Hoofdsponsor

1/8 Replica van de laatste Pocher: Itala 1907 Peking-Paris [wip]

Hallo Forum,

Peperbus meldt zich weer present. Het is door "dringende hobbies" al weer acht maanden geleden, maar sinds vorige week "zit hij weer in de doos" :laugh: Ik werd ook "opgeschrikt" door de najaarsschoonmaak dus om het WIP predikaat te verdienen ben ik maar weer aan de slag gegaan!
Revell_Z8.jpg


Het heeft allemaal wat lang geduurd maar het "heilig vuur" is nog niet helemaal aanwezig :nowink: en dan pak je niet zomaar weer de draad op. Ik heb vandaag hoofdzakelijk naar carrosserie zitten staren om weer even "kennis te maken". Verder heb ik wat fouten uit het verleden hersteld:
een daarvan was een pootje dat ik te kort had afgezaagd. En dat is een heel belangrijk pootje omdat daar de achterveer aan vast zit...een soort achillespees dus.
Ik heb met de handboor een gat geboord ....pfffff .....in een bronssoort en toen een tap erin gedraaid zodat er een boutje in kon.

DSC_0927.jpg

koppie van het boutje af en een koper staafje erom heen....vast lijmen en op maat brengen

DSC_0928.jpg

beetje onduidelijk, maar hier zit er weer een nieuw pootje aan dat weer in het frame gelijmd kan worden. Doet me plezier dat ik nog met creativiteit problemen kan lossen dis dat beloofd wel weer wat voor de komende maanden
DSC_0929.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He ton,

Zalig dat je dit weer verderzet, ik had me al afgevraagd waar je naar toe was :)
De bovenstaande werken beloven weer veel mooie updates, laat maar komen zou ik zeggen.
 
Fijn dat je de draad weer opneemt Ton.
We kijken weer reikhalzend uit naar de volgende vorderingen aan dit schitterende project.

Mark
 
Lightair, Mark bedankt voor de aanmoediging :-) We gaan er weer wat moois van maken!
 
Deze week langzamerhand begonnen met het afmaken van de afzonderlijke onderdelen, die ik voor de dry-fit van de koperen bescherming heb gebruikt. De versnellingsbak aan de beurt: gegoten bouten, moeren weggehaald, het metaal, metaal geverfd :-) verweerd en alle boutjes aangebracht en onderdelen toegevoegd
DSC_0930.jpg

DSC_0931.jpg

DSC_0932.jpg
 
Ziet er goed uit ton,

Ik kijn al uit naar het moment dat je weer op volle toeren draait.

Mooie standaard ook, zelf gemaakt?
 
Ach de komende tijd is er niet veel nieuws te zien: het chassis, de assen enz. worden uit elkaar gehaald, geverfd en weer in elkaar gezet. Bij de opbouw worden weer nieuwe wegen bewandeld: ik heb besloten de opbouw volledig nieuw te maken.De standaard heb ik een paar jaar geleden gemaakt om de motor van de ferrari 126C2 op te zetten.

DSC_0529.jpg
 
Ondanks dat je zelf vind van niet, toch mooie vorderingen, Ton.
Wat zo'n "echt" boutje of moertje toch een verschil maakt, niet ?
Klasse.

Mark
 
Het is toch zeer netjes vind ik. Ga zo verder ;-)
 
Ik krijg er wel weer veel lol in, dus dat gat wel goed komen!
 
ahh Ton weer Back :) die 126 C heb ik me ook aangeschaft , mooie vorderingen
 
Hey Ton, ik zie nu pas dat je weer stiekum bent begonnen. ;)
Stook dat "Heilige vuur" maar eens flink op onder je .........., misschien dat er weer een beetje vaart in deze bouw komt. ;)
 
Stook dat "Heilige vuur" maar eens flink op onder je .........., misschien dat er weer een beetje vaart in deze bouw komt.

Ja John.....dat ga ik doen -nono- :D

Bedankt Ronald
 
Inmiddels het ik wat bevestigingspunten gelijmd en hier en daar het chassis wat verstevigd. Ik ben verder gegaan met het uitbouwen van de motor en het richten van het schutbord. Dat luistert nog al nauw omdat tussen radiator en schutbord de motorkap komt te hangen.

DSC_0933.jpg

Allereerst maar eens begonnen met het richten van de radiator. Er moet aardig wat aangepast worden omdat de passing van veel onderdelen ronduit ^#%# is.

DSC_0934.jpg

daarna uit plastic card maatstukjes geknipt zodat de afstand tussen radiator en schutbord goed is. Het hangt provisorisch aan elkaar maar is nu wel goed afgemeten.

DSC_0935.jpg

Ik heb van de week ook het stuurhuis in elkaar gezet. Daar heb ik uren aan besteed om alles passend te krijgen, maar het wormwiel is zo slecht dat ik mij afvraag of de stuurinrichting zal werken. Als het niet zo is ....prima, het is een statisch model en de motor werkt ook niet :D

Ik ga hierna eens wat nieuws doen: fineer bewerken en op het schutbord plakken als een soort planken.
 
Van metaalbewerking rechtststreeks de houtbewerking binnen :)

mooi werk hoor ton, als ik dit zo zie zou ik zelf ook wel eens een.pocher willen aanschaffen..
 
Dit zijn weer prachtige vorderingen Ton.
Goed gevonden om die maat stukjes te maken, zo zit je altijd goed.
We kijken weer al uit naar het vervolg...

Mark
 
Hier gaat ondertussen toch een boel werk inzitten Ton.
Handig gedaan die afstandhoudertjes, zit je altijd goed! :)

Na de Itala de scheepsbouw in? ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan