Hoofdsponsor

1/8 Replica van de laatste Pocher: Itala 1907 Peking-Paris [wip]

Prachtige vorderingen gemaakt Ton.
Je koperwerk vind ik meer dan geslaagd. Dat doe ik je zeker niet na.
Benieuwd naar wat komen gaat nu.

Mark
 
knap staaltje vakmanschap zou ik zeggen Ton.
Kijk al uit naar de rest van de bouw werken.

dikkie dik
 
Allemaal bedankt!

@Mark: die kier verdwijnt....hoe dan ook. Hij is overigens kleiner, maar de hoek vertekent :)
 
Inderdaad mooi werk Ton, de volhouder win :)
 
De tweede "guard" heeft wat meer tijd gekost .....minder uitdaging en toch weer moeilijker :) Ik laat hier aan de hand van de foto's zien hoe het opbouwen in "laagjes" plaatsvindt, te beginnen met plastic en eindigend met een complete beschermplaat.

DSC_0918.jpg

DSC_0919.jpg

DSC_0920.jpg

DSC_0921.jpg

DSC_0922.jpg

DSC_0923.jpg

ik kreeg maar niet de juiste uitslag en vorm.....maar met een stukje zeer dun aluminium ging het direct

DSC_0924.jpg

DSC_0925.jpg

DSC_0926.jpg

KLAAR!
 
Super oplossing en werkelijk schitterend resultaat!

De aanhouder wint.

Ronald
 
Knap werk Ton, het ziet er prachtig uit.

Maar hoe krijg je dat koper zo mooi in die ronde vormen geplooid ?
 
Schitterend gedaan Ton. Knap hoe je dat metaal toch steeds weer in die moeilijke vorm krijgt.
Hier zitten de nodige lessen metaalbewerking voor ons allen in verwerkt...
Ben benieuwd wat het volgende is dat je gaat klaarstomen ?

Mark
 
Ton, prachtig gedaan, mooi staaltje werk.
 
Schitterend gebouwd Ton, werkelijk prachtig werk.
Maar één ding begrijp ik niet helemaal, zit er hier van dit alles niets in de kit zelf?
Of wat er bij zit, is in zo'n belabberde toestand, dat je genoodzaakt ben, om alles zelf te maken?
 
Dit noem ik vakwerk.
Wacht in volle spanning wat het volgende gaat zijn dat je ons gaat brengen.
 
Amai mijn oor modelbouw van een andere planeet mijn gedacht, klasse....!

Grtz yves,
 
Mannen bedankt allemaal voor jullie aandacht en lof!

@Pascal: rood koper gebruiken, zachter dan messing, uitgloeien met de brander en dan buigen. Ik gebruik vaak een bezemsteel of een dunnere stang om te buigen. Op foto drie zie je op het achterste profiel een koperen randje gesoldeerd. Op foto 5 heb ik het gebogen stuk onder spanning tegen die randjes aangebracht en verder mooi rond gemasseerd met de duimen en toen op de 4 hoeken onder spanning gesoldeerd daarna nog een beetje bijbuigen en het is gefixed.

@John: De kit is een replica van de echte auto zoals deze in de zestiger jaren in het museum stond. Hij was toen al rond 1930 een keer gerestaureerd en toen hebben ze de "onderkant bescherming" achterwege gelaten. In 1986 is hij door Fiat opnieuw gerestaureerd en toen is deze weer aangebracht en ze hebben hem ook weer in de juiste kleur geverfd. Ik maak dus nu de 1987 versie en niet zoals Pocher de 30 jaren versie.

Ik kan nu het chassis weer uit elkaar halen en gaan verven en dan definitief alles in elkaar zetten. Maar het rijseizoen komt er weer aan dus ik ga het weer druk krijgen met mijn auto dus hoever ik dit voorjaar nog ga komen dat weet ik niet
 
Mooi vak werk Ton !!! heb je geen bol hamertjes qua set
 
Ja die heb ik ook, maar met je duimen bereik je meer. daarbij maak je het koper weer hard wanneer je er met een hamertje op slaat. :-)
 
Zeer, zeer mooi werk. Dit wordt ongetwijfeld een museumstuk.
Geduld wordt altijd beloond.

Ik blijf het volgen...

Grts,
Joost
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan