Hoofdsponsor

recyclage plug ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aha ja René,nu begrijp ik waarom de lengte van je mast zo groot is.Rekening houdent met het gedeelte dat ook nog in de romp zal worden gestoken he.
 
Beslagen op de mast gelijmd.
De potmeter houd de stand van de giek bij en is via een connector aan de electro gekoppeld

ONDERMASTBESLAGEN01.jpg

ONDERMASTBESLAGEN02.jpg

Gleuf waarlangs het voorlijktouw in de mastgroef word geschoven

ONDERMASTBESLAGEN03.jpg
 
Hoi Rene,

Het ziet er goed uit zo ik zie.;)
 
Top beslag ingelijmd en achterstag gemonteerd

HPIM1198.jpg

Mast en alle beslagen en staand want ( kabels ) gemonteerd 225 gr

HPIM1197.jpg
 
Mast + giek gemonteerd

HPIM1199.jpg

Giek met neerhouder, opspannen met met een styropor plaatje met 2 gaatjes, tentlijnspanner . ( alu steun behoord niet tot de boot, diend enkel omgiek naar boven te houden tijdens foto )

HPIM1203.jpg
 
Dag René,dat ziet er weer zeer vakkundig uit man,wat een mooi werk lever je toch.
 
Zal je een geheim vertellen, een 1/2 eeuw geleden mijn broek nog in de vakschool versleten :8, gebruik nog altijd gereedschap dat we toen als proef moesten maken. Winkelhaak, zaagboog en 200 gr hamertje ;)
 
Zal je een geheim vertellen, een 1/2 eeuw geleden mijn broek nog in de vakschool versleten :8, gebruik nog altijd gereedschap dat we toen als proef moesten maken. Winkelhaak, zaagboog en 200 gr hamertje ;)

HAhahaha, René,
Ik ken dit heel goed, 'k heb ook, maar dan verschillende broeken versleten in de vakschool!
Maar die zelf gemaakte winkelhaak, een spanvijs, een hammertje van 200gr en nog een robuste soldeerbout met (giftige) asbest isolatieplaatjes,....die zijn nog steeds niet versleten.
Die maststukken komen me als klein zeiler, bekend voor, trouwens....zelfs in miniatuur moeten ze zo,hé ;)
boeiend werk, René
groetjes
ward
 
Thx Ward, straks eens naar B.... bellen of zeildoek binnen is kan ik aan mijn zeilen beginnen :D
 
Al ken ik niets van zeilboten, toch knap werk dat ik reeds lang volg.
 
Thx Papoe, volg zelf ook topic's over andere onderwerpen daar kom je dan weer andere bouwmethodes tegen waar je ook weer wat van bijleerd :8
 
zeilen maken

Voorlijk GZ , reep van 30 mm zeildoek gesneden en dubbelgevouwen gestikt, met een grote stopnaald een 2.5 mm touw in de zoom geregen.
Dit word het voorlijk van het grootzeil en word in de gleuf van de mast geschoven.

HPIM1208.jpg

HPIM1209.jpg

HPIM1210.jpg

HPIM1214.jpg
 
Dit ziet er erg mooi, stevig en proffesioneel uit René!
Wanneer denk je ermee te kunnen gaan varen?
 
Thx mannen :)
Heb juist een programma gedouwnlaod om de bolling van het zeil te tekenen, ben er mee aan het oefenen, dus varen nog even geduld.
Ga ook een stuk gereedschap maken om de bolling op het zeil te tekenen, want van cijfers op papier naar een lijn op het doek komt heel nauw.
B.V. voor een bolling van 9 % moet er voor een baanlenchte van 260 mm 1.71 mm extra doek in het midden aan het zeil worden toegevoegd :8, zal van dat gereedschap ook een foto plaatsen

Hier een link van een boekje waar op blz 96 het gereedschap staat affgebeeld, wel in het frans

http://www.4shared.com/document/D3_dOOxe/Dessiner_son_voilier_-_Claudio.html
 
Laatst bewerkt:
Blijft inderdaad mooi om te volgen dit aparte project.
 
Mooi werk, René.

Dat is hier een project om 'u' tegen te zeggen. 8)




Droop
 
René ik treed Droop volledig bij in zijn mening,is idd om "u" tegen te zeggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan