Hoofdsponsor

1/35 "Quality Time" (Panther Ausf. G Late production) [wip]

Yo Dreeke,

Van een clean build gesproken!! Zeer strak.

Eigenlijk zonde dat dit gespoten moet worden...maar dat zal ook wel in orde zijn ;-)

Keep up!

Greetz Nico
 
uitstekend dree,in het bijzonder het laddertje.......
 
Zeer mooi staaltje van modelbouw die je hier toont, respect!
 
Thanks mannen voor de lovende woorden het is leuk voor te horen ;)
Heb ondertussen nog wat verder gebouwd de foto's komen er aan van zodra mijn pc gemaakt is.
Het diotje begint ook al wat meer vorm te krijgen ook hier van komen de foto's snel eraan.

Cheers,
André
 
Dre,
een van de knapst gebouwde panthers die ik al gezien heb... hoedje af!
 
Je gaat juust nog een dingske terug moeten afbreken he Dre voor de IR-ready Panther! ;) Heb het ook nog maar kort geleden ontdekt hoor... :D

J
 
Gewoonweg prachtig,

Meer kan ik er niet over kwijt, om niet in herhaling te vallen van de andere leden...

Groeten Rik
 
Thanks mannen;)

John welk beugeltje was het ook weer??

Cheers,
André
 
Zo belofte maakt schuld zeggen ze, dus bij deze een nieuwe foto update ;)
Hij is nu voor 95% afgebouwd dus het einde komt in zicht :)

DSC_0050.jpg
DSC_0044.jpg
DSC_0041.jpg
DSC_0036.jpg

Cheers,
André
 
John welk beugeltje was het ook weer??

Zoals al gezegd via PM heb ik onlangs in het nieuwe Panther-boek gelezen dat BIWA Panthers (van Bild Wandler of infrarood) een feature 'zouden moeten hebben' waaraan ik in het verleden was voorbijgegaan: het handvat op het luik van de commandant zou er niet mogen opzitten of de infra-roodinstallatie kan niet draaien. Dat lijkt me logisch. Maar op de foto van de tank die André nabouwt zie je WEL dat handvat. Nu, er moet gezegd worden dat de Duitsers eigenlijk niet goed wisten wat ze wilden met die IR. Ze waren in ieder geval doodsbang dat de technologie in handen van de Russen (of andere geallieerden) zou vallen. Gevolg: op het einde van de oorlog werden een aantal Panthers klaargemaakt om IR te ontvangen, maar het is maar sterk de vraag of ze die apparatuur ooit hebben gehad. Om eerlijk te zijn, ga er van uit dat +95% nooit de apparatuur zal hebben gehad. Het is zeer moeilijk om een duidelijk beeld te krijgen van de gevallen waar het wel werd gebruikt. Kampfgruppe Muncheberg zou er helemaal op het einde van de oorlog een paar hebben gehad. Helaas hangt er bij de meesten die van verre of dicht bij het IR-gebeuren betrokken was een waas van mysterie (of van geheugenverlies als het gaat om veteranen). Het blijft dus moeilijk om duidelijk data te hebben. Ik heb anderzijds wel al een foto gevonden van een Panther die de twee beugeltjes aan de zijkant (rechts) van de kanonsmantel heeft en GEEN handvat op het luik van de commandant... ;)

Geek mode off :laugh:
 
Thanks mannen ;)

@ John zo zie je maar nooit alles geloven wat er geschreven staat :): :):
 
Bedankt Pastis, nu het kleurtje nog :O

Cheers,
André
 
Jup, maar er nu nog uitkomen welke kleur hij moet krijgen :(

Cheers,
André
 
Gisteren de laatste hand gelegt aan de bouw van mijn panther.
Ook heb ik nog een paar dingen moeten veranderen die blijkbaar niet 100% correct waren.
Dus nu kan hij voorlopig op een plankje zodat we hem kunnen meenemen naar de beurzen ;)

Cheers,
André
 
Gisteren de laatste hand gelegt aan de bouw van mijn panther.
Ook heb ik nog een paar dingen moeten veranderen die blijkbaar niet 100% correct waren.
Dus nu kan hij voorlopig op een plankje zodat we hem kunnen meenemen naar de beurzen ;)

Cheers,
André
Foto'kes André? ^^


Droop
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan