Hoofdsponsor

1/35 "Probleme ohne Hilfe" Hetzer vignette [wip]

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
4.734
Beste vrienden ik vond het weer eens tijd dat ik mijn nieuw projectje ging voorstellen aan jullie,ik ben al enkele weken druk bezig met een Hetzer op 1/35 schaal van Tamiya.
Het gaat een simpel ondergrondje worden waar ik ook nog twee figuren ga bij plaatsen,verder vond ik het belangrijk dat ik een van de motorluiken kon laten openstaan dus druk op zoek gegaan naar de juiste Hetzer Engine.:dry:
Na wat zoekwerk op internet en wat prijzen te hebben vergeleken:O heb ik maar de beslissing genomen om het motor interieur volledig zelf te gaan scratchen gewapend met pen,papier lijm meetlat,Evergreen en veel geduld mag ik zeggen dat het interieur voor 70% is afgerond.
Verwacht nu echt niet teveel van deze zelf gemaakte Engine maar ik vind het echt nodig als je een der motorluiken open laat moet de toeschouwer ook iets te zien krijgen...;)

001_zpspoxwvqlh.jpg

003_zpsykhsylwc.jpg

007_zps4lrwngzp.jpg

008_zpsfvhuzkgc.jpg

009_zpsksp4xxbl.jpg

010_zpsirkqegso.jpg
 
Danny....wow man dit ziet er een heel intressant projekt uit:8...wat je hier laat zien....is prachtig;);)....mooie scratch..hier heb je echt werk van gemaakt....toppie man;)....ik ga dat zeker met aandacht blijven volgen:)
 
Ola Danny das top man...al puik werk geleverd,dit heeft mijn aandacht...!

Grtz yves,
 
Bedankt jongens,die van Eduard had ik ook tegen gekomen maar 50 euro vond ik persoonlijk iets te hoog heb verder nog andere tegen gekomen van Verlinden.
Het is gewoon weg erg leuk om eens te kijken hoe ik er aan zou beginnen,de engine zal zeker wel niet historische correct zijn of zo mooi als een aangekochte kid het is het meten en uittekenen en dan weer passen dat me de meeste voldoening geeft...
 
Amaai... lekker bezig , en het resultaat mag er best zijn Danny!
 
Goed gestart met de scratshwerken :wow:
Je motor zou je eventueel kunnen in resin gieten ;) ;)
Ik zet mij er bij :)
 
Mooi project, zeker bij een van de meest sexy tanks uit de geschiedenis.

Ik druk op 'snel reageren' en volg.
 
Ziet er veelbelovend uit Danny, go for it!
 
Bedankt om te volgen jongens,deze week nog wat verbeteringen aanbrengen en men referenties nog eens goed bestuderen en eens te kijken of ik niet teveel over het hoofd heb gezien:8..
Wat de volgende stappen gaan zijn.

- binnenzijde en motor afwerken...
- alles verder detailleren ..
-alles grondig ontvetten...
-AB boven halen en in de primer zetten...
-basiskleur aanbrengen ...
-verwering proces starten.
 
Hey,

Indd, heel knappe werken hier :)
Danny jongen, da's uw ziel dat je hierin verwerkt, zo'n motor geeft meer voldoening wanneer je dit tot een goed einde brengt ;)
Goed uw foto's bestuderen en je komt er wel, je hebt dit in het verleden al veelvuldig bewezen ;)
 
Mooi werk Danny en er gaat niets boven de kleur van vers Evergreen ;)
 
Bedankt beste vrienden voor deze mooie en positieve feedback,morgen na het werk eens kijken wat we nog kunnen verbeteren en ondertussen blijven de ideeën maar komen ivb het ondergrond die ik ga ontwerpen het gaat echt iets groter worden dan ik eerst in gedachte had ik trek weer richting Oostfront meer info zal voor veel later worden we gaan eerst eens kijken of ik deze sexy Hetzer tot een goed einde kan brengen...;)
 
Laatst bewerkt:
Hier zijn we dan met de eerste update van het motorcompartiment ben zelf wel een beetje geschrokken dat dit gedeelte toch wel goed vol zit,maar ook zeer tevreden van het resultaat dat ik hier mee heb bereikt.
Na een grondig sopje kan het gehele interieur met motorblok rustig opdrogen zodat ik de volgende stap kan nemen en alles in de primer zetten.
Ik laat nog enkele foto's zien van het geheel voor het in de primer word gezet...
De eerste plaats zal ik wel niet krijgen ivb de motor maar ik probeer hier het gevoel te creëren dat men niet in een lege box hoeft te kijken...;)

002_zpsqmvc0h2x.jpg

003_zps9ewmgzms.jpg

004_zps2idbxxyy.jpg

005_zps1cz7eufe.jpg

006_zpsj3c9zrda.jpg

008_zpsnsymqqc9.jpg

009_zpsobe7obui.jpg
 
Knap en verzorgd motorcompartiment ...hier is mooi werk geleverd!
Inderdaad goed gevuld ,maar denk dat de ruimte zeker aan de krappe kant was, bij de Hetzer.

Heb toch die indruk , na het zien van foto's :)

Je zal je volledig kunnen uitleven met de kleurtjes en de verwering van het motorcompartiment/binnenzijde ;)

Een topic, die me volledig kan bekoren!
 
https://www.youtube.com/watch?v=ai3lHmzbvts

Zie dit filmpje en luister maar eens goed ,hoe hij uitlegt hoe krap het wel was.

@Danny , bij jou ook zo mooi gevuld, sterk bezig :)

Moest het even weer zoeken waar ik het geplaast had ,voordat ik het kon posten ( link filmpje ), ik hoop dat je er iets aan hebt ;)
Hoop ook de foto's terug te vinden :P
 
Bedankt voor dit zeer interessant filmpje zo krijg je toch een idee hoe weinig plaats deze mensen wel hadden in die panzer nog maar te zwijgen als ze ten strijde moeten trekken.
Ondertussen heb ik al veel referenties opgeslagen maar alle nieuwe info is van harte welkom....
 
We gaan hier even onze vorderingen laten zien hoever we ondertussen staan met de schilder en verweer werken,het motor gedeelde is onderhanden genomen heel de week ben ik druk bezig geweest en alles op alles gezet om een bevredigend resultaat te behalen.:dry:
Het lijkt misschien wat teveel verweerd maar de verwering past perfect in het idee dat ik ga uitwerken en weg die ik ga inslaan met dit dio,alles gaat nu even opzij om de verf en olieverf goed te laten uitharden om dan de laatste fase in te gaan,er zal nog een beetje pigmenten worden gebruikt en als laatste toevoeging de gemorste olie...

001_zps54sq1qml.jpg

002_zpstvkrbtku.jpg

003_zpsqf6wfhve.jpg

004_zpsyrfrnzjk.jpg

006_zpspof1qetm.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan