Hoofdsponsor

1/24 Porsche 928 S [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
hey Beyond maar dat is het juist ze moeten zo zijn want het zijn zulke driedelige velgen die hij ( mijne maat ) gaat monteren op zijne 928, want anders had ik ze niet moeten transformeren
Marc
 
Aha, OK, ik dacht dat ze volledig uit hetzelfde materiaal waren op de 1/1 foto, maar heb er nu eens aandachtiger naar gekeken ;)
Ze lijken sprekend :)
 
Ja hé ,heb je mooi en netjes oplost, was wel iets werk aan ,maar is het meer dan waard geweest :)
 
ik sta toch weeral een stapje verder , want verleden week heb ik niet al te veel kunnen doen wegens zaken die echt voorrang kregen
ik heb nog wat aanpassingen gedaan in verband met de motor , namelijk darmpjes geplaatst die niet werden gemaakt door Italeri , met name de waterdarmen of tube's wel eens genoemd in het Vlaams ( is in feite dan wel Frans maar ge kent de Belgen he )
dit is nog eens een overzichtje van wat er allemaal al veranderd is

IMG_5009.jpg


IMG_5010.jpg

hier een mooi voorbeeld hoe ik te werk ga , tijdens mijn verblijf in de kliniek heb ik de infuus darmpjes en leidingkjes gevraagd en heb ze ook gekregen en zie het komt weeral van pas ( ik heb er ook nieuwe gekregen hoor ) ik maak er waterdarmpjes mee zie hier een vioorbeeldje

IMG_5011.jpg

dit is de imposante luchtfilter die zich helemaal achteraan de motor bevind met de twee aanzuigbuizen die juist boven de radiator ( hier nog niet getoond ) de lucht aanzuigen


IMG_5012.jpg

hier dan de afgewerkte waterdarm
IMG_5014.jpg

daar kot dan de bewuste darm ze gaan beide naar de radiator om het gekoelde water terug naar de motor te voeren
IMG_5016.jpg

zo en nu naar de volgende stap tot laters
 
Na een hoop van kleine stommiteiten ben ik er toch geraakt om de Porsche in zijn gewenste kleur te zetten ,coachke was weer even eigenzinnig ondanks jullie goede zorgen en raad had ik de Porsche al in kleur gezet en wat bleek niks paste de achterkant stak er een deel uit ( moeten bij schuren )de voorkant dat ging redelijk toch ook nog wat moeten bijwerken , met het gevolg alle verf en vernis eraf
komt nog bij dat ik de decal als embleem op de motorkap ook kwijt was , niks aan de hand decals genoeg ( dacht ik ) de ene naast de andere verpulverde van zodra deze uit het water kwam - te oud -nu had ik al zeker vier embleempjes verkwist in de hoop 1 goeie te vinden tot ik op het idee kwam alles of niks ik zet er een laag blinkende vernis op en we zien wel , en dat werkte de decal bleef mooi heel en ik kon hem mooi plaatsen

IMG_5017.jpg


IMG_5018.jpg


IMG_5019.jpg

en als laatste het bijna afgewerkte interieur


Naamloos-1.jpg
 
Begrijp ik het goed dat je een laagje vernis op de decal hebt gedaan voor je deze gebruikt hebt? Lijkt mij een nuttige tip :)
 
Ja een laagje vallejo blinkende vernis en even drogen en dan gewoon in het water en kleven dat was mijn laatste wat ik nog kon doen en het lukte
goed he
Marc
 
Een laagje vernis op (oude) decals helpt inderdaad en je moet het zeker aanbrengen op vers geprinte decals alvorens je die in het water legt.
Nadeel, als je het zo kan noemen, is dan wel dat je de decal zo dicht mogelijk bij de print dient uit te snijden om geen randen te hebben maar dat is een techniek die ik ook bij gewone standaard decals toepas.
 
Ok Erwin dan heb iets gedaan dat al reeds gedaan werd maar tof dat ge meer details geeft want dat wist ik dus niet
Bedankt en bij mij komt er toch wel wat blinkende vernis nog over
Grtz
Marc
 
Weer mooi wwrk Marc.
Dat bedoeld men dus met een dryfit.
Eerst alles passen en passend maken voordat we beginnen met schilderen.
 
Ik WEET het Jelle ik weet het maar mijn drang is nog altijd sterker ik weet niet hoe dat komt met spuiten juist hezelfde dit is nu de eerste keer dat ik van buiten decals kleef die mee onder de vernis komen
Ik weet het , het is stom van mij allemaal mijn schuld , maar het komt goed .
En ik ga ( proberen ) in de toekomst er wat meer aandacht aan te vestigen
Marc
 
hier staat onze Porsche in de vernis hij blinkt gelijk een spiegel

IMG_5022.jpg

nu nog verder de raamrubbers kleuren en de panellines nog in kleuren en verder ineen steken
Marc
 
Daar zit de glans goed in.
Knap spuitwerk.
 
De glans zit er inderdaad goed in.
Maar ik raad je toch aan om echt wat meer geduld te leren hebben. Want bij elke thread moet je verschillende onderdelen weer opnieuw gaan spuiten.
Ik denk dat je met die verspilde verf al makkelijk een nieuw kitje had kunnen kopen, terwijl je ons toch steeds wil duidelijk maken dat het goedkoop ook kan.
Hou er rekening mee, want in principe sla je de vele tips van iedereen hier gewoon in de wind.
Als je dat blijft doen, kan ik best snappen dat sommigen geen moeite meer zullen willen doen om nog tips te willen geven.
Maar goed, het is gelukkig allemaal goed gekomen dus doe zo verder zou ik zeggen ;)
 
Hey cedric zo erg was het nu ook niet hoor die verf zoveel heb ik er niet van gebruikt Vallejo zelf gemengd en de vernis heb ik zo toch ook staan maar inderdaad ik neem het redelijk gemakkelijk op en mijn slogan is met pasen en meten word veel tijd
enz enz
Ik weet het man maar nen ouwe veranderd niet zo gemakkelijk meer van werken
ik ga opletten in het vervolg
Marc
 
Ik bedoelde eigenlijk, dat je over alle builds heen al best wat verf verspild hebt door te snel te willen werken.
Nu, ik heb ook al vaak weer opnieuw moeten spuiten en ik denk dat iedereen dit wel eens heeft maar probeer om er aan te werken.
Ik wil je hier niet mee aanvallen hoor maar vind het gewoon jammer om telkens te moeten lezen dat je opnieuw hebt moeten starten.
Al is het wel netjes dat je het elke keer wel toegeeft. Want als je nu gewoon foto's had neergezet van de afgewerkte laklaag, had niemand geweten dat je opnieuw was moeten beginnen.
Het ziet er in ieder geval zeer netjes uit. Welke vernis heb je gebruikt trouwens?

Cedric
 
Cedric , ik weet best dat je het goed bedoelt en ok het zou anders kunnen hoor en ik probeer het iedere keer wel beter te doen want mijn Golf die is goed gekomen want daar hangen al een deel decals op
Nu de vernis die ik nu gebruik komt van de Brico en het is de overschot van de restoratiewerken aan mijn dochter haar BMW velgen die ik opnieuw gespoten heb en gevernist het is een nieuw merk van verf bij Brico en ze droogt snel spuit goed , mijn Mercedes en Golf vr6 staan ook in die vernis , ik ben daar zeer tevreden over blinkt goed en je kan er gerust eens een stofje uit weg schuren en laat zich terug goed opblinken
Marc
 
Beste vrienden de Porsche is af geraakt uiteindelijk , maar gisteren avond redelijk laat kreeg ik ineens een ingeving , hoe moet ik dit nu afgeven je kan dat toch zomaar er niet neerzetten en zeggen alstublieft , dus dat beetje mayo dat ik hierboven heb begon te werken en ik dacht als ik nu eens een display of klein diotje maak ( heb ik trouwens nog nooit gedaan zoiets ) en ben er aan begonnen
Maar eerst zal ik mijn verdere bouw laten zien we gaan niet alles door elkaar halen he
op deze foto heb ik de velgjes al eens geprobeerd


IMG_5026.jpg
IMG_5027.jpg

ook de lensjes en achterlichten hebben hun kleurtje reeds gehad

IMG_5030.jpg

IMG_5031.jpg

IMG_5033.jpg

IMG_5034.jpg

De koplampen waren niet zo mooi daarom heb ik eerst voor dat het lensje erop kwam een stukje " B.M.F. " gekleefd en met een zacht doekje naar binnengeduwd om de indruk te geven van een spiegel
De volgende foto is de vloer van de garage die ik wil bouwen ik heb hierbij geprobeerd om een echte betonvloer te maken met de slijpvoegen tegen het uitzetten van het beton en tevens ook wat barsten dat bijna in elke garage zo te zien is , ook is er een olielekje aangebracht ( een Porsche lekt nooit olie :lol: :wink: ) dus het zal van iemand anders geweest zijn :lol:

IMG_5035.jpg



de muren zijn aan de bovenkant wit en de onderkant tegen het vuil grijs geschilderd

IMG_5036.jpg

dit is de lange muur van de garage met wat zelfgemaakte reclame borden en ook de speeljongen hangt tegen de muur ( playboy ) is toch een vereiste in iedere garage dacht ik

IMG_5037.jpg

hier is dan de korte zijde van de garage de reclame borden zijn producten die mijne maat in het echt ook gebruikt om zijn job uit te oefenen en nog een kleinigheidje het Porsche embleem heb ik voor de aardigheid op een dun stukje alu gekleefd om zo dicht mogelijk naar het echte te gaan

IMG_5038.jpg

IMG_5039.jpg

IMG_5040.jpg

IMG_5041.jpg

IMG_5042.jpg

Zo en dan nu het uur van de waarheid het heeft wat geduurd maar we zijn er geraakt hier staat hij in zijn garage
De overige beelden zijn buiten in de tuin gemaakt om de belichting van het zonnetje te kunnen gebruiken
Wat je allemaal kan doen met een blad schuurpapier en wat oude bakstenen he ?



IMG_5043.jpg

IMG_5044.jpg

IMG_5045.jpg

IMG_5050.jpg

IMG_5053.jpg

IMG_5054.jpg

IMG_5057.jpg


En kameraden gooit het er maar uit , van het diotje verwacht ik wel reacties , ok het is de eerste keer dat ik zoiets maak want het is in feite niet de bedoeling dat ik me er nog meer mee bezig ga houden dit is wel om de Porsche een beetje presentatie te geven
En op de 928 zal ik ook wel reactie krijgen want de kit is gene stoef hoor er zitten heel wat onregelmatigheden in
Maar ik ben er best tevreden mee
grtz
Marc
 
Heel knap Marc! Echt waar.
Die velgen passen echt perfect onder de Porsche. En hoewel ik wat sceptisch was over de bodykleur, moet ik toegeven dat die er heel mooi bij past.
Persoonlijk, vind ik dit je mooiste build tot nu toe.
Wat je dio betreft, ook dit is heel geslaagd.
Kun je hier een tutorial over geven? Dus hoe je vloer tot stand is gebracht en hoe je die muur hebt gemaakt.

Enige minpuntje misschien, is dat je muurtje misschien wat hoger had gemoeten. Om zo beter foto's te kunnen nemen met het gehele dio.

Proficiat, uwen kameraad kan niet anders dan blij zijn hiermee.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan