Hoofdsponsor

1/35 Panzer I Ausf. A, sdkfz. 101, late type. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb hier nog een oude ketting liggen van Armortech op 1/35 en daar is een schakel slechts 3 mm lang.
Natuurlijk bestonden er verschillende kettingen in maten en gewichten maar in vergelijking op foto lijkt die van jouw inderdaad iets te groot.
Bovendien lijken de schakels mij niet plat genoeg (zie foto van de Spaanse tank).
Misschien proberen om de schakels wat platter te krijgen en dat het dan zou lukken ?
 
wat bedoel je juist ? :-)

Ik denk dat Ron gewoon bedoelt dat ik wel erg ver ga wellicht, bij de keuze van zo'n domme ketting. Hij bedoelt er in elk geval niks verkeerds mee hoor Ratticus, de drie smileys achterop bewijzen genoeg dacht ik.

Maar heren, hartelijk bedankt voor jullie eerste reacties ! Wellicht reeds genoeg zelfs, als ik de andere forums erbij tel wordt het duidelijk dat de ketting niet gaat voldoen en dus afgeschoten wordt.

Er zijn nog items genoeg om te gebruiken, komt wel goed vrienden !
 
Was eigenlijk een grapje :-)

Hehe ja inderdaad, maar ik snap het wel dat je die keuze belangrijk vind hoor.
je hebt een prachtmodel gemaakt, dan wil je die ook perfect hebben en zo authentiek mogelijk.
 
Hallo Ratticus, dat dacht ik al, 't is hier één bende grapjassen bij mekaar he. Soit die ketting dat komt in orde. Bevriende bouwers uit Nederland gaan mij bedelven onder de kettingen, waarvoor van harte dank natuurlijk !
 
Ik denk dat Ron gewoon bedoelt dat ik wel erg ver ga wellicht, bij de keuze van zo'n domme ketting.

Je kan er zowel gelijk een goeie opleggen dan een verkeerde.......
 
Eindelijk nog 'ns een update van deze kant !

De hitte zit er goed in alsook hier, dus het is maar een mager verslagje.

De ketting, laat ik daarmee beginnen, die heb ik ondertussen van een collega eentje mogen ontvangen ! Morgen ga ik proberen z'n eerste laagjes te geven.

Over naar iets anders wat ik nog dien af te ronden, maar waarmee ik toch al opgeschoten ben, is de brandblusser op de linkerfender bij de voorkant.

De reden dat ik die nog niet grondig had aangepakt, was omdat ik hierover geen betrouwbare info noch referentie had...tot onlangs.

De echte brandblusser heeft drie deels matzwart geschilderde alu plaatjes op de flank die ondermeer het merk en de gebruiksmodaliteiten omschrijven. Deze maakte ik na met stukjes gesneden bare metal foil chrome. Ze werden voorzien van

matzwart acryl en die werd grotendeels weer weggenomen voor een weggesleten effect.

Een serieus uitvergrote huidige situatie vertelt me dat ik nog niet helemaal klaar ben (zie linkerklem bovenop).

53-1.jpg

Zoals gezegd geen dikke update, maar met dit weer en de vele vakantiegangers is het wellicht toch iets...

Groeten, houdt het koel.
 
BMF aluminium hmmm geen gek idee GUnit en het ziet er goed uit.

Ron
 
Vind het zelf ook wel meevallen Ron. Ik ga proberen om dit onderdeel vandaag af te werken. En voorts om te spuiten zal het wel weer veel te warm worden !

D*mned !
 
Toch alvast de blusser en één ketting kunnen afwerken.

Nu nog wat ander spul dat erop kan...de tracks eindelijk eens ontvangen en afwerken...de sokkel staat gereed.

Ik ga de komende dagen eens echt rustig aan doen.
 
De tracks zijn aangekomen ! Binnenkort ga ik daar eens een paar daagjes aan zwoegen zie.
 
Eindelijk nog eens wat kunnen verderwerken aan de dwerg. Ik heb de Modelkasten tracks in mekaar gezet en ik moet zeggen, hoewel het nietige tracks zijn, ze zijn heel degelijk manipuleerbaar zonder te beschadigen.

Na de testfit zijn ze klaar voor de airbrush.

54-1.jpg

Sorry voor de mindere foto.

GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Netjes Guy maar is er een reden waarom je gekozen hebt voor Modelkasten en niet voor Friul tracks?
 
Dank u Dre!

Swa, ik wou graag de Friul tracks maar ik geraakte er niet aan, heb verschillende internetzaken bezocht. Deze tracks heb ik kunnen overnemen van een bevriende bouwer.

De tracks liggen trouwens op de foto verkeerd om, maar het ging me enkel om de lengte ervan.

Btw. vandaag enkel tijd kunnen steken in de tanden van de getande wielen. Humbrol metal (hardcore) in dunne lagen, daarna drybrushing, grafiet op de randjes.
 
Laatst bewerkt:
Oh oh wat heb ik gevloekt, mannen toch!

Heb ik mijn tracks netjes beroest, bestofd en gemetalliseerd én liggen ze netjes op de tank, begint de hele zooi toch wel te desintegreren na een finale stofwash!

Ik weet niet wat de reden geweest kan zijn, alle delen waren netjes werkend en de lijm die ik gebruikte was de uitstekende Tamiya ultra thin.

Het lijkt of de white spirit de hechting had aangetast.

De hele zaak weer gaan reinigen, lijmen en schilderen doe ik niet.

De Panzer zelf staat opnieuw op stal, het is enkel zonde van m'n centen die ik betaalde voor de Modelkasten tracks.

Ik moet dus noodgedwongen opnieuw op zoek naar andere tracks, maar voor dit kleine model zeker geen MK's niet meer.

Tot binnenkort, met hopelijk Friuls!!!
 
pech man
maar niet opgeven he
welke schaal is dit mischien weet ik wel ergens aan andere tracks te geraken ze
 
Ja Guy dat is nu echt dikke pech hebben.
Hopelijk vind je de gepaste tracks van friul nog want het zou zonde zijn om deze panzer gewoon weg te bergen.
Good luck
 
Hoi Guy, dat is echt KL***** man

Die stofwach was die gedaan met migpoeder en white spirit??

Cheers,
André
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan