Hoofdsponsor

1/35 Panzer I Ausf. A, sdkfz. 101, late type. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is inderdaad een spuitbus zoals modelbouwerke zegt en bij de betere autobenodigdheden winkels te koop.
Ge moet de bus wel zeer doed schuddden (+ 2 min.) en spuiten van op een afstand van zeker 30 cm.
en verschillende dunne lagen leggen. Zie maar in mijn topic van mijn Tiger, is zo in de primer gezet.

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=3015
 
Yep, ik deed het ook zo maar het was bijna mis
 
Blij dat ik kan zeggen dat dit projectje op z'n einde loopt, de Panzer staat op z'n voetstuk !8)

Eigenlijk wou ik een klein grondwerkje voorzien om de vlakke lijn van de tracks op de bodem wat te breken, maar het hoefde uiteindelijk niet om dit effect te bereiken.

Ik heb met Milliput een gladde, strakke oneffenheid gecreëerd, een rimpel eigenlijk. Deze loopt schuin door het oppervlak waarop de tank staat. De houtnerfstructuur van het plankje heb ik eenvoudig overgenomen in de Milliput, zodat het lijkt of het hout gewoon doorloopt.

Nadien werd de ganse sokkel in een zwarte acrylverflaag gespoten. Het draagvlak echter heb ik later apart voorzien van een wolkachtig donkergrijs patroon in satijnglans om een beetje variatie te krijgen. Bij de randen ging ik iets lichter dan onder de tank zelf, zodat er naast de gewone schaduw, een artificiële schaduw is. De lichtere body van de tank tekent zich hier plezant op af. Kortom veel blabla voor weinig opvallends.:nowink:

Morgen zet ik de laatste foto bij in het topic. De eigenlijke fotoreeks ga ik bij Afgewerkt Militair Rollend Materieel zetten.

Tot later ! GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog maar sinds korte tijd overgestapt van scheepsbouw naar de pantserafdeling.
Het is dankzij draadjes al deze dat ik nog alle dagen bijleer over gebruikte technieken enz. (tja, tanks zijn nu eenmaal geen boten hé :8 )

Dit verslag is een waar genot om te lezen, Guy.

Schitterend!!



Droop
 
Da's de bedoeling Droop, inspireren en geïnspireerd worden he.
 
Yep, ik deed het ook zo maar het was bijna mis

Je moet er geen schrik van hebben Famo.
Kijk eens naar de topic van mijn Concorde, die is volledig in witte primer van Motip gespoten en daar bovenop heb ik een vernislaag gelegd van Auto K ;ook zo iets uit de betere winkel voor autotoebehoren.
Zelfs als je de tegenslag hebt om tranen te hebben na het drogen kunnen deze zonder problemen verwijderd worden met waterschuurpapier.
 
Hij is klaar. Morgen zal ik met goed licht extra foto's maken.

Alvast eentje :

59.jpg
 
Mooi eindresultaat Guy, heel subtiel.
 
Ik lees graag het woord subtiel DJs, dat was de bedoeling. Vroeger werd ik soms overenthousiast en dat resulteerde dan in overdreven resultaten.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat ik de drager nog ietsje vermat...:@ anders krijg ik weer dat zeer aanwezige stof zoals bij m'n LeFh 18/40...die basis stond ook te blinken en ik kon er een ganse dag op zitten kuisen:nowink:
 
Laatst bewerkt:
Famo sorry, het was al laat en deze was de enige waarbij de kleuren niet te zeer waren beïnvloed door het aanwezige licht. Vandaag zou ik graag meerdere foto's maken, in betere omstandigheden.
 
Sorry voor de geïnteresseerden, morgen wellicht heb ik foto's, moet zometeen gaan werken, kon niet voluit gaan want ik heb een zieke dochter thuis en die moest gesoigneerd worden.

Wel wat kunnen prullen aan m'n watercan, die ik dan toch ga toevoegen...

In progress :

60.jpg
 
Laatst bewerkt:
GUnit wat een prachtexemplaar zet je hier neer mijn complimenten voor dit voertuig,die watercan is ook top...

Het naamplaatje dat ik op de sokkel zie heb je deze zelf gemaakt of aangekocht..

Indien je dit zelf hebt gemaakt kan je dit dan eens even uitleggen alvast bedankt...
 
Hey, :)

Guy jongen, da's meer dan kwaliteit, da's voor mij den eersten prijs.;)
Of je nu mee doet aan een wedstrijd of niet, een perfect model heb je daar gefabriceerd man. Meestal volg ik in stilte maar nu hou ik mij mond niet, SCHITTEREND!!!!!!!!8)8):D:D
 
Dank jullie mannen !

Maar ik zou beter m'n mond houden en m'n neurotische drang naar perfectionisme beter leren inschatten...zo werd de ketting herlegd, compleet belachelijk wellicht maar ikzelf vind hem nu plezanter. Hij werd op vele punten fijn verlijmd met de drager zodat ie steeds netjes blijft liggen.

Nu hij op z'n basis staat kan ik hem echt tot in de puntjes naar m'n hand zetten (lees gerust : mierenn**ken).

Danny J : mijn dochter maakt graag die naamplaatjes op de pc. Ze drukt ze af op fotopapier en ik plak er dan transparant eenzijdig klevend folie overheen om het duurzaam te maken. Heel simpel eigenlijk en kosteloos.

*ik werk de naad uit m'n lijf om 'm dit weekend klaar te hebben, dan zwier ik een trits eindfoto's op m'n topic. Het licht was vandaag trouwens beneden alle peil om überhaubt een goeie fotoreeks af te leveren hier !!!:nowink:
 
Laatst bewerkt:
WOW.
Ziet er weer geweldig uit.
Zoals we gewoon zijn hé Guyke.
Maar de zit wel een foutje in je display, niet mooi vlak zo te zien :) ;).

Erik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan