Hoofdsponsor

1/35 Panzer 38t with interior (dragon 6290) ergens in Rusland [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Amai, wat een knap model en diorama!
Alles met de nodige aandacht afgewerkt tot in de details.
Een zwart/wit foto en hij kan zo in een naslagwerk :-)

Grtn, Chris
 
Prachtig!
Zowel de tank en het dio'tje.
Dit wordt een prijswinnaar.

Wat ik me wel altijd afvraag bij een 38(t)-variant is hoe de luiken open blijven staan, zonder dat er iets van een stang is om ze open te houden.
Maar die kan ik ook nooit op foto's van de echte ontdekken.

Peter
 
Bedankt voor de vele positieve reacties, ik ben blij dat jullie hem goed vinden. Ik ben er zelf ook heel tevreden over tot nu toe.

Het is grappig dat je dit net vandaag aanhaalt Peter, want het kan inderdaad niet dat die zware luiken zomaar open blijven. Ik heb bij wijze van afwerking de voorbije dagen een paar details aangebracht, waaronder twee takken die een crew member heeft gebruikt om de luiken omhoog te houden.

Daarnaast heb ik een klein nestje gemaakt en eitjes, en heb ik een vogeltje gesculpteerd met magic sculp. Dit is niet mijn sterkste vak, maar ik denk dat dit goed genoeg zal zijn voor een detail. Ik begon met fijne ijzerdraad te draaien en laat deze uitmonden in drie uitsteeksels welke de poten van het dier nabootsen. Hierop kon ik de magic sculp aanbrengen. Na het drogen heb ik de vogel wat bijgevormd en de veren erin gekerfd. Gisteren net nog tijd gehad om een laagje witte verf te schilderen, ik zal deze in zwart/wit/grijs schilderen zodat hij mooi opvalt in de boom. De eitjes heb ik gewoon in het kleur van de magic sculp gelaten omdat dit vrij goed lijkt voor eieren.

NgNzF8s.jpg
o4e179d.jpg
Jq3ZUGo.jpg
CDOXxOi.jpg
W46uyNc.jpg
 
Het nestje is gewoon machtig, :wow:
Verder is de rest, zoals reeds gezegd, van hetzelfde (hoge) niveau ;)
 
Niet te bescheiden blijven zele:8:8 het sculpen zit ook wel degelijk in je handigheden....prachtig man..en tis toch weer zo een elementje ...die zo veel meerwaarde geeft.....top man....;););)
 
Dag iedereen,

ik heb in alle stilte verder gewerkt aan dit mini diorama'tje en ben trots te mogen zeggen dat deze af is. Ik heb hem ook ingeschreven in de wedstrijd van volgende zondag (14 december) in Antwerpen op de beurs van BSMC, dus als er mensen zijn die deze even in het echt willen bewonderen, dit is je kans.
Er zijn verschillende kleine details aan het tafereel toegevoegd, wat gerief van de crew die tank achterliet, de vogel in de boom, een rondslingerende rol prikkeldraad enz.

De titel van het werkje is geworden "Dropping Bombs - Panzer 38t in Russia, 1941"
Het idee kwam eigenlijk nadat ik de vogel ben beginnen maken - boos omdat de tank tegen "zijn boom" stil is komen te staan gaat onze vliegende vriend in de aanval tegen de indringer met natuurlijke middelen..

Genoeg gepraat, (grote) foto's!

Mjo9nYI.jpg

6gAXvCW.jpg

yKRu1mn.jpg

hCPzuLg.jpg

v9b9T3V.jpg

TFmzoxn.jpg

ChuHjSq.jpg
 
Pracht van een juweeltje, dit wordt een prijs erbij denk ik ;)
 
Gewoon prachtig, winnaar wat mij betreft. Applaus
 
volgens mij is het ook een winnaar maar ik heb toch ergens wroeging met de vogel welke vogel stelt het voor
 
Hey,

Indd, zoals hier al aangehaald, dat is een winnaar, ik zal hem in levende lijve mogen aanschouwen en zal daarbij wel de nodige foto's van nemen. Heel knap uitgevoerd, goud..... :) ;)
 
Die vogel is familie van de russische tjif tjaf.

Mooi werk Burglar
 
Dank iedereen voor de complimenten, ik voel me vereerd. En dank Ron voor de info over de vogel, dat wist ik niet :D
 
Die vogel is familie van de russische tjif tjaf.

Mooi werk Burglar
hallo ron als dat een russische tjif tjaf is zijn de kleuren niet juist en is hij veel te groot voor deze diorama .
daar mee wil ik zegen zouden ze er niet over vallen bij het keuren het zou te jammer zijn als je uit de prijzen valt voor een stomme vogel .
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tjiftjaf
gr dirk d
 
Ik kom hier een beetje laat lezen, maar na het zien van deze bouw,
wou ik toch nog eens mee delen dat ik enorm veel plezier heb beleeft aan het lezen en kijken van/naar deze bouw.

En het eindresultaat + schilderwerken zijn echt prachtig !!

Een Top Dio''tje'' !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan