Hoofdsponsor

1/35 Panzer 38t with interior (dragon 6290) ergens in Rusland [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
thanks iedereen
Erwin ik denk dat de antenne idd net iets te dik is, maar ik heb deze kit gewoon oob gebouwd.. hoewel als ik deze foto bekijk lijkt het toch vrij dicht bij de waarheid te zijn:

Wcy389h1dXpj137960721382P1596.jpg

tch%C3%A8que-prend-la-d%C3%A9signation-panzer-38-t.jpg
 
Kleine update, dit weekend eerste laag "krasjes" aangebracht met lichtgrijs.

R3e3RiZ.jpg

G1Eehwc.jpg
 
Zalig model Steven,prachtige afwerking..!

Grtz yves,
 
Zéér mooi, zéér fijn, zéér subtiel...
Ziet er goed uit ;)
 
Hoi iedereen,

ondertussen nog eens wat tijd gevonden om verder te werken.
Vorige week heb ik de krasjes nog verder uitgewerkt met een nieuw kleur uit de Ammo range, de "chipping" acryl. Deze donkerbruine kleur droogt licht satijnglanzend op en bootst mijns inziens heel mooi bloot metaal na. Deze kleur gemengd met een beetje zwart is trouwens de basis geweest voor de machinegeweren en metalen stukken van de tools.

Vandaag heb ik de houten onderdelen van de goeie kleuren voorzien, de uitlaat en reservetracks roestig gemaakt en de rupsbanden een grondlaag in "earth" kleur gegeven.
Deze komt uit de nieuwe Tires & Tracks acryl set van Ammo, en lijkt de perfecte kleur om als basis mee te beginnen. Deze ga ik ook gebruiken om het stof op de lower hull te spuiten voor ik met modder e.d. aan de slag ga.

ydUGJ8g.jpg
0PRthk1.jpg
ZHaHLde.jpg
YEdoo8t.jpg
WvMS21V.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gewoon prachtig Steven ,de motor zier er lekker vet uit!
Net zoals de sublieme roest/verwering van de uitlaat :)

We kijken al uit naar meer van dit mooie er verzorgde werk!
 
niet te geloven dat je iets zo mooi kan maken wat een vakmanschapApplausApplausApplaus
 
Proficiat, zeer mooi resultaat met je verfjes ;)
Deze komt echt tot leven.
En goed uitgelegd hoe je tot dit resultaat komt, thanx
 
Prachtige afwerking, knap werk geleverd...!

Grtz yves,
 
Geen comentaar, enkel en alleen dat het fantastisch geworden is, nu al.. :)
Wij kijken uit naar de afwerking en de integratie in het dio... :)
 
Dag iedereen, vooreerst bedankt voor de positieve feedback. Dit gaf me extra moed om hier aan verder te werken.

Ondertussen ben ik aan het ondergrondje begonnen. Het idee is dat de tank tegen een boom aan staat geparkeerd langs een veldweg in een bos in Rusland. In de boom zelf zal een vogelnest aanwezig zijn - de vogels zelf zullen niet tevreden zijn met deze indringer en tonen dit door hun behoefte op de tank te doen. De titel van het stuk wordt consequent "dropping bombs".

Ik ben begonnen met een boom te maken. Het is de eerste keer dat ik dit doe, maar had reeds wat ideeën opgedaan bij andere bouwers.

eerst een frame maken met ijzer/koperdraad
d4vUNIY.jpg

Daarna gewone witte tamiya putty gebruiken om de stam te sculpten
cSEzisE.jpg

Volgende stap: het aanbrengen van de takken. Hierbij heb ik takjes van teloxis aristata gebruikt, de ideale plant. Te krijgen bij joefix dacht ik, maar deze heb ik zelf gegroeid even terug.
dhIz33z.jpg

UepQdLl.jpg

Daarna heb ik de stam bewerkt met crackle paint. De bedoeling is om een grillige stam te krijgen zoals op dit voorbeeld:

Tree_Bark_II_by_OddGoo_Stock.jpg

xWcKFxo.jpg
na het drogen van de crackle paint:
DFdZ259.jpg
QsZFUjG.jpg

volgende stap: vastmaken van de boom op het ondergrondje. Deze heb ik met een mix van polyfilla producten voorbereid en de tank tracks er in gedrukt zodat de tank zelf goed kan aangebracht worden. De boomwortels worden gemaakt met een mix van zeemos (gekocht ooit in een hobbywinkel) en echte wortels van kleine plantjes die ik uit de tuin heb gehaald.

Tgz9npr.jpg

FT7ZFwO.jpg
9fR4njY.jpg

De volgende stap was het primen met zwart. ik heb de acrylic black primer van Ammo gebruikt, los in de airbrush en gespoten aan 3 bar (40psi). Ging zonder problemen.

Engy28R.jpg

to be continued..
 
Mooie boom, die crackle paint ziet er goed uit voor dit (hoewel ik slechts op enkele plaatsen de "crackels" zie of komt dit door de foto?)
Naam vind ik zeer goed gevonden :laugh:
 
komt waarschijnlijk door de foto, ik heb in verschillende lagen gewerkt om het eind effect te krijgen. In het wit vond ik het niet zo ideaal om te fotograferen dus er zullen later nog wel duidelijkere foto's van volgen.
 
Boom is meer dan geslaagd ook de wortels vind ik top, de tamiya putty die je heb aangebracht heb je die verdund??
 
Hey Danny, nee de putty is gewoon vermengd met wat water om ze wat zachter te maken en dan heb ik er met een tooltje wat in zitten krassen (van boven naar beneden en diagonaal) om de eerste groeven aan te brengen; hier en daar een noot ingebracht enz. Na het drogen heb ik gaatjes geboord om er de takjes in te plakken met loctite.
 
dag iedereen, kleine update vandaag. Ik heb eerst de ondergrond met een assortiment bruin en aardekleuren ge-airbrusht, en daarna met het grondwerk begonnen. Hiervoor heb ik gewone aarde gedroogd uit de tuin en fijn geplet, alsook kleine houtachtige plantjes uit de tuin gehaald en er de wortels van gedroogd. Deze dienen perfect om takjes e.d. te simuleren - hiermee heb ik trouwens de wortels van mijn boom nagemaakt. Als laatste heb ik er wat fijngeplette oude kruiden bijgedaan en berkenzaadjes (?) die ik had liggen. Dit mengsel heb ik dan met de sand and gravel glue van ammo aangebracht. Het is de eerste keer dat ik die lijm test, en ben er best tevreden over. Het enige vervelende is dat ze op basis van isopropyl alcohol is dus rook mijn living al snel naar een apotheek ;) ik heb er ook nog een nieuwe close up van de boomstam bij gestoken om het effect weer te geven.

BWCu8Tx.jpg

9V6VPzx.jpg

CitLCUN.jpg

PyxHdTs.jpg
 
Schitterend gedaan Steven. Prachtige boom, mooi gemaakt en goed beschreven.
Ik kijk weer al uit naar het vervolg.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan