Hoofdsponsor

1/24 Opel Calibra Cliff. [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Begint helemaal goed te komen Bart. Nette ophanging en keurig motorblok, de schijven nog een beetje bijstippen...

Mark
 
Hoi Danny en Mark,

Bedankt voor de reacties, de schijven werk ik bij.
 
De bodem is zover klaar, de knalpijpen zitten er onder en de plaat onder de bodem zit er tegen en de ophaning achter is klaar en de banden met velgen en decals zijn klaar.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nheb ik een vraag over de verf waar ik de body mee wil spuiten, deze verf is die op waterbasis en kan ik die verdunnen met water en het andere flesje is dat verdunner of iets anders, ik kan geen engels, daarom vraag ik het.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Mischien lomp dat ik het vraag maar ik denk als iok het niet vraag verkeerd gaat.
 
Ja met die reducer kan je verdunnen, deze verdun en zorg tevens dat de verf iets langzamer droogt.
 
Hoi Ron,

Bedankt voor je antwoord, hoeveel procent verdun je daar mee.
 
Bart, begin eens met 60 - 40 (verf - verdunner dus 60% verf + 40% verdunner) Je verf zou zo de dikte van melk moeten hebben.
Dat is meestal de juiste verdunning, probeer zelf evenwel ook nog eens andere hoeveelheden. Tot waar je zelf tevreden van bent en vlot mee kan spuiten.
Je hebt ook nog op de vier banden flinke naden lopen. Even over een blaadje schuurpapier halen (240 of 400 korrel) gaat je een grovere structuur van band opleveren, alsook een realistischer uitzicht. Nu komen ze nogal plastickerig (speelgoedachtig) over.
Verder netjes gedaan en keurig afgewerkt.

Mark
 
Mooi tot nu toe Bart.
Je hebt een prima verdunner te pakken, die ik zelf ook meng met de verhouding die Mark aangeeft.
Laat dit wel van de naalddikte afhangen trouwens. Als ik wil spuiten met 0,15 of 0,2 ga ik zelfs naar 50/50.
 
Hoi Mark en Wim,

Bedankt voor de reacties en de tips.

Mark, de banden ga ik behandelen zoals je zegt, heb je wel gelijk in.
 
Hoi,

Ik heb nu 1 band geschuurd, is het effect zo goed of moet de band verder geschuurd worden?

attachment.jpg
 
De geschuurde band is nu zeer realistisch en erg mooi Bart. :wow:

Fred
 
Hoi Fred,

Een heel ander gezicht zo, de andere banden heb ik ook zo gedaan, nu ga ik wat onderdelen spuiten.
 
Ja, nu is de band vééél beter Bart. Oogt realistischer.
Weer een + voor je model (en bouwkunsten).

Mark
 
Klopt Mark, bedankt voor de goede tip, ben er blij mee.
 
Daarom zijn we hier hé Bart, om mekaar te helpen onze bouwkunsten te verbeteren...

Mark
 
Vandaag best een stukje verder gekomen, de kap achter zit er op en de kappen en de radiateur zitten er op en ik ben met de kooi bezig.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Een vraagje;

Als je het in de grondverf hebt moet je het dan nog licht schuren met waterproefschuurpapier?

De primer zit er goed op, ik vraag het liever dan ik het zo ga spuiten en het opnieuw moet doe.
 
Het is geen verplichting Bart.
Maar het kan zeker geen kwaad.
 
Bedankt modelbouwerke, dan schuur ik de body nog lichtjes.
 
Ik "aai" het model dan nog even met een papiertje korrel 2000.
Maar echt lichtjes wrijven hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan