Hoofdsponsor

1/35 Opel Blitz [wip]

Is toch niets verkeerds aan, lijkt me niet meer dan normaal als het onderste scharnier verder naar buiten staat dat de deur daar op de hoogte een kier vertoond. Zal het scharnier zeker niet aanpassen want anders gaat de deur niet meer open.

Mss idd zo laten.
Heb nadien nog het dak er definitief opgezet en de stijlen vooraan met milliput aangesmeerd. En daar begonnen de problemen, ik dacht het uitharden wat sneller te laten verlopen door het voor de kachel te laten drogen (doe ik wel meer als ik iets geschilderd heb) maar is verkeerd uitgepakt zoals je op de foto's kunt zien.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Is uiteindelijk terug goed gekomen met een stukje van het gietraam te bewerken. Ook was het spangedeelte uit pe al verdwenen. Gelukkig nog eentje op overschot en terug gemaakt.
En nu de clue van het verhaal, 5uur later is miliput nog niet hard :(
 
Afgelopen week wat spuitwerk verricht, momenteel staat alles in de glansvernis en kunnen we nu aan de decals beginnen en het verweren. (Moet je altijd die glansvernis zo strak mogelijk zetten? Ik lees veel over mistlaagjes spuiten? ik ben enkel auto's lakken gewoon, zowel op schaal als 1/1 dus ik kan aannemen dat dit voor militair anders is)
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Om decals goed te laten hechten is het belangrijk dat het oppervlak mooi egaal is, dus mooi glad.
Indien dit niet zo is heb je grote kans dat er lucht onder de decal blijft zitten, welke dan zorgt voor silvering van de decal.
Nadien wordt je model toch verweerd, en zal het blink gehalte ook verminderen.
Wens je dan toch voor zeker te spelen, dan kan je je model, na het plaatsen van de decals, nog altijd van een laag matte vernis voorzien ;)
 
Om decals goed te laten hechten is het belangrijk dat het oppervlak mooi egaal is, dus mooi glad.
Indien dit niet zo is heb je grote kans dat er lucht onder de decal blijft zitten, welke dan zorgt voor silvering van de decal.
Nadien wordt je model toch verweerd, en zal het blink gehalte ook verminderen.
Wens je dan toch voor zeker te spelen, dan kan je je model, na het plaatsen van de decals, nog altijd van een laag matte vernis voorzien ;)

Dus na decals en washes mat vernis zetten of nog eerst wat andere stappen vooraleer mat vernis?
 
Hangt een beetje af welke je volgende stappen zullen zijn.
Wens je een pin wash aan te brengen, dan doe je dit ook best op glanzende vernis (de verf loopt mooi in de groeven)
Wens je een algemene wash, dan doe je dit beter op een matte ondergrond.

Je kan het een beetje als volgt vergelijken:
*Glanzende vernis is als glas, moeilijk om de verf aan het oppervlak te laten hechten, blijft wel in krassen zitten.
*Matte vernis is als fijn schuurpapier, de verf zal zich overal blijven hechten.
 
Of er tussenin een laagje satin :)
 
ben hier aan het bijleren goed bezig grt Pascal
 
Eerste poging tot verwering,
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Wil enkel nog stof aanbrengen door er africa dust van ak interactive met de AB over te spuiten en dan terug afnemen zodat het enkel in de groeven achterblijft.
Boutjes aan tippen met lichter kleurtje.
attachment.jpg
En dan roest pogingen op het gereedschap, heb ik eerst zwart geschilderd, daarna de randen roestbruin geschilderd met een mix van xf68bruin-xf03geel-xf07rood
Waarna ik wat dotjes olieverf heb aangebracht en met een licht bevochtigend penseel met white spirit ze heb ingeblend.
attachment.jpg
attachment.jpg
Wat zouden jullie wijzigen, toevoegen? Wil nog met een potlood een metaalglans aan de uiteinden van het gereedschap aanbrengen.

Let wel dat er nog geen matte vernis over staat, ik hoop dat dit de kleur van het hout nog anders gaat laten lijken (door het glanzen vind ik het te donker ogen momenteel)
 
Laatst bewerkt:
Knap, zoals je zegt met een potlood de randen..
en door de natte white spirit en of glans vernis lijkt dat altijd anders.

ik denk dat je hetzelf al allemaal gezegd hebt, eerst die matte vernis en dan zien, kan goed zijn dat het pefect is dan.

Eens een vraag welke verf gebruik jij voor matte vernis te verven/spuiten ?
ik ging mijn model eens effe spuiten met tamiya mat, alles werd wit en dat was een superdunne laag !!
gelukkig kon ik dit oplossen door er terug een tamiya glans vernislaag over te spuiten.
ofwel is dat potje mat kapot van mij ofwel is dat gewoon rommel (alhoewel ik redelijk content ben van tamiya)

vandaar mijn vraag ?
matte laag over uw model= welke ?
 
Beste Guy ik ga me hier ook in laten horen , namelijk ik heb dat ook ondervonden alleen was het in mijn voordeel waarom ? Wel ik heb er stoelen ( zetels ) van de Mercedes en mijn Golf 1 mee gedaan en voor stoffen zetels is dit natuurlijk perfect en het was met Vallejo matt wat je wel kan doen is uw eigen verf ( vernis ) maken door te mengen alles zeer zeer goed schudden en dan half mengen met satin vernis en half matt en eens eerst uitproberen en zo uw juiste matheid zelf maken
maar die witte aanslag had ik ook
Marc
 
De matte vernis is van tamiya deze heb ik zelf nog niet gespoten, enkel met het penseel aangebracht, kleine onderdeeltjes nog maar.
Ik weet wel dat je bij echte auto's heel goed je droogtijden moet respecteren ivb de glansgraad.
 
Guy wat jij heb gebruikt van Tamiya is een matting agent deze is bedoeld om te vermengen met een glansverf van Tamiya om deze mat/satin te krijgen dus dit goedje kan je niet puur gebruiken (weet ik uit ervaring)

Christof je hout word er helaas niet lichter op als je er matvernis over doe.
 
Ok Ron dat wist ik dus niet..��
Super dat ik da nu weet ik ga da potje eens lezen ��
Heb dat al lang maar nog nooit gebruikt..
Bedankt voor de effe off topic hulp!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan