Hoofdsponsor

1/35 Opel Blitz [wip]

Momenteel motorkap er volledig af gehaald, maar na een uur plooien en passen krijg ik het niet beter. Een kant goed krijgen was geen probleem, maar dan past de andere kant weer niet. Oplossing zou zijn om motorkap aan 1kant open te houden maar zonder motor is dit ook niet ideaal.
Onderwijl ook al de originele kap er bij gehaald, deze past wel netjes maar ik zit ermee dat de louvres niet open zijn bij deze :(
 
Kun je de metalen motorkap eens over de originele leggen en er zo achter komen waar de aanpassing zou moeten komen?

Je kunt dit ook met een potlood doen (papiertje over de plastic kap leggen en met een potlood een afdruk maken van dat kapje).
 
Of mijn vroegere manier van bouwen toepassen, als het niet helemaal past: "ewel, dan past het maar niet" ofwel een vorm van camouflage toepassen. Er iets voor zetten of over leggen.
Maar daarvan ben ik teruggekomen en werk nu enkel nog naar perfectie met vergrotende foto's.

Hetgeen ik hier zie kan ik enkel voor buigen, het geheel ziet er heel goed uit met oog voor detail. Zoals het kabeltje van de spotlight, well done. Een inspirerend topic waar uit te leren valt.
 
Zo, 3uur en 30 minuten nadat ik aan de motorkap ben begonnen ziet het er zo uit;
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Momenteel de lijm aan het laten drogen en morgen nog eens over alle naden schuren voor de allerlaatste oneffenheden zeker weg te hebben. Ook de louvres heb ik met een scherp mesje allemaal nagegaan en dan met een vlakke vijl er over geweest om te kijken of ze allemaal even hoog liggen.
 
Ken zelf nie veel van auto's laat ons zeggen niks,maar weet wel dat je de moed hebt om dingen opnieuw te doen als ze niet goed zijn en that's the spirit..!Goe bezig man en dan heb ik het zacht uitgedrukt..!!!

Grtz yves,
 
Stukken beter zo.
 
dat zijn 3.5 goed besteede uren... is zeker geen verloren tijd geweest
 
Heb er zelf ook een goed gevoel bij en nu kan ik me weer op de rest storten. Altijd interieurs geschilderd volgens het bouwplan en buiten een wash aan te brengen geen ervaring in het verdere verweren. Heb me al wel een 30 potjes van Ak staan om te verweren, eenmaal het koopspook toeslaat ;)
 
echt netjes gedaan grt Pascal
 
Bedankt voor de commentaren, soms zie je het even niet meer zitten en dan helpt het om het hier van je af te schrijven en de nodige steun te krijgen om weer verder te gaan met je model ^^
 
Doordat ik wat verf tekort kwam en wat washes nodig had nog niet veel kunnen doen, planning was om zaterdag ff naar Antwerpen te rijden om me daar ff te laten gaan in de plaatselijke modelbouwwinkel.
Maar aangezien ik binnen dit en 3weken opnieuw vader wordt dan toch maar besloten om een container brandhout op maat te zagen zodat we hier niet in de kou zitten als de baby er us:ph34r:
Dus gisterenavond in een kunstschilders winkel gestopt en al wat olieverf gekocht om te experimenteren voor de houtlook op het stuur
attachment.jpg
Eerst staat er een laagje houtbruin van revell op en daarna geschilderd met raw umber waarop ik dit met behulp van een spons en hard penseel grotendeels verwijderd heb. Hierna heb ik het met een mix van tamiya x24, x25 en x22 vernist. Ik vond het toch nog wat te hard glanzen en besloot om er nog eens met de xf 86 matte vernis over te gaan. Nadien het stuur ook nog een heel licht laagje stof gegeven.
Wat denken jullie ervan?

Morgen verwacht ik nog een bestelling van Domino met de rest van de ontbrekende spulletjes zodat ik weer verder aan de cabine kan.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het goed geslaagd, neem wel aan dat het nog een mat uiterlijk gaat krijgen? Het is geen Rolls Royce he.
 
Matte vernis stond er nog maar een kwartiertje op nadat ik de foto heb genomen, geen idee hoelang het duurt voordat het echt mat uitslaat? Anders herhaal ik het morgen nogmaals met de matte vernis.
 
Nog een vraag i.v.b. met het verweren, bij auto's zet ik altijd sols plus voor ik begin, maar dat is niet erg dat hier al een mooi glanslaagje op staat.
Omdat we hier geen glans willen hebben twijfelde ik dus om het er op te zetten voor het interieur te verweren, dus zonder P+ eraan begonnen met als 1ste de zetel en daar ging het goed op (kon ik blijven bewerken). Maar toen ik de rest van de cabine wilde doen ging het niet zoals bij de zetel, eenmaal een beetje opgedroogd kon ik het niet meer bewerken.
Zetel geschilderd met vallejo en bij de cabine had ik er wat vernis onder gemengd zodat ik een satijnglans verkreeg waarop ik dacht te kunnen verweren.
washes van vallejo.
Wie helpt mij op weg?
 
Nog een vraag i.v.b. met het verweren, bij auto's zet ik altijd sols plus voor ik begin, maar dat is niet erg dat hier al een mooi glanslaagje op staat.

Ah dat was het ja! Ik vergeet altijd welke parketreiniger je hier op het vasteland kunt gebruiken in plaats van Klear, Future etc.

Omdat we hier geen glans willen hebben twijfelde ik dus om het er op te zetten voor het interieur te verweren, dus zonder P+ eraan begonnen met als 1ste de zetel en daar ging het goed op (kon ik blijven bewerken). Maar toen ik de rest van de cabine wilde doen ging het niet zoals bij de zetel, eenmaal een beetje opgedroogd kon ik het niet meer bewerken.

Meerdere malen gelezen, maar ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Met P+ bedoel je die parketreiniger neem ik aan? Wat bedoel je met 'kun je niet meer bewerken'? Als het te glad is, kun je er een laagje matte vernis overheen spuiten. Als het niet glad genoeg is, een laagje parketreiniger of glansvernis. Sommige verweermethoden (bijv. wash) kunnen beter worden gebruikt op een gladde ondergrond, andere (bijv. drybrush of olieverfjes) op een iets stugge ondergrond, zoals matvernis.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan