Hoofdsponsor

1/35 Opel Blitz [wip]

Ik bedoel met p+ idd de parketreiniger (deze heeft veel namen). Ik bedoel hiermee dat als ik bv een pinwash zet en ik 'schiet' iets uit of mors waar ik het niet wil hebben, ik dit donkerder plekje nog amper bijgewerkt krijg.
 
Kan het niet gewoon met vernis? Die P+ gebruik ik al lang niet meer omdat het je kleuren verandert en verdonkert.
 
Dus het best altijd eerst in de vernis (ook interieurs?) En na het verweren een mat vernis eroverheen?

Ik heb de vallejo wash wel gewoon met water willen afnemen omdat deze op waterbasis was, of gebruik ik toch het beste iets anders inplaats water?
 
Hey,

Ik zie het probleem. Je werkt met watergedragen verweerproducten. Dit is echter af te raden omdat de verwerkingstijd veel te kort is. Zoals je zelf hebt aangehaald, je morst iets en je krijgt het amper maar weg.
Verwervingen dien je aan te brengen met olieverf of enamelverf zodat je verwerkingstijd veel langer wordt en je rustig kunt aan doen. Je kunt gerust een halfuur nadien nog altijd verf weghalen mocht dit nodig zijn, met watergedragen producten echter niet.
 
Helemaal met Swaken eens.

Ik heb zelf ook de serie washes van Vallejo, maar gebruik ze eigenlijk maar zelden (als ik een dappere bui heb en denk geen fouten te zullen maken, of als het niet zoveel uit maakt) omdat ze te snel drogen. Die waterbasis-washes zijn eigenlijk een uitvloeisel van de foutieve gedachte, enkele jaren terug, dat acryl de oplossing is voor alles. Ik heb nog steeds datzelfde probleem met acrylprimer, hoewel er veel modelbouwers zijn die er prima mee kunnen werken.
 
Dat kan dus wel verklaren dat het stof van Ak interactive dat ik van de week ok te testen wel verwijderd kreeg en dit niet. Uit je fouten leer je. Heb nu de cabine een keer helemaal behandeld met die donkere wash zodat ik niet meer met plekjes zit en valt op zich nog wel mee.
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Sols plus is ook een watergedragen product, dus geen washes op waterbasis gebruiken :nowink:
Heb het zelf al voor gehad dat de laag Sol+ niet genoeg was uitgehard, en vermengde zich met de wash. Niet zo'n goede combinatie....
 
Vanavond wat in de weer geweest met het verweren wat tot het volgende heeft geleid.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Hoe kan ik het beste het magazine vastzetten? Dacht zelf aan wat vernis op de onderkant te smeren?
 
Dat ziet er al heel kunstig uit. Prima werk!

Het magazine kun je inderdaad hechten aan wat vernis.
 
Gewoon prachtig interieur ...zeer mooi werk..!!

Grtz yves,
 
Poging ondernomen om deuren werkend te krijgen.
Enkel krijg ik bij het opendoen van de deur onderaan een grotere spleet wat volgens mij komt doordat het scharnier verder naar buiten staat.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Vandaag nog even bezig geweest om die opening onderaan de deur weg te krijgen, heb onderaan de deur de pen er terug uit gehaald en dan zie je dat deze onderaan er volledig naast komt te staan bij het openen.
attachment.jpg

Wat zouden jullie doen, me het vele werk besparen en de deuren gewoon toelaten of een andere oplossing zoeken?
 
ik zou voorzichtig achter het scharnier met een zeer scherp mesje voorzichtig in krassen aan alle zijden van het scharniertje daarna het gewoon afbreken en ze centreren met het pennetje en dan terug op de juiste plaats vastkleven , ik weet het het zal niet makkelijk zijn
Ik heb zo bij mijn 2 kubels zelf scharniertjes gemaakt want daar moest ik kiezen deurtjes open of dicht ik heb dan voor de moeilijkste manier gekozen openend
Christof aan u om eraan te beslissen wij kijken alleen maar en genieten he
Marc
 
Is het een mogelijkheid om het scharniertje van de deur zachter te maken met behulp van lijm, zodat je het een beetje kan verbuigen?
Of anders afsnijden en herpositioneren?
 
Is het een mogelijkheid om het scharniertje van de deur zachter te maken met behulp van lijm, zodat je het een beetje kan verbuigen?
Of anders afsnijden en herpositioneren?

Dan kan ik ze wel in open toestand goed positioneren, maar sluiten lukt dan niet meer.
ik ga ze momenteel enkel bovenaan met pennetje monteren zodat ze voor de verdere schilderwerken nog toe en open kunnen en eenmaal dat achter de rug is kijk ik of ik er eentje open zet of niet (met enkel het pennetje boven werkt het eigenlijk ook goed en is de opening ook weg te werken, maar er is idd dan onderaan geen pen:dry: )
 
Is toch niets verkeerds aan, lijkt me niet meer dan normaal als het onderste scharnier verder naar buiten staat dat de deur daar op de hoogte een kier vertoond. Zal het scharnier zeker niet aanpassen want anders gaat de deur niet meer open.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan