Hoofdsponsor

Op terugweg naar Vlaanderen 12 de eeuw

ERVARING
licht gevorderd
BOUWWIJZE
Met overschotten materiaal
BOUWBUDGET
40 euro voor figuren
BOUWSTATUS
Begonnen met voorbereidingen
COMMENTAREN
Laat u vooral gaan
Roy heeft daar zeker een punt, maar ik gebruik er een scalpel voor of een aangepaste scalpel.
Heb redelijk wat ervaring met het wegsnijden van bepaalde delen bij figuren :ROFLMAO::sleeping:
Scalpel halfrond en recht,vijlen alsook het schuren is allemaal gedaan en uiteindelijk werkt het wel met de nodige afwijkingen.
PA260056.JPG

Het paard zijn kop is het grote probleem en de poten zijn nog erger.
PA260051.JPG
 
Jeetje, die lijnen moeten opgevuld worden als je het goed wilt doen.
 
O
Jeetje, die lijnen moeten opgevuld worden als je het goed wilt doen.
Inderdaad maar dan moet je nog echt veel schuren voor de rest deftig te krijgen en dat is wat teveel van het goede.
 
Pascal, ik ben maar luidop aan het meedenken ...
Ik gebruik regelmatig Motip cellulose afwerkplamuur welke gebruikt wordt bij o.a. carrosseriewerk. Ik gebruik het meestal als filler maar ook als ik een dak uit meerdere stukken één geheel moet maken. (laatste maal op de Chevrolet G7107)
Je kan dat heel fijn aanbrengen indien nodig maar eens droog moet je het wel opschuren met waterschuurpapier.
 
Pascal, ik ben maar luidop aan het meedenken ...
Ik gebruik regelmatig Motip cellulose afwerkplamuur welke gebruikt wordt bij o.a. carrosseriewerk. Ik gebruik het meestal als filler maar ook als ik een dak uit meerdere stukken één geheel moet maken. (laatste maal op de Chevrolet G7107)
Je kan dat heel fijn aanbrengen indien nodig maar eens droog moet je het wel opschuren met waterschuurpapier.
In plaats van weghalen, bijsmeren en dan schuren als ik het goed begrijp?
 
Spuitplamuur zit tussen primer en plamuur. Is een hele dikke vullende primer. Dan spuit je de ribbels dicht maar nu ik er over bezig ben spuit je ook wel wat detail weg vrees ik.
 
Bedankt mannen voor het mee denken mannen maar het worden nieuwe figuren als het aan mij ligt.
Het grove dat te veel is eerst weghalen, dan smeren en laten drogen, daarna schuren.
Hier zal ik eerst nog wat boke's voor moeten eten eer ik dat ga kunnen Erwin.
Boetseren op dit niveau ligt nog niet in mijn bereik.
Spuitplamuur zit tussen primer en plamuur. Is een hele dikke vullende primer. Dan spuit je de ribbels dicht maar nu ik er over bezig ben spuit je ook wel wat detail weg vrees ik.
Dit gaat wat veel werk worden vrees ik.

Als ik nu nog verder schuur zit de pastoor op een ezel in plaats van op een paard.
Wat ook nog kan natuurlijk.
 
Soms moet je de handdoek in de ring durven gooien. Er zijn ergere dingen denk maar ;)
 
Net als Michel was mijn eerste gedachte ook spuitplamuur en anders verdunde putty, tamiya putty verdunnen met Tamiya extra thin of een wat dikkere uitvoering lijm van Tamiya. Na droging prima nat te schuren.
 
Heb ze daar gekocht Jan en de reviews zijn nochtans goed.
Ben nog eens gaan kijken Jan.
Het zijn verschillende makers van deze figuren en heb waarschijnlijk niet de beste gekozen.
 
Het zijn verschillende makers van deze figuren en heb waarschijnlijk niet de beste gekozen.
Misschien eens contact opnemen, over het algemeen zijn deze mensen erg ijdel en worden niet graag geconfronteerd met negatieve commentaren. En sociale controle is iets wat werkt. Als er een rotte appel tussen zit wordt die wel terecht gewezen.
 
Hey Pascal hoeven we nog iets te schrijven? het begint op een docu te lijken van een mooie boswandeling
Zalig ( gij hebt het echt in u hoor )
 
Niet te geloven, het realisme van de bomen en planten.
Spijtig van de slechte kwaliteit van de figuren. Het is inderdaad ondoenbaar om deze in je diorama te gebruiken omdat het verschil in afwerkingsniveau te groot gaat zijn. Hopelijk vind je een kwaliteitsvol alternatief.
 
Het is weer paddo tijd :LOL: mooi gedaan Pascal.
 

Bijlagen

  • 184e4e97-becc-4126-a2b6-eb2583860688.jpeg
    184e4e97-becc-4126-a2b6-eb2583860688.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 1

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan