Hoofdsponsor

Op terugweg naar Vlaanderen 12 de eeuw

ERVARING
licht gevorderd
BOUWWIJZE
Met overschotten materiaal
BOUWBUDGET
40 euro voor figuren
BOUWSTATUS
Begonnen met voorbereidingen
COMMENTAREN
Laat u vooral gaan
Wow (waarom kan ik geen smilies aanklikken ?). Dat is superrealistisch... al vermoed ik wel dat de inplanting van de bomen nog verdere bewerking nodig heeft ?
 
Wow (waarom kan ik geen smilies aanklikken ?). Dat is superrealistisch... al vermoed ik wel dat de inplanting van de bomen nog verdere bewerking nodig heeft ?
De bomen zijn ook af.
Wortels zijn niet steeds zichtbaar tenzij je wat anders bedoeld.
Heb gewerkt op voorbeeld foto's van in een bos
 
Ik had het inderdaad over de wortels, maar nu ik de foto's nog eens bekeken heb moet ik zeggen dat je gelijk hebt.
 
Kheb eigenlijk zin om er eens in te wandelen, al zeker over da bruggetje.

Mooi stukje natuur nagebootst!
👍🏻👍🏻👍🏻
 
enkel maar bewondering... ergens mis ik enkel de paardensporen...
En ik de figuren vandaar dat het even stil ligt.:LOL:
Zodra ik er heb ga ik het bekijken want evengoed komen er alleen wat dieren als ik niets vind.
 
Beste Pascal,

ik heb even tijd genomen om uw topic door te lezen, en wat een mooi werk wat je laat zien.:eek:
Het grondwerkje samen met het bruggetje en het water wow gewoon, echt prachtig.
Ik ben zelf ook fan van dit soort van diorama's en heb zelf ook het nodige om er aan te beginnen, maar ben teveel met andere zaken bezig ook dat het er gewoon niet van komt.

Het kan misschien een tip zijn wat betreft de figuren en het paard. Norbert from Reedoak Composites heeft me ooit eens de tip gegeven om het figuur in te strijken met een mix van aceton en putty, waarbij de putty zeer vloeiend gemaakt werd. Desnoods herhaaldelijke keren dit aanbrengen met een penseel en tussen ieder laagje met een schuursponsje alles egaal schuren. Ik weet niet of dit werkt want heb het zelf nog niet geprobeerd, maar indien je een figuurtje over hebt en niet meer gebruikt kan je dit misschien eens testen of het daadwerkelijk een verschil zou geven.

MVG

Danny
 
Op de beurs in putte 2 figuren gevonden waarvan 1 terug is naar verkoper wegens onvolledig.
Dit geraakt wel opgelost en kan alvast verder met een 2de hands figuur waar in de hond een gat zat en het paard al gelijmd is.
Hier komen ook de bobijnen van Erwin goed van pas.
Het is wel de eerste keer dat ik met metalen figuren werk maar we gaan ervoor.
De teugels ga ik wel anders maken dan het figuur toont.

PC170002.JPG

PC170003.JPG

PC270004.JPG

PC170009.JPG

PC270001.JPG

PC270002.JPG
 
Mooi setje wat je gescoord heb Pascal.
 
Mooie figuren. Niks mis met wit metaal behalve dat je CA lijm nodig hebt om te kleven én dat je een goede primer moet hebben.
 
Suggestie voor het opkuisen van de tinnen figuurtjes. Fijne staalwol gebruiken. Hiermee kan je mooi het reliëf van de figuren opkuisen zonder de details te beschadigen. De zeer fijne/minuscule krasjes die het staalwol nalaat geven een goede hechting voor de verflagen achteraf.
Opkuisen met staalwol is wel een redelijk vuil werkje (staalwol laat vrij veel restjes achter tijdens het schuren) dus misschien best het opkuisen buiten uitvoeren. Na het schuren kan je de restjes schuurstof en staalwol gewoon afspoelen en/of verwijderen met een verfborsteltje met harde haren.
 
Suggestie voor het opkuisen van de tinnen figuurtjes. Fijne staalwol gebruiken. Hiermee kan je mooi het reliëf van de figuren opkuisen zonder de details te beschadigen. De zeer fijne/minuscule krasjes die het staalwol nalaat geven een goede hechting voor de verflagen achteraf.
Opkuisen met staalwol is wel een redelijk vuil werkje (staalwol laat vrij veel restjes achter tijdens het schuren) dus misschien best het opkuisen buiten uitvoeren. Na het schuren kan je de restjes schuurstof en staalwol gewoon afspoelen en/of verwijderen met een verfborsteltje met harde haren.
Om de restjes staalwol op te vangen gebruik ik een magneet. Werkt perfect. Willy.
 
je kan ook de restjes staalwol in een afsluitbaar potje doen er wat azijn bij doen en na enkele weken heb je perfect roest om aan te brengen
 
Heb staalwol liggen maar er niet aan gedacht.
Voor het paard en de hond ben ik te laat want die staat al in primer .
Bij het figuur gaat de staalwol gebruikt worden.(y)
 
Na wat overleg word het uiteindelijk dit figuur die op het dio komt als enige.
Het figuur zal wat veranderd worden.
Omdat de vlag te dik en te zwaar is zullen het 2 linten worden.
Ook de rozetten aan het bit zijn me veel te zwaar alsook de lint die er bij hoort is veel te dik en te log.
Het zullen gewoon teugels worden.
Zal nu een staalwol beurtje krijgen en in de primer gaan.

P4020015.JPG

P4020014.JPG

P4020001.JPG

P4020007.JPG

P4020005.JPG

P4020006.JPG

P4020013.JPG

P4020011.JPG
 
Echt wow, geen woorden voor...
Dit dio is dat algemeen? Of heb je een bepaalde Adel familie in gedachten? Dan kan je, mits mogelijk, een banner maken voor aan de Lans met een logo op.

Falco
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan