Hoofdsponsor

Op terugweg naar Vlaanderen 12 de eeuw

ERVARING
licht gevorderd
BOUWWIJZE
Met overschotten materiaal
BOUWBUDGET
40 euro voor figuren
BOUWSTATUS
Begonnen met voorbereidingen
COMMENTAREN
Laat u vooral gaan
Mooi werk Pascal. Het komt me natuurlijk over.

Heb je dan geen witte randen op de blaadjes na het ponsen?
 
Prachtig en heel realistisch. Ik probeer het me reeds voor te stellen met de twee figuurtjes. Dit wordt een "Top" diorama. Maar je hebt je kunde in dit domein reeds bewezen en het wordt al maar beter.
 
Heb je dan geen witte randen op de blaadjes na het ponsen
Ja Michel en dat is lelijk.
Eens aangebracht aan stengel of tak ga ik er nog een licht over met de airbrush en dan met nog wat wash .
Het is een werkje maar wel nodig.
 
Hier een voorbeeld hoe ik te werk ga Michel.
Ook laat ik een struik zien gemaakt van filigraanbomen,gekregen van Erwin en intussen een pak aangeschaft omdat het super is voor het maken van struiken en kleine bomen.
Eerst de bladeren met wit randje.
PA190001.JPG

Vervolgens met groene tinten bespoten met airbrush en dan bruine en gele wash behandeld.

PA190003.JPG

PA190014.JPG

PA190018.JPG

PA190010.JPG

Met kruiden flesje breng ik de loaf van noch aan op filigraanboompjes.
Er zijn tal van verschillende manieren om dit te maken.
Ik google rond en doe dan mijn ding met al wat ik gezien heb ,zodat het toch een beetje uw eigen werkje word.
Dat het veel werk is maakt mij niet uit want zo heel veel plaats heb ik niet om diorama's te plaatsen:dry:
 
Dank u

Met elektriciteitsdraad witte lijm en zaagsel of zand.

Papier waar ik verschillende tinten op spuit en dan met toestelletje bladeren druk.
Als ik er aan begin zal ik foto's maken.
Intussen heeft de brug zijn plaats gekregen en staat nu vast.
De volgende stappen zijn struiken en dergelijke.
Bekijk bijlage 435336

Bekijk bijlage 435337

Bekijk bijlage 435338

Bekijk bijlage 435339

Bekijk bijlage 435340

Bekijk bijlage 435341

Bekijk bijlage 435342

Bekijk bijlage 435343

Bekijk bijlage 435344
Is al heel realistisch en kleurrijk geworden.. Willy.
 
Mooi en strak werk.

Weet je al waarmee je zou willen gieten, of als je een minieme stroom, of meer een hoeveelheid water als op ron's foto in gedachten hebt?

Bij giethars heb je de neiging van het materiaal om zich omhoog te zuigen aan de begroeiing en randen. Daarmee dien je dan rekening te houden gewoon om eerste laag te gieten en dan een klein laagje na uitharden om dit op te vullen. Een collega bouwer heeft ooit zo'n vignette gemaakt en na het gieten kroop het hars mm's naar boven tot zijn schrik...
 
Bij giethars heb je de neiging van het materiaal om zich omhoog te zuigen aan de begroeiing en randen.
Zeer goede opmerking waarvoor dank.
Terwijl ik aan dit diorama aan het werken ben was ik het probleem al aan het bedenken.
Heb slechte ervaring met het probleem in vorige diorama's.
Nu had ik dat steeds opgelost door terug witte lijm te zetten en begroeiing aan te brengen.
Dat ligt nu moeilijker door de brug.
Had in mijn achterhoofd al het gedacht om mod podge te sprayen en zo al een film te leggen om het opstijgen te vermijden.
Dan de epoxy na uitharden afdekken en mat op het geheel zetten zetten.
Maar u reikt hier al een oplossing aan waar ik nu meer info ga over opzoeken.
Intussen is de basis af en lijkt het nog op alles behalve een bos rand.
Daar gaan we vanaf nu ons werk van maken op deze ondergrond.

PA200001.JPG

PA200016.JPG

PA200017.JPG

gh.JPG

hjk.JPG

PA200005.JPG

Verwacht geen karrensporen want het is een bosweg die niet veel meer gebruikt werd.
 
Het gene je ook kan doen is de giethars eerst over de planten te gieten om dit probleem te voorkomen..
 
Eerste twee foto's zie ik niet, laatste twee zien er goed uit.
 
Ik zie ze allemaal,

En ze zien er ook allemaal goed uit (y)

Grtz.

Luc:cool:
 
WoW Pascal, je bent jezelf weer aan het overtreffen.
Niet vergeten in het riviertje de plantjes met de stroming van het water te laten meevloeien.
 
Ziet er mooi uit hoop wel dat het gras en grasveld nog de nodige kleuren krijgen...😉
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan