Hoofdsponsor

1/20 Onze nieuwe vloot de SC-20 en de SC-35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal

Ik heb de portaalmasten bijna helemaal klaar alleen de kraaiennesten nog

En de bak dek is nu klaar nu de luik van het visruim en het dek dan kan alles in de verf dan moet de vistransport band en de stort bakken voor de vis en de randen nog van de relling en dan is de SC-20 wikinbank klaar om haar netten te krijgen en de eerste vaart te maken :)8)

IMG_0346.jpg

IMG_0347-1.jpg

IMG_0348.jpg

IMG_0349.jpg

gr ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ron en antje
telkens als ik naar de foto,s van uw kotters zie,
man ,man man
dan gaat mijn hart sneller slaan,
dan denk ik aan vervlogen jaren toen ik nog voer.
ron,nog maals je weet verdome waar je mee bezig bent
mijn respect voor uw kunnen.
de groetjes,ronny
 
wow en ik maar denken dat het touw werk van een 3 master mooielijk is :laugh:

en ik ben best niewschierig hoe ze op het water ligt 8)
 
Prachtig hoor! Ik weet dat ik herhaling val :laugh:
 
Dank heren voor uw complimenten , ik doe mijn best een waar getrouw schip te bouwen en hoop daarin te slagen.


gr ron
 
Hallo Allemaal

De laatste loodjes en moet zeggen ze wegen ook best zwaar.
Het zijn de laatste kleine dingetje die nou nog op de SC-20 moeten en dan is ze klaar.
Zo ook het visluik wat nog gemaakt moest worden.
Voor de duidelijkheid heb ik ook maar even een foto gemaakt van de schroefsluitingen op het visluik zodat een ieder kan zien waar wij die van maken.
De moertjes heb ik warm gemaakt en toen in het drukknoopje gedrukt waardoor dat ie goed vast zit hierdoor kan ik nu het moertje los draaien en het dekseltje openen.
Ook het blok aan de gieken moest er nog op ,die is ervoor om de blokken boven in gieken vast te houden.

IMG_0362.jpg

IMG_0363.jpg

IMG_0366-1.jpg

IMG_0368.jpg

IMG_0369.jpg

IMG_0367.jpg

Gr ron
 
Knap gevonden Ron ^^ Ziet er prachtig uit.

Waar komen die drukknoopjes vandaan ?

Groeten, "Wet Sellery"
 
Tja, ik kan Pascal alleen maar bijspringen.... knap gevonden... Ziet er ook nog eens goed uit. Past gewoon. Niets meer aan doen.

Btw, je schrijft over schroefdraad. Moet dit open en dicht kunnen??
 
Hallo

Die drukknoopjes kun je hier bij de hobbybreizaken kopen en ook de Hema heeft ze wel te koop, en ja rik alles moet werken dus het visluik moet ook open en dicht kunnen :) daar onder zit het visruim en daar komt dus ook vis in net als bij de LE 62.

IMG_5472.jpg

gr ron
 
Geweldig,,, inkijkjes. Net als een diorama..... :P

Zo ga ik dat met de kd ook doen, alleen dan op het dek.... Anders word het wel heel lastig 1 / 150 ;)
 
Hallo allemaal

We zijn nu met de laatste dingen bezig ze zit nu voor een groot deel in de verf nu gaat het dek er in en komt haar naam er op en dan afwerken voor de proef vaart8)

IMG_0391.jpg

Gr ron
 
Bedankt voor de leuke reacties

Ja één schip bijna klaar dus halverwege ben zeer trots op dit schip ondanks dat er nog wel het een en ander aan moet gebeuren :wub:8)

Gr ron
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo allemaal

Even geen foto's of iets dergelijks.
Vandaag is de schipper eigenaar van de sc-20 langs geweest om zijn eigen schip in het mini formaat te bekijken.
Wij houden hem normaal op de hoogte via e-mail met foto's.
Hij was helemaal onder de indruk van zijn schip.
Het was nog bijzonderder dan op de foto's al te zien was.
Dat is toch waar je het voor doet.
Als de Sc straks haar echte eerste vaart gaat maken zal ook de schipper aanwezig zijn.


gr ron


 
Ron, maken jullie de schepen in opdracht van de eigenaar?
Of hebben jullie een loods om al jullie modellen te stockeren ...

Ik ben benieuwd naar de foto's ;)
 
Nee Michel deze boten bouwen we voor ons zelf er komt straks een Educatief centrum over de visserij. De boten staan nu bij ons in de woonkamer ons huis lijkt wel een visserij museum :$8)


 
hallo vrienden ik ben nu aan het verweren en dit heb ik gedaan met de neus
van de SC-20 wat vinden jullie daar van het is wel wat ik gezien heb bij de echte maar moet ik er nog wat aan doen of is het te veel:$
1_IMG_0468.jpg 1_IMG_0467.jpg

gr ron
 
mooielijke vraag ron sommigen verweren hem zohard dat je denkt dat er een gat gaat doorroesten . het zal een beetje aan de ouderdom en de onderhoud van het schip afhangen.

maar als je het van de echte kotter kunt namaken zou ik zeggen dat het goed is. het lijkt me een persoonlijke keuze .
 
Ik vind de verwering er heel realistisch uitzien Ron. Het is vrijwel niet van een echte romp te onderscheiden.
Alleen de witte belettering ziet er wat netjes uit, misschien kun je die ook heel licht verweren?

Groeten, Rinie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan