Hoofdsponsor

1/20 Onze nieuwe vloot de SC-20 en de SC-35 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
afwerking

Hallo iedereen

Hier dan even het resultaat van vandaag
Heb eerst de letters op schaal gemaakt ,daarna op papier gezet en daarna weer over gezet op polystyrol en daarna uit gesneden.
Toen op de boot gezet.
Nu moet ik ze nog weer groen schilderen zodat ze goed in de verf zitten en er geen water achter kan komen.
Daarna zullen ze hun uit eindelijke kleur wit weer krijgen.
Ook het logo voor op de boot heb ik op deze manier gemaakt.

1_IMG_0470.jpg


1_IMG_0471.jpg


gr ron
 
antje heeft de namen en de numers geferft en ik heb de naambord op het stuurhuis gemaakt

1_IMG_0477.jpg 1_IMG_0478.jpg 1_IMG_0480.jpg

gr ron
 
erg netjes weer maar nu valt mijn oog tog wel op iets dat ik niet direkt trug vind op je boot.

heeft de schipper geen ruitewisser op zijn raampje staan voor als het slecht weer is en hij niets meer ziet :8
 
jahoor dirk

die heeft de schipper wel die komen binnenkort op de ramen.
dat is één van de laatste dingen meestal


gr ron;)
 
:D dan dacht ik eens iets anders te kunnen zeggen dan a en o :D ik had ook niet anders van jullie verwacht ron en antje ;)
 
Hoi ron en antje,

jullie bootje ziet er prachtig uit.ApplausApplaus
Een vraagje wanneer krijgen we doop te zien?:dry:
Ik zou graag eens hem op het water zien!-foto--foto-
Moet een prachtig zicht zijn, nu het nog zo een prachtige nazomer beleven.-fck--fck-
Zeker tegen de avond aan!:D
 
Hallo John en anderen

De SC-20 is vandaag geheel in de orginele kleuren geschildert door antje,en zijn de laatste details aangebracht.,en morgen komt alles het mee zit het dek erin en dan moet dat nog een dag drogen, daarna zal ze haar eerste proefvaart maken.
Wanneer dus alles mee zit ook het weer natuurlijk zal ze waarschijnelijk in het weekend voor het eerst het water zien.
natuurlijk hebben we al een keer getest of alles waterdicht is:D

gr ron
 
Hoi Ron,

ik ben razend benieuwd!!!
Nu maar hopen dat het bootje geen problemen opleverd. Maar met jou ervaring verwacht ik géén grootse problemen.
 
Hallo allemaal.

Was bijna wat vergeten,voor natuurlijk het dek erin kan moest alles eerst nog een grondige inspectie ondergaan.
Dus bootje vandaag eerst naar buiten gebracht en geheel uit elkaar gehaald.
Ik had nog mijn twijfels over de ontluchting van het waterbassin en om daar geen risco mee te lopen heb ik dat toch nog even aangepast.
Ik heb de afvoer naar buiten gebracht via de zijkant van de boot.
Ik had dit nog onder het dek zitten maar mocht het ooit mis gaan dan zou de boot dus vol water lopen.
Wat voor jullie weer als voordeel heeft dat jullie nu het waterbassin van deze boot ook nog even in close up kunnen zien
En kunnen jullie ook zien dat het boven eind dus uit 3 delen bestaat en je ieder deel afzonderlijk van de boot kan halen en mocht er iets zijn je nog overal bij kan.

1_IMG_0488.jpg 1_IMG_0496.jpg 1_IMG_0494.jpg 1_IMG_0492.jpg



En ook ik hoop natuurlijk dat ik niet tegen al te grote problemen aan loop bij de eerste proefvaart.
Er zit natuurlijk veel electronica in en niet alles is droog te testen ik weet niet wat de scheerborden gaan doen als ze in het water komen en zo zijn er nog wel een paar dingen die je niet van te voren kan testen dat is gewoon op hoop van zegen.

Dus nu morgen het dek erin zetten en nog steeds ervan uit gaan dat ze in het weekend haar eerste vaart gaat maken.

Gr ron
 
Mooi gedaan RON ontluchten buitenboord is de goede oplossing, ben ook benieuwd naar de proefvaart ApplausApplausApplaus
 
Wat een fantastisch mooi schip Ron ApplausApplausApplausApplaus

Ben ook heel benieuwd naar de proefvaart, het zou geweldig zijn als ge er een filmpje van kunt maken.

"Wet Sellery"
 
Hoi Ron,

tof van je om eens een kijkje van waterbassin met verluchting te laten zien.cutecute
Zeker iets om later eens uit te gaan testen bij nog ander bootje die er vast wel zullen komen!!;);)
Ik ben er veel over gehoord maar nog nooit gezien.
Als ik dit nu zie vraag ik mij af met wat je de bassin heb overtrokken??? (behandelt)
En verder sluit ik mij aan met de rest hebt morgen een voorspoedige proefvaart laat zeker iets zien hoor!!!!!-foto--foto--foto-
 
Hallo Allemaal

De Proefvaart is uitstekend verlopen ,dat is en blijft toch altijd spannend als je weer een schip te water laat.
De SC-20 ligt prima stabiel op het water en kon al bochten keurig netjes nemen.
We hebben haar op de potten bij Sneek laten varen ,ook de NG-15 van ons heeft ooit haar eerste vaart gehad.
Alleen het weer zat wat de zon betreft niet mee wij hebben hier vandaag geen zon gezien.
1_1__4_.jpg 1_1__8_.jpg 1_1.jpg 1_1__1_.jpg 1_1__3_.jpg

Helaas kunnen wij zelf geen filmpje maken wij beschikken niet over een videocamera.
Er zullen binnenkort vast meer foto's volgen met zon en bijzonderheden

Gr ron en antje
 
Wat een schitterend model is dit toch!

Vooral deze foto vind ik zeer geslaagd:
1_1__4_.jpg
Ze ligt precies goed in het water en de boeggolf is hier ook heel realistisch.
Zeer mooi. Een boot om trots op te zijn!

Groeten, Rinie
 
Hier nog een paar eerste foto's van vandaag.

Want voor we natuurlijk naar het grote water gingen ,hebben we haar nog even in het pierebad van femke gedaan zodat we zeker wisten dat alles waterdicht was.

1_IMG_0497.jpg

En hier dan de baas nog effe;) een laatste inspectie voor ze het ruime sop kiest

1_IMG_0498.jpg


gr ron
 
o ron wat een pech man hier was het heel de dag stralende zon :)

maar daar ging het niet over natuurlijk, ze ziet er tog o zo mooi uit , erg mooie foto s .

wat een pracht van een schip . en hoe ging het met de balast tanks ?
 
Hallo Dirk

Inderdaad pech dat de zon niet scheen ,maar walla daar ging het gelukkig niet om over.
De ballasttanks funcioneren prima ze lopen mooi snel vol zodat ze als een blok op het water ligt
En er kwam een beetje overtollig water keurig netjes uit de zijkant van het schip.
We hebben er wel een tussen schot in zodat het water nooit kan gaan klotsen.

Gr ron
 
Hallo John

om nog even terug te komen op jou vraag waarmee ik het bassin heb overtrokken.
Ik heb het met epoxy en glasvezelmatjes overtrokken zodat het weer één geheel werd met de onderkant van de romp.
En ook als extra zekerheid dat de bak echt goed gesloten is zodat het niet kan gaan lekken en je de eletrische apperatuur kapot zou kunnen krijgen.
AL heb ik daar tegenwoordig ook vaak nog een plastich bak omheen gebouwd zodat alle risco bijna uit gesloten kan worden.


Gr ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan