Hoofdsponsor

1/72 "Normandy '44" - Waco CG-4 A "Hadrian" [DONE]

Mocht je hele dunne plasticard willen, in sommige winkels zit tussen bepaalde voorverpakte charcuterie hele dunne velletjes plasticard (0.1mm of zo)
Heel dunne plasticcard vind je bvb bij Evergreen, ik heb hier plaatjes plasticcard liggen van 0.05mm, ook bij sommige drukkerijen die reclamedrukwerk en etiketten maken kan je papierdun plasticcard krijgen.
 
Opnieuw tijd voor een updateken:

Interieur geschilderd en ondertussen samengevoegd; is een mooie box geworden die redelijk wat schuurwerk vraagt om hem effen te krijgen.

attachment.jpg

Het buizenframe op de foto moest nog bijgeschilderd worden hetgeen natuurlijk ondertussen reeds gebeurd is.
Terwijl de putty op de body aan het drogen is maar even verder gewerkt aan de Griswold Nose; het speciaal voor deze zwever ontworpen frame ter bescherming van de piloten.

attachment.jpg

attachment.jpg

voor wat een oude klantenkaart uit de O'Cool allemaal goed is hé. Gelijk een skid van gemaakt.

Moet zeggen dat ik redelijk fier ben op mijn realisatie vooral gezien het feit dat ik afga op foto's en niet op plan want deze heb ik niet gevonden.
Kan ongetwijfeld beter maar ik hou het bij dit.

Wordt vervolgd.
 
Ziet er goed uit Erwin. Knappe vorderingen weer
Die skid is heel goed gelukt als je het mij vraagt. Inderdaad die oude klantenkaarten komen toch nog van pas...
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Hey,

Ziet er helemaal niet slecht uit, mooie opbouw, uiteraard spijtig dat je nadien niet veel meer kan zien van het interieur, maar toch, weten dat het er inzit scheelt ook veel :)
Keep up the good work E ;)
 
Tijdje geleden dat we blijkbaar nog iets gepost hebben.
De romp steekt in elkaar en de ski's zijn bevestigd nadat gebleken was dat er verschillende steunpunten voor deze ski's dienden scratch gebouwd te worden.

attachment.jpg

Ook de vleugels bijgewerkt door de flaps uit te zagen en een landingslicht te plaatsen in de linkervleugel; iets wat de kit niet voorziet.
Het geheel voorzien van een witte Revell primer en vervolgens de delen in Humbrol wit geverfd waar de invasie strepen moeten komen.

attachment.jpg

Maar eens alles mooi bij elkaar gelegd.
Vandaag tenslotte overgegaan tot het uitmeten en plakken van de invasiestrepen waarbij deze in het wit zorgvuldig beschermd werden met Tamiya tape.

attachment.jpg

De witte stroken tussen de gele plakband zijn nu dus zwart en liggen te drogen.
In een volgende stap zullen ze verzegeld worden met Klir om daarna volledig overkleeft te worden ter bescherming. Dan pas zullen de vleugels bevestigd worden aan de romp.

Wordt vervolgd.
 
Netjes gedaan en goed uitgelegd Erwin.
We wachten op het vervolg.

Mark
 
Mooi gedaan.
Zal je de verf niet beschadigen bij het bevestigen van de vleugels? Ikzelf durf pas met verf aan de slag als alles samenzit.
 
Hey,

Goe werk Erwin. Ziet er mooi uit.
MrArtex, je verf voldoende laten uitharden en daarna een klirlaag leggen. Deze laag wordt keihard zodat plakband geen verf meer kan losmaken.
Soms moet je een model in stukken opdelen om het te kunnen afwerken. :)
 
Mooie toevoegingen.

Een zwever heeft geen flaps maar luchtremmen (spoilers). Bij dit type zwever zijn dat 4 grote rechthoekige platen die in een hoek van 45 of 90 graden naar beneden kunnen scharnieren. Waar is de tijd naartoe dat ik met dit soort dingen vloog, er bestonden toen ook al moderne zwevers gemaakt uit epoxy, met een echte "salon" als cockpit en een comfortabele, zachte stoel waarin ge kon gaan liggen. De toestellen waar ik mee vloog hadden een buizenframe bekleed met spandoek, en net zoals bij deze Waco was de cockpit heel spartaans en zaten wij op een houten stoel zonder enige vorm van comfort.
 
Kleine update om bij te blijven.
De Waco heeft zijn vleugels gekregen en werd ingetaped om deze te laten drogen onder juiste hoek. Hierbij was het nodig om zijn staart wat in het ijle te laten hangen.

attachment.jpg

Slechte belichting door lichtinval van de zon, sorry.

Na een check toch enkele verbeteringen aangebracht met wat schuurwerk als gevolg.

attachment.jpg

idem aan de onderzijde en gelijk ook maar een deel van de vleugelsteunen aangebracht.

attachment.jpg

Hij is ondertussen opnieuw bij de spuiter voor een controle laag witte primer.
Wordt vervolgd.
 
Ziet er goed uit Erwin. Alles netjes op zijn plaats, zoals het hoort.
Wel een raar zicht als je hem zo op zijn rug ziet liggen met de staart over de rand van de tafel...
Benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Mooi,mooi daar mag je zekerenvast fier op zijn Erwin fraaie opbouw en mooie details!!!
Blijf dit zeker volgen...!

Grtz yves,
 
benieuwd naar het vervolg. Mooi werk tot nu toe. Gaat het opletten worden vor de vleugelsteunen als je de tape verwijdert?
 
benieuwd naar het vervolg. Mooi werk tot nu toe. Gaat het opletten worden vor de vleugelsteunen als je de tape verwijdert?

Ja, het zal zeker opletten worden maar ik heb het al een beetje voorbereid. Als alles goed gaat gaan de staartvlakken er deze avond op en daarna het landingsgestel.
 
Hey,

Hip hoy, Erwin, ge zijt weer goed bezig, en je weet het he, wie schuurt die blijft.... :)
Bij het verwijderen van de tape zal voorzichtigheid geboden zijn, de steunen zijn zo sterk niet natuurlijk. Zo wie zo, ik denk wel dat het gaat goed komen, onze Erwin kennende...
Benieuwd naar zijn schildersvest... ;)
 
Hoed af voor de kwaliteit en zorgvuldige manier waarop je werkt Erwin!

Thierry
 
Gisteren en vandaag beetje gewerkt aan de plaatsing van de staartvlakken, de volledige struts en het hoofdlandingsgestel. Tevens wat kleine prutsen toegevoegd en gekeken waar andere uit de kit moeten vervangen worden door metaaldraad. Tot mijn verwondering pasten de wielsteunen redelijk goed en zonder miserie en dat op een kit die in feite geen openingen voorzien heeft om deze in te bevestigen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Beest ligt nu in het spuitkot te drogen met een grijze buik en hopelijk later dit weekend kan hij zijn definitieve kleurjas krijgen.

Wordt vervolgd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan