Hoofdsponsor

1/30 Norden T.78 Billing Boats schaal 1/30 [wip]

Wat een mooi bootje is dat zeg , alles keurig afgewerkt ! :)
Ik veronderstel dat het een droge opstelling is ...voor de schilderwerken ?^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow zo klein en zo mooi en een jaartje niks gedaan dat kan en dat mag modelbouw gaat niet lopen , en op pensioen en ik versta dat je geen tijd hebt , bij mij is dat ook zo zelfs soms zo erg dat ik geen tijd hebt om een mooi uitgebreid verslag te maken , maar niettemin heb je toch mooie dingen gedaan
grt
Marc
 
@Michiel, is inderdaad een droge op stelling de schilderwerken gaan eerst daags beginnen. Ik hou jullie op de hoogte van de werken⚓
 
Vandaag wat verder gedaan namelijk het plaatsen van de schroef en het roer.

23.02%201%20Small_zps3rtzyfjh.png

Het rompje waterpas geplaatst in beide richtingen in het midden van het dek en de waterlijn afgetekend.

23.02%202%20Small_zpsautvxola.png

klaar om een kleurtje te krijgen. Tot gauw!
 
prachtige vorderingen, ga nu niet te overhaast aan het werk omdat je wat meer tijd hebt maar blijf bedachtzaam en aandachtig.
Het zou zonde zijn moest je nu ergens in de fout gaan.

succes met het schilderen.
 
Langzaam begonnen met de schilderwerken, onder de waterlijn heb ik gekozen voor Cavalerie brown van ModelColor de eerste laag verdund met water.

25.02%201%20Small_zpspwrgl0iv.png

Een tweede laag ongeveer 75% verf en 25% glansvernis.

25.02%205%20Small_zpsgqeaoabi.png

Als de romp volledig geverfd is komt er nog een laag satijn vernis op, voor mij is dit goed geslaagd want ik wilde de beplanking zien onder de verf.
De verschansing op kleur gebracht met echte beits gemaakt van beitskorrels, het dak van het stuurhuis en het lierhuisje zee grijs geverfd en een testje gedaan met Sky Blue. De verf die ik gebruik is van ModelColor.

25.02%202%20Small_zpslzoyvycn.png

25.02%204%20Small_zpsdbi9svrt.png

Nog eens een dryfit

25.02%203%20Small_zpska14ubyn.png

Als je zo bezig bent komt de goesting vanzelf terug, tot gauw!
 
Dat werkje ken ik , een waterlijn aftekenen ! :) en de zichtbare beplanking is een must bij houten boten . Dit wordt een pronkstukje ! Ik overweeg zelfs om ook zo één aan te schaffen ...eens kijken bij 'Billing b...' :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Michiel, gewoon doen en u niet laten af schrikken door ............. Het is leuk om te doen en een beetje modelbouwer komt al gauw tot een goed eindresultaat.
 
@tourpretendent, dank u wel en we blijven vooral positief , al doende leert men.
 
Laatst bewerkt:
Een kleine update van de schilderwerken, bijlange nog niet klaar.

Het stuurhuis met de tandwielkast voor de lier, de deur moet nog wat bijgewerkt worden.

P2270023%20Small_zpstwgdzd2q.png

Een overzichtje van de schilderwerken tot nu toe.

P2280024%20Small_zpsr5gi6acd.png

Morgen gaan we verder, vandaag moet ik minstens een Cache (geocaching.com) vinden om het souvenir van een schrikkeljaar te krijgen.
Grtz Big Jim
 
scheepje begint er erg netjes uit te zien.
succes met je jacht op de schat.
vgr Marc
 
Dank u wel mannen, gisteren en vandaag nog een beetje verder gedaan.
De stootrand ook in een ander kleurtje gestoken, niet simpel maar dan in drie, vier keer herbeginnen dan toch min of meer gelukt, afblijven nu!

29.03.2016%20Small_zps38tl9uwg.png

Het dek afgeplakt met schilderstape, ik ga namelijk de binnenkant van de verschansing spuiten, te veel priegelwerk met een penseel.

01.03%202%20Small_zpssxehvdaw.png

De tape verwijderen en eens kijken naar het resultaat oef goed gelukt en bijna geen uitvloei naar het dek.

01.03%203%20Small_zpscdzpw7o9.png

01.03%204%20Small_zpsee5klavw.png

Hier ga ik ook even laten zien hoe ik foto'kes maak zonder al te veel rommel en een neutrale achtergrond. Achter aan mijn verlichting heb ik een rolgordijn gemonteerd dit kan ik naar believe omhoog of omlaag halen als ik het nodig heb. :D

01.03%201%20Small_zpsvqwdedgg.png

En dan weer een totaal plaatje voor het rolgordijn.

01.03%205%20Small_zpsr5xrnzlh.png

Dit was het voor vandaag, tot gauw :wave:
 
Hallo iedereen, vandaag geen update maar wel een vraag,dit staat op het dek van de Norden, kan iemand mij zeggen wat dit (zie foto) moet voorstellen en waar voor het dient :06:

DSCF1023%20Small_zpshfduaj14.png

Ik ben iets aan het bouwen en ik weet niet wat het is :O
 
Dat ziet er uit als de lier voor de netten.
De twee trommels zijn voor het op spanning houden van de kabels.
 
Bedankt tourpretendent om mij op weg te helpen, nu wilde ik natuurlijk ook weten hoe zo een ding werkt en na wat zoeken op het WWW dit filmpje gevonden. Klik op deze link https://youtu.be/kJaDIEcAyBg duidelijker kan niet.
 
Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan