Hoofdsponsor

1/30 Norden T.78 Billing Boats schaal 1/30 [wip]

Hallo Dirk, een tweede huidlaag komt er niet op is ook niet voorzien in de kit en het volledig scheepje komt onder een verflaagje te zitten dus ik vind dit geen al te groot probleem. Wat volgens mij wel een probleem is, als je dit kitje als beginner gaat bouwen zou dit wel eens dik gaan tegenvallen. Een klein voorbeeldje, de huid latjes zijn maar in een richting deftig te plooien, of je krijgt een egel effect of ze splijten in de lengte, niets voor een beginner dunkt me maar al bij al een mooie kit tot nu toe. Als je er al eens een gebouwd hebt.
 
Billing Boats heeft mij even in spanning laten zitten, de hout voorraad voor het dek slonk zienderogen en ik dacht dat ik het nooit ging redden maar het was juist voldoende. Ik hoop maar dat ik nergens nog van dit hout nodig heb want dit is wat er rest.

attachment.jpg

En dan nu een overzicht van de reeds gedane werken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Foto's zeggen meer dan duizend woorden, tot gauw!
 
Laatst bewerkt:
Hè Jim misschien ligt het hier aan mij maar kan de foto's niet bekijken...
 
Inderdaad Danny de foto's zijn verdwenen uit mijn album, ik ga ze opnieuw plaatsen .??? Raar???
Foto's moeten, zouden nu wel zichtbaar moeten zijn, ik denk dat ik de vorige keer iets verkeerd gedaan heb.
 
Laatst bewerkt:
ziet er heel goed uit jim

maar 1 plankje op overschot is nu ook niet echt veel je moet je maar 1 keer vergissen of verkeert snijden en je hebt het zitten.
 
een dek om jaloers op te zijn. Prachtige beplanking, en met maar 1 plankje in overschot heb je zeer zuinig moeten werken.
vgr Marc
 
Er zit een klein foutje in de dek beplanking, ik heb het zelf pas op de foto gezien, kijk maar eens op de laatste foto. En dan nog zo oplettend geweest en toch gebeurd, zal wel geen ramp zijn.
 
fouten zie je zelf steeds veel beter dan andere. Het is meestal pas als je weet, wat en waar, dat je het ziet.
Staar je er niet blind op , voor mij is het het netjes beplankt.
vgr Marc
 
Ik heb nu voor de derde keer de foto's bekeken, en zie het nog altijd niet :nowink:
Dus als het een troost mag zijn, ik als leek zie de fout niet, zelfs niet als je zegt waar ik hem kan vinden :laugh:
 
attachment.jpg


ditis het enige wat ik zo kan zien jim de naad aan de zwarte pijl zou aan de rode pijl moeten zitten , volgens mij moet je het hele dek er uit halen en terug opnieuw beplanken :laugh::laugh: :D niet dus alles laten zitten of ik kom naar de limburg hoor ;)
 
Wellicht heeft de bemanning een herstelling moeten uitvoeren? ;)
 
Zouden in werkelijkheid alle planken even lang geweest zijn? Denk het niet.
Als dat je enige "fout" is awel dan toch evengoed hoedje af hoor.
 
de planken waren wel even lang hoor erwin ze moeten namelijk op de draagbalken liggen.

maar dat is wat ik zie mischien heeft jim het wel over iets anders maar voor de rest zie ik toch niets mis met het dek
 
Juist Dirk, dat is inderdaad de fout, Erwin heeft ook gelijk, ik heb per ongeluk een plankje 1 cm korter gesneden en gebruikt. Geen drama eens dat alles op het dek staat zal het foutje onzichtbaar worden.

Wellicht heeft de bemanning een herstelling moeten uitvoeren?

Beyond dit is een prachtige oplossing, op een boot waarop gewerkt wordt gaat er al eens iets stuk, dus herstellen. :D :D :D
 
Hallo mannen, het is weer bijna een jaar geleden dat ik nog eens iets gebouwd heb, laat staan gepost op het forum, gepensioneerd, geen tijd, te veel werk en geen goesting zeker :8 Allez dan toch nog eens wat stof gemaakt en verder gewerkt aan de Norden. Namelijk het dek huisje van de boeg met bakje.

het bakje

attachment.jpg

het dekhuisje

attachment.jpg

attachment.jpg

Gedryfit op zijn plaats

attachment.jpg

het is allemaal ver....... klein, maar het gaat toch nog ;)
 
Tof dat opnieuw dit scheepje ter hand neemt.
ik volg alvast opnieuw
 
Ik zal ook nu en dan eens komen piepen :)
Het ziet er al goed uit ;)
 
Door het slechte weer dan toch weer wat tijd gemaakt om verder te bouwen aan de Norden.
De romp ook wat bij gewerkt en de verschansing geplaatst

20.02%203%20Medium_zpsvxgrudns.png

20.02%201%20Medium_zpsotaqgabr.png

20.02%202%20Medium_zpsglmkm0hj.png

Na de verschansing het stuurhuisje in elkaar gelijmd.

22.02%201%20Medium_zpssqepvxsz.png

22.02%202%20Medium_zpsu8fdp3fb.png

22.02%203%20Medium_zpsy9z6oroh.png

22.02%204%20Medium_zpsdkdegp11.png

22.02%205%20Medium_zpsihwdhdl6.png

Zoals jullie al weten ik hou van foto'kes en hier onder nog eentje gemaakt door het stuurhuisje naar de boeg.

22.02%206%20Medium_zps9hnbq21n.png

Morgen gaan we nog wat verder want ze geven toch nog slecht weer, tot gauw!
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan