Hoofdsponsor

1/72 Nieuport NiD-29 C1 België 1926

ERVARING
Beschouw mij als gemiddeld bouwer maar in deze beginnend
BOUWWIJZE
kijk uit naar het riggen van de vleugels waar ik 0,25 mm draad nog heb liggen.
BOUWBUDGET
niet van toepassing
BOUWSTATUS
Ga er nu aan beginnen
COMMENTAREN
Alle hulp is welkom en kan wel tegen een stootje als het maar met wat sarcasme bij is.
Wat de spanning van de kabels betreft heb je een punt waar ik nog weinig kan aan veranderen.
Dit komt omdat ik zonder het te weten stijve riging had liggen die ik eens gekocht had maar verloren heb gelegd.
Om het verschil te ervaren heb ik die gebruikt omdat het gemakkelijker werken was.
De uschi daarentegen is moeilijk om te gebruiken maar geeft wel het beste resultaat.
Bij aanraking stijve draad blijft die vervormd staan en bij de uschi kan je raken zoveel je wil en die komt steeds terug op zijn plaats door zijn rekbaarheid.
Dus de Uschi van Ron ga ik blijven gebruiken en de stijve zal ik nog wel voor wat anders kunnen gebruiken.
als je zeldzame decals hebt scan ze dan eerst gewoon in en houd ze ergens digitaal bij. Ons autofreaks maken hun decals bijna allemaal zelf, ze hebben al menig clublid geholpen met herstellen en bezorgen van decals.
Daar ga ik direct werk van maken want had zover nog niet eens gedacht.
Dit is weer zo een gouden tip waarvoor dank.
 
Ik sluit me volledig aan bij de woorden van Jan. Dit is een mooi testproject (met mooi tussenresultaat).
 
Al doende leert men Pascal. Ik heb geen idee hoe moeilijk het is want heb nog geen ww1 kist gebouwd.
 
Mooi model geworden,
Pascal, ivm de draden, gebruik eens nylondraad voor het vissen, heb ik je in verschillende dikten.
Inboren in de vleugels en dan inlijmen. Na droging ervan kun je met een 'stekske' de draad opwarmen, let wel eerst het 'stekske' uitblazen en dan in de nabijheid van de draad houden, je zult zien dat de nylondraad zal 'stijven' en strak zal spannen.
Hopelijk helpt het voor je.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan