Hoofdsponsor

1/35 Nashorn Tamiya

ERVARING
Beginnend
BOUWWIJZE
Out of box
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
Work in progress
COMMENTAREN
Alles van tips wordt aanvaard
Vergeet ook niet een beetje sneeuw op de tracks te doen en een klein beetje moder zou ook niet misstaan 👍
 
Vind het geslaagd maar hoe heb je het nu gedaan? Zo kunnen we er ook wat van leren.
 
Vind het geslaagd maar hoe heb je het nu gedaan? Zo kunnen we er ook wat van leren.
Nadat de Primerlaag grijs uit spuitbus , de basislaag Dark yelow TS-3 en de camo Red-brown TS-1 en Dak-green TS-2 beide met airbrush klaar was heb ik de decals geplaatst hiervoor heb ik decalclear gebruikt daarna heb ik de vernis van Tamiya verdunt en met de airbrush gespoten.
Vervolgens heb ik de Nashorn met Flat-white XF-2 met airbrush gespoten.
Toen alles mooi droog was ben ik begonnen met het verweren.
Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van tinner en een doekje en schuursponsje.
Met het doekje heb ik geprobeerd om de camo terug door de white Wash te laten komen en met het sponsje lichtjes beginnen tikken op de tank om deze nog wat te laten verouderen.
Dan ben ik aan de slag gegaan met een potlood om de beschadigingen en slijtage nog wat verder te uitschijnen.
Voor de modder en vervuiling van de Nashorn heb ik gebruik gemaakt van de wheateringdoosjes van Tamiya die ik nog had liggen van 15 jaar geleden en nog altijd goed waren. Ook heb ik met fijn zand gemengd met enkele kleuren emalverf tot modder geprobeerd te herleiden en deze gebruikt rond de tracks.
Ook heb ik een donkere Wash gedaan over heel de tank met enkele druppels emalverf zwart en Bruin die ik verdunt heb.
Dit was het een beetje wat ik heb gedaan om tot dit resultaat te bekomen.

Ik ga met de opmerkingen de tracks en binnenkant nog wat meer vervuilen door meer modder aan te brengen.
En natuurlijk de uitlaten aanpakken die ik totaal vergeten was.
Ook worden de Crew nog geschilderd maar verwacht hiervan niet teveel want deze vind ik heel moeilijk om een beetje realistisch te maken, maar ik doe mijn best.
 
Ok bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Met het doekje de witte verf eraf krijgen was met thinner neem ik aan. Gingen de camo kleuren er dan niet wat mee af?
 
Ok bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Met het doekje de witte verf eraf krijgen was met thinner neem ik aan. Gingen de camo kleuren er dan niet wat mee af?

Je kan dit doen door haarlak of producten van AK te gebruiken,je spuit je camouflage daarna haarlak of het product van AK je spuit de witte verf wel allemaal acrylverf en je gebruikt water en zeker geen thinner 😉 je maakt de oppervlakte nat met water en verwijdert zachtjes de omliggende witte verf met een penseel zo bekom je het beste en mooiste resultaat ...
 
Ok bedankt voor de uitgebreide uitleg.

Met het doekje de witte verf eraf krijgen was met thinner neem ik aan. Gingen de camo kleuren er dan niet wat mee af?
Inderdaad met thinner.
En ja de camo kwam ook mee maar ik kreeg het gewenste effect. Ik dacht door de vernis dat dit niet ging gebeuren maar deze kwam toch mee maar wel in minder mate vond ik.
 
Je kan dit doen door haarlak of producten van AK te gebruiken,je spuit je camouflage daarna haarlak of het product van AK je spuit de witte verf wel allemaal acrylverf en je gebruikt water en zeker geen thinner 😉 je maakt de oppervlakte nat met water en verwijdert zachtjes de omliggende witte verf met een penseel zo bekom je het beste en mooiste resultaat ...
Ok bedankt voor de heel interessante tip.
Ga ik zeker toepassen.
 
Ja de haarlakmethode ken ik maar de methode van Stephane niet.
 
Ik heb zowel de tracks als de binnenkant nog wat vuiler gemaakt.
De uitlaten heb ik ook nog aanpakt.






 
Het zit na 15 jaar toch nog heel goed in de vingers.
Knap werk en vind dit zeer geslaagd resultaat.
 
Het zit na 15 jaar toch nog heel goed in de vingers.
Knap werk en vind dit zeer geslaagd resultaat.
Dankjewel.
In het begin was het terug wat zoeken maar sommige dingen kwamen dan terug met het verder uitwerken van het model.
En ik ken ook niet alle technieken die ik hier lees maar ik leer altijd bij.
 
Voila Mijn eerste model na 15j stoppen is een feit.
Hierbij de laatste foto's van de crew en de Nashorn. De crew schilderen is niet zo mijn ding maar ik heb geprobeerd deze zo goed mogelijk te maken naar mijn kunnen.
We hebben weer heel veel geleerd en gaan dit proberen toe te passen op mijn volgend model.









 
Ik weet niet of het aan mij ligt of aan mijn tablet , maar ik zie geen foto’s

Greetzzzz Modest.
 
Ik zie ze wel :winking:

En wat ik zie bevalt mij wel, eerste model na 15 jaar, ik kijk al uit naar de volgende als je de routine weer helemaal te pakken hebt(y)
Wel jammer dat je elke foto apart moet aanklikken waarna deze dan opent in een ander tabblad.

Grtz.

Luc
 
Dat hoeft niet, maar dan moet Stephane de juiste url in de link plaatsen. Dan gaat de grote afbeelding getoond worden en niet de verkleinde. Zie post nr.19 voor een voorbeeld.
 
Het voertuig is mooi geworden.
 
Bedankt allemaal voor de reacties.
Ik ga eens kijken hoe je het best foto's hierop het forum kan plaatsen. Ik zie dat mijn foto's al weer verdwenen zijn.
Hebben jullie een goede site om mee te werken om hier foto's te posten?
 
Ik gebruik Flickr voor mijn foto's. De eerste 1000 foto' s zijn gratis.
 
Ik plaats mijn foto's direct van de pc naar het forum, geen host nodig....
 
Ik doe dit ook zo, maar de ene keer wordt de foto op ware grootte afgebeeld en de andere keer krijg ik een kleine foto die moet worden aangeklikt om te vergroten. Iemand een idee hoe dit komt ?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan