Hoofdsponsor

1/12 Moto Guzzi V10 Centauro "Biertje!" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh de horror van een motor spuiten, al die kleurtjes je meng je eigen gek en blijf de spuit maar schoonmaken.
Afijn spuitwerk is gereed, de Tamya zit erop en na lange tijd weer eens met Aclad gespeeld en de conclusie getrokken dat polished aluminium bijna net erg glimt als chroom, alleen heeft de eerste het voordeel dat het beter handelbaar is.

Nu nog de details kwasten en de tank en zitje een kleur geven.
Vraagje iemand toevallig nog een verdwaalde tankdop liggen (geen verzonken type)

Brrrrrrrrrr
DSC_9316.jpg

Iets vrolijker nu
DSC_9318.jpg
 
Mooi gedaan Ron. Altijd leuk (en gevreesd) bij het spuiten van een motor, die vele onderdelen.
Voor die tankdop moet ik even kijken, maar denk dat ik er nog één heb liggen van een Ford Shelby GT van zo'n 40 jaar geleden...
Laat maar horen wat je er van denkt of vindt...

Mark
 
Als millitair bouwer ben je dit niet gewend :) maar als dadelijk alles in elkaar zit dan heb je wel een leuk plaatje Mark.
Even over die benzinedop als je hem vind zal je dan even willen meten hoe groot hij ongeveer is?
Alvast bedankt voor de moeite.
 
Hey Ron, ik denk dat ik nog beter kan. Heb fotootjes genomen van het doppie.
Eén vierkantje is één cm². Het doppie is 0.6 à 0.7 mm.
Hoop dat het een beetje zichtbaar is en dat je er wat aan hebt...

attachment.php


attachment.php


attachment.php


Mark
 
Mark ziet er goed uit en qua maat moet het uitkomen, ik stuur je PB :)
 
Waar laat je al die klemmetjes op die fiets?



































































































:P

Mooi hoor Ron.
 
Daar vind ik wel een plekje voor hoor ^^
 
Jaja het begin langzaam aan weer op een fiets te lijken 8)
Nog wat bijtip werk, decals en wat kabeltjes en ander klein spul :ohmy: en dan is het rollende gedeelte klaar.

Teasertjes :)

DSC_9319.jpg

DSC_9320.jpg

DSC_9321.jpg
 
Ja Ron, ik wou dat ik wat meer van jouw techniciteit in de vingers had, alles wat met techniek te maken heeft, is aan mij voorbij gegaan tot nu toe.

Ik kan dan ook enkel een loftrompetje afsteken, sorry voor de 0-inbreng die ik heb.
 
Mooie teaser die je toont Ron. Hij ziet er al goed uit en krijgt zijn vorm.
Heb je al een idee van de kleur die het beestje gaat krijgen ? Of is dat nog wat te vroeg ?

Mark
 
GUnit bedankt voor de interesse.

Mark ik zit te denken aan een two tone kleurstelling en dan iets van rood en geel, ik wil het wel in de lichte kleuren houden omdat de motor opzicht al veel donkeren tinten heeft
 
Ja, rood en geel... dat is natuurlijk wel speciaal, of waarom geen oranje metaalkleur ?

Mark
 
Ik ben ook in stilte blijven volgen man. Nu kan ik echter niet laten van mijn hoedje af te doen voor je resultaat man. Echt top.
 
Thnx Buzzy :)

Mark oranje metallic zal ook kunnen en dan met wit erbij 8) maar ik denk dat ik wel bij mijn eerste idee blijf rood/geel en geen metallic omdat ik dit meer bij de klassieke uitstraling vind horen, niet dat het een vereiste is omdat deze cafe racers erg in opkomst zijn opgebouwd uit moderne componenten en moderne motorfietsen dus je kan alle kanten op.
 
Weer een stapje dichterbij de finnish :mrgreen:

DSC_9324.jpg

DSC_9323.jpg

Helaas hier en daar een beetje bijwerken waar de verf alsnog onder de tape is gekropen ondanks dat goed was aangedrukt, maar hoort er helaas bij.
 
Prachtig Ron. Nou zie je het tot zijn recht komen. Goede beslissing om bij je gedacht te blijven...

Mark
 
Bedankt mark en als er straks wat vernis overheen gaat dan word het matte rood echt rood en is hij van die roze gloed af die hij nu heeft :)
 
Dat vermoedde ik al Ron. Welke verf heb je trouwens hier voor gebruikt en welke vernis zet je hier over ?
Zo mat van kleur heb ik nog maar zelden gezien, tenzij je Zero hebt gebruikt. Die heeft ook dit resultaat.
Verder zijn we in blijde ver... euh afwachting :laugh::laugh::laugh:.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan