Hoofdsponsor

1/35 Mittagessen fangen [wip]

Nog beetje constructiewerk, is wel nog dryfit, maar zo zal de zijkant van de brug er dus ongeveer uit zien (als je er nog de schuine balken bij fantaseerd)

29723141381_6bb6859895_o.jpg

29180136333_de9e3b1641_o.jpg

en uiteraard moeten er nog klinknagels op de juiste plaatsen bijkomen ook
 
Als dit niet spot on overtuigend is, weet ik het ook niet meer, mooi gedaan !
 
thx, Gunit
ik evenaar niet wat jij kan jammer genoeg, maar ik vind dit naar mijn kunnen al best ver gevorderd :p
 
Ziet er al goed uit.
 
Spannend maar kan je iets meer uitleg geven hoe je precies te werk gaat?
En wat is "dry-fit"?
 
bedankt mannen.

Sam, een dryfit is iets tegen elkaar passen zonder het al effectief vast te lijmen, hetgene je op de onderste foto ziet zijn dus de in elkaar gestoken balkjes die gewoon los liggen op de wijze waarop ze nadien gekleefd gaan worden.

Om die balkjes te maken gebruik ik L profielen van Evergreen en strips van Evergreen
Evergreen is een merk van Styreen (een soort plastiek)
Op een ruitjespapier teken ik uit hoe deze gekleegd moeten worden en dan leg ik deze stripjes 1 per 1 op de tekening en kleef ik ze vast
zo krijg je steeds dezelfde vorm die je nodig hebt.

in post #138 in dit topic kan je het op een van de fotos zien wat ik juist bedoel
 
Hey,

Mooi uitgevoerd tot nu toe, ik volg...
@Sam, dry-fitten moet je altijd doen als je een model in elkaar steekt. Dit om te zien of alle onderdelen mooi in of op elkaar passen zonder dat je lijm gebruikt. Zoals hierboven al uitgelegd kun je nadien dan alle onderdelen lijmen, of eerst schilderen, verweren en daarna lijmen.... Wel dien je dan te zorgen dat er een plaatsje vrij van verf is zodat de lijm kan pakken op het plastiek. ;)
 
Hey,

Mooi uitgevoerd tot nu toe, ik volg...
@Sam, dry-fitten moet je altijd doen als je een model in elkaar steekt. Dit om te zien of alle onderdelen mooi in of op elkaar passen zonder dat je lijm gebruikt. Zoals hierboven al uitgelegd kun je nadien dan alle onderdelen lijmen, of eerst schilderen, verweren en daarna lijmen.... Wel dien je dan te zorgen dat er een plaatsje vrij van verf is zodat de lijm kan pakken op het plastiek. ;)

Goede raad van ons Swaken, indien je geschilderde oppervlakken tegen elkaar moet verlijmen, kan je CA lijm gebruiken, maar dat blijft tricky...die seconde is er in dit geval te weinig aan !
 
even aanvullen, als je iets wil lijmen dat reeds geschilderd is, ga dan even met een fijn schuurpapiertje over het deel waar lijm op moet komen, want anders kan het zijn dat het wel even kleeft, maar dat nadien op die plek de verf gaat afbladderen en het gelij;de dus lost
 
strak bezig Koen vraagt naar meer grt Pascal
 
thx guys

Ondertussen de boel nog eens opnieuw uitgetekend
29865383955_133af24854_o.jpg

Deze zijn veel beter op schaal getekend dan de eerdere tekeningen wat er dus voor gaat zorgen dat er minder fouten gemaakt gaan worden bij de verdere constructie
 
Beste Sam efkes verduidelijken " Dry-fit " wil zeggen droogpassen of wel zonder te lijmen of kleven passen dat het klopt en niet trekt of schuin staat , weer iets waar Roy genoeg op hamert dryfitten een klein voorbeeldje , een motorkap word geairbrusht zonder eerste te passen nu staat alles mooi in kleur en dan kom je tot de vaststelling dat ze niet past ietsje te breed of te dik en de kap komt bovenop te liggen , daar sta je dan he , nu kan je gaan schuren en vijlen tot ze terug past en dan kom je tot de vaststelling dat uw verf op is ( worst case scenarario ) daarom Roy heeft het mij ook moeten leren omdat ik op dat punt naïef ben
Zo Sam dat is het " met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed "
Nu efkes terug naar onze Koen , ok kerel wat jij hier allemaal doet geweldig en als ik het zo zie gaat dat precies vanzelf ( zal wel niet zijn ) maar toch goe bezig hoor
Marc
Sorry mannen het was al uitgelegd soms ben ik wel wat te rap in het reageren
Marc
 
allright, we hebben nog eens nagedacht over de constructie van de brug, en ik heb toch nog een fout ontdekt in wat ik aan het maken was
ik wist al van in het begin dat het een foutje was, maar dacht dat dit uiteindelijk te maskeren ging zijn, niet dus.

Wat is de fout, hoe ik het stuk dat al gebouwd was had gemaakt waren de onderste horizontale balken 0.5mm smaller dan de bovenste horizontale nalken.
kwestie van een foute berekening te maken denk ik
Eerst dacht ik dat die 0.5mm geen kwaad ging kunnen, maar nu blijkt als ik de horizontale balken wil steken dat dit wel een "probleem" vormt

dus heb ik alles behalve de bovenste horizontale balken aan de kant gelegd en gaan we nieuwe onderste horizontale balken maken en nieuwe vertikale balken, maar deze keer meer nameten dat alles 100% klopt
Niet dat de fout hard op viel, maar ik weet dat ze er zit en dat stoort me enorm :p

Vanavond nog eens fotos nemen, dan kan ik dit wat meer verduidelijken
 
Ai Koen, als ik het zo lees ga je hard de richting op van een gedecideerd scratcher die geen genoegen neemt met minder dan het beste. Voor de kijker en trouwe volger van dit topic leuk, voor jezelf nu even wat minder maar als je het hersteld hebt en het ziet er allemaal pico bello uit ben je des te trotser (en terecht).
 
gohja, het voordeel van de 'fout' is dat ik de werkwijze ondertussen al wel heb he :p
enkel beetje beter afmeten als ik er straks aan begin :p
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan