Hoofdsponsor

1/35 Mittagessen fangen [wip]

heb het met een latje gedaan :p

maar ik zit volgens mij ergens zwaar fout bij de omrekening naar de echte lengte, dat bruggetje zou 27.5m lang zijn wat als ik het juist bereken op 78.5cm moe zijn in schaal 1/35
Daar klopt toch iets niet denk ik
 
toch :p

Dan ga ik bij de bouw wel foefelen in de afmetingen, want dat is net iets te groot naar mn zin :p
Nuja, die brug wordt toch maar gebruikt als voorbeeld voor de bouw, het is daarom niet effectief die brug dien ik maak he
Zal dan waarschijnlijk maar een enkele ophaalbrug worden, en geen dubbele zoals dat + nog wat ander gefoefel in de afmetingen
 
Niemand gebiedt je om de hele brug weer te geven ook he.
 
das waar, dat was in het eerste idee wel de bedoeling, maar als ik de afmetingen bekijk hoe groot het dan gaat worden,...
Dat wordt dus maar een stukje brug.
Dat we maar rap maandag zijn, dan heb ik de bestelde materialen binnen en kan ik beginnen scratchen aan de brug.
Nu ga ik eens eerst kijken om de basis al te maken.
 
kerel sterk bezig wat een doorzettingsvermogen.echt respect!
 
Thx

heb net een bouten en moeren set besteld (zo van die mini dingetjes die je kan kleven op modellen ook) om mee te gebruiken voor op de brug te kleven, dus eens die binnen zijn en mn styrene is binnen kan de bruggenbouw beginnen.

Vanavond nog eens poging doen om ondertussen het gezicht van de figuur te schilderen, viorige poging was ik niet tevreden van en heb hem dan maar terug ontschilderd :p
 
een stuk van het onderstel van de brug die ik ga maken is gebaseerd op dit:
29332369011_0443db8089_o.jpg

In closup ziet dat er ongeveer zo uit:
29377606636_3de6cd91e3_o.jpg

Mu, de buitenkant is makkelijk dat zijn houten planken, maar ik kan niet goed uitmaken wat de binnenkant is, is dat steen, zijn dat ook houten planken, ...
Iemand die het aan de hand van de foto kan zeggen?

Gaat dus over dit stuk in de rode cirkel:
29332477761_a749ebcaae_o.jpg
 
Volgens mij zijn dat de markeringen van planken in het beton van de bekisting
Marc
 
Volgens mij zijn dat betonnen peilers.
De brug zelf zal dan verder zijn opgetrokken in hout.
 
Ken je het gevoel?
Je hebt een idee in je hoofd en dat ziet er geweldig uit.
Enkel ishet een moeilijk idee om uit te voeren.
Ik heb dat gevoel nu.
Nog maar "pas" terug begonnen met modelbouw heb ik bij deze de indruk dat ik meer heb genomen dan dat ik kan opeten.

Ik zit al dagen te sukkelen met nog maar enkel de ondergrond voor de ophaalbrug, dat samen met het uittekenen van de ophaalbrug.
De ondergrond aleen al voor de ophaalbrug lijkt me om een of andere reden maar niet te lukken om goed te krijgen.
Is het niet de vorm die me niet aan staat dan is het wel een of andere domme te vermijden fout die ik maak waardoor ik weer opnieuw mag beginnen.
Ik denk met de versie die ik zonet in de vuilbak geworpen heb dat ik al aan 8 verschillende dingen zit, enkel nog maar voor de basis van de brug.

Ik ben dan ook een koppigaard en wil hierin blijven doorzetten, maar mijn doorzettingsvermogen heeft ook zijn grenzen.
Ik weet wanneer ik verslagen ben en besef dat ik wil kunnen rennen alvorens ik kan stappen met dit diorama.
Ik wil teveel en voor mijn kunnen ook te moeilijk.

Ik ga het idee van de ophaalbrug voorlopig dus in de frigo steken, en terug simpeler moeten gaan.
Het zal niet terug naar het dok zijn in alle geval, was ook een leuk idee, maar helemaal niet mijn zin.
Ik heb wel nog enkele ideetjes in mijn hoofd, maar ik ga er eerst eens over moeten nadenken over hoe deze uitgewerkt kunnen worden.
Het ophaalbrug idee zal wel nog eens terugkomen in een later diorama, als ik wat meer ervaring heb kunnen opdoen.
 
volhouden ,en iets anders bedenken zoals grof bezet tegen de binnenkant , ja Koen het gaat niet altijd als vanzelf he , mijn barn find dat ging als vanzelf niks sloeg tegen het kwam zo zonder tekening uit mijn kop juist de maten die moesten dit maal juist zijn , waarom ? omdat ik in het verleden iets gedaan heb op in het wilde weg en zo leek het mooi maar de maten klopte niet de kleur klopte niet en daar waren onze collega's direct op gesprongen en even de koppigaard uitgehangen maar daarna toch ingezien dat het fout zat ( ben ook maar een mens he )
Komt wel goed efkes op zij zetten tot ge uw geest geklaard hebt met iets anders te doen en na een tijdje zie je waar de fout zit en zal je er een heel ander zicht op hebben
grt
Marc
 
Je hoeft je niet vast te leggen op deze specifiek verweerde brug. Een andere brug heeft gewoon donker geworden hout... Kan toch ook?

Pak gewoon de Magere Brug als voorbeeld, die werd meestal in goede staat gehouden en er is en er is bovendien veel referentiemateriaal van.
 
Inderdaad, het gaat niet altijd vanzelf.
Het diorama van de 2 die hun behoefte doen was "direct" klaar
Daar heb ik bijna geen problemen gehad enzo, en deze doet nu moeilijk.

Nuja, ik hoef me idd niet vast te leggen op deze brug, en opgeven doe ik ook niet, hoewel het misschien toch niet de ophaalbrug gaat zijn, maar toch ga ik er mijn best voor doen om er wat moois van te maken
 
Het gaat in dit geval niet om verslagen te zijn door de eventuele moeilijkheidsgraad van het werk, het gaat er om dat je te veel te vlug wil maken.
Ik heb tot nu toe nog niemand op dit forum zo snel weten van start gaan met zoveel projecten tezelfdertijd.
Opgelet: geen afbreuk aan je ideeen en je realisatie daarvan maar trop is trop.
Je ziet iets, vind het "wijs", en denkt direct aan een dio dat je er rond wil bouwen. Prima maar neem dan toch a.u.b. de tijd daarvoor en, een heel goede raad: verzin eer je begint. Denk er eerst grondig over na, teken het eens uit, verzamel je materiaal en begin dan pas te bouwen.

Geloof mij vrij: ik ken je probleem maar indien ik er aan zou toegeven dan stond ik hier nu met minstens 60 onafgewerkte stukken en dio's, gewoon omdat ik een idee heb of gehad heb.

Daarom mijn raad: ga terug naar "af" zoals in monopoly. Je idee met de kade was goed maar waarom per se dat bootje? Laat je soldaat vissen vanop de kade of vanaf een rand van een rivier (hij mist immers zijn voeten). Je zal zien dat de realisatie daarvan al moeilijk genoeg is of zal zijn.
 
Ik was voor zoiets al gewaarschuwd maar ik vond het nog meevallen van aantal lopende projecten.
Maar jullie hebben gelijk, trop est trop

Trouwens ook al aan zitten denken om deze zonder het bootje te maken en hem ergens op te laten zitten. maar dan zit je weer met het nadeel dat hij zijn voeten niet heeft he, maar inderdaad aan de kant van een riviertje ofzo...

Nuja, ik ga straks eens alles op het gemak bekijken van wat ik open heb liggen, en wat ik waarmee ga doen,
 
@Erwin: daar heb ik niets aan toe te voegen, behalve dat ik het volledig onderschrijf. Ik heb het in de chat ook al een paar keer genoemd, maar het is lastig om enthousiasme in te dammen in de modelbouw, dat begrijp ik heel goed.
 
inderdaad jij was een van degene die me ervoor had gewaarschuwd ook :p

Nuja, er zijn geen rampen gebeurd he, ik gooi nog niet zomaar de handoek in de ring, maar ik ga wel eens moeten oplijsten wat iki wil, kijken naar de haalbaarheid, ....
 
ben ook zo gevaren maar met de tijd komt dat goed.grt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan