Hoofdsponsor

1/24 Mitsubishi Lancer Evo X - Steve Bécaert - TAC Rally 2015 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Yes knap ! Nu zie je idd echt de versie tot leven komen.
Decals zelf gemaakt zie ik ? hoe seal je deze als je ze uitgeprint hebt ?
 
Decals heb ik niet zelfgemaakt. Dat is een kunst die ik nog niet onder de knie heb. Maar wel graag zou kunnen.
Ik heb ze laten maken bij Jawi Team Riessen. Moest wel zelf alle referentie foto's nemen en doorsturen naar hem maar dat is het minste natuurlijk.
 
Wellicht dat het de macro-fotografie is, maar de decals lijken een beetje dik; kan dat kloppen? Ik doel op de laatste foto.

Verder: prachtig gemaakt.
 
Klopt Roy, bedrijfje waar ik de decals heb laten printen, drukt ze vrij dik.
Let wel dat er ook nog geen vernis op zit, dus dan ga je daar al een heel stuk minder van zien uiteindelijk.

En bedankt voor het compliment!
 
Aha, de vernis zal inderdaad nog een verschil gaan maken. Merci voor de toelichting!
 
O ze komen van Jawi, had ik vorige week nog cantact mee voor de Loix van sezoens rally dees jaar.
Spijtig genoeg zijn ze niet gemaakt op de Belkits doos.

Zo te zien moet je ook zelf de vorm uitsnijden.
Ze zijn idd vrij dik, maar zoals je zegt met een clearcoat ga je daar ampers iets van zien, mss wel volledig niet meer.
 
Vorm moet je inderdaad zelf uitsnijden, wat het decallen toch een tijdrovende klus maakt.

En als je de Sezoens rally decals wil van Loix, die heeft Racing Decals 43 recent uitgebracht.
Sowieso zou ik die niet bestellen bij Jawi want die kan geen goud printen. Dus zouden de gouden delen in het okerkleur zijn, wat minder realistisch is.
Hetzelfde geldt met zilver en chroom.. die kleuren zijn niet te printen op gewone printers.
 
owdat wist ik zelfs niet dat ze dat niet konden bij Jawi.
thx voor de info.
 
Zo, langzaam maar zeker komen we er wel.
Na het decallen heb ik de body opgepoetst om er volgens de 1K lak van Zero Paints op te spuiten.
Deze blanke lak zorgde voor flink wat oneffenheden, dus werd alles weer mat geschuurd en vervolgens opgepolierd met de Tamiya polijstpasta's.
Hierdoor zijn dus alle oneffenheden weg en is de glans heel mooi.
Maar oordeel vooral zelf.

2dvj2i8.jpg

2h3x5hw.jpg

Nu nog even alles oppoetsen en dan kan ik aan de afwerking gaan beginnen. Het einde is dus in zicht! :)
 
Momentje, eerst even 8) zo, en nu ga ik de foto's nog eens herbekijken ;)
 
Niet mijn gading..maar keer op keer zet je zeer bewonderingswaardige resultaten op de bouwmat...!!

Grtz yves,
 
Ik ben jullie zeer dankbaar voor de interesse in deze bouw! Leuk om te zien dat mensen met andere interesses, hier toch ook af en toe eens komen piepen. :)

Ondertussen zijn we weer een klein stapje verder.
Met name de voorbumper werd aangepakt. Daar werden gaasjes achter de openingen geplaatst en werd ook de verplichte sleephaak gemonteerd.
De echte is in rood stof, dus dat kon makkelijk worden nagebootst met een stukje overschot van de riemen op de stoelen.
Verder heb ik de raamrubbers geschilderd op de ramen en werden alle decals nog aangebracht.

dxejq8.jpg

29pxocg.jpg

29puix3.jpg

nb2mox.jpg

Morgen doe ik waarschijnlijk nog wat verder. Bedoeling is om deze nog voor het eind van dit jaar af te krijgen om zowel mee te kunnen doen aan model van de maand en ook aan model van het jaar eventueel.
Maar we zien wel hoe ver we raken. Zal me zeker niet gaan overhaasten om klaar te raken nu want zou zonde zijn om er snel komaf mee te maken.
Er is, hoewel hij bijna af is, toch nog wel wat werk aan deze zoals aanbrengen van moertjes, de snelsluitingen, wielen naar buiten brengen etc..
 
wow die glanst nogal 8) knap gevonden voor het sleepoog.
 
Dit is het soort build waarvan ik zit te smullen. Een originele livery die je zelf ontwerpt en die je dan nog bouwt, vertrekkende van een straatversie. Modelbouw voor gevorderden, zeg maar.
Je maakt het jezelf niet makkelijk maar het resultaat is schitterend. :wow:

Ik wacht met ongeduld op de eindfoto's.

Knudde
 
Nu komt het eind toch wel heel dichtbij. Ware het niet dat ik zonder secondelijm zit, anders was hij vandaag af.
De voor en achterlicht units werden voorzien van enkele kleurtjes en ook de spoiler werd aangepakt.
Eens die klaar waren, was alles klaar om gemonteerd te worden en verder af te werken.
Echter, door het voortdurend passen en meten met de body, is die nu iets wijder dan normaal en moet ik de onderkanten tegen het chassis plakken.
Dit kan enkel goed gebeuren met secondelijm maar die had ik dus niet meer. Morgen even nieuwe halen.
En dan kan deze eindelijk in de vitrinekast worden gezet.

23wtyxl.jpg

68wv92.jpg

kaqr5z.jpg

2eck9s8.jpg

2rzrmew.jpg
 
Dit zijn geen decals, bij de achterlichten zijn zowel de rode als de oranje lichten, stukjes doorzichtig plastic die geverfd is met de bekende Tamiya kleuren.
Persoonlijk vind ik zowel de voor als de achterlichten bijzonder goed geslaagd. Heel blij mee dus. :)
 
En terecht, ik had al twee keer gekeken, en dacht toen aan decals...
Zeer knap die lichten 8)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan