Hoofdsponsor

1/24 Mitsubishi Lancer Evo X - Steve Bécaert - TAC Rally 2015 [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
We zijn weer wat verder geraakt me de Evo.
Er werd een nieuwe 'vloer' gemaakt uit plasticard en sommige onderdelen zoals de zijpanelen werden opgevuld met putty en vlak geschuurd.
Nu kan daar alvast een stukje primer overheen om te zien of alles goed effen is alvorens te gaan verven.

Trouwens, sinds vorige week is er een transkit uit met het volledige interieur van de Evo X.. Lekker op tijd dus..:angry:
Maar goed, ik ben nu al zover, dus zal het ook volledig zelf blijven maken.
En het feit dat het transkitje slechts 130 euro kost, heeft er ook wel mee te maken.. :wacko:

sfjuyu.jpg

35bgv2a.jpg

x55cfs.jpg

zjw9w3.jpg

2d96wq9.jpg

21oo3du.jpg

3150opt.jpg

23rlbpy.jpg
 
Knappe update, zal zeker een meerwaarde geven aan je model :)
 
Thanks!

Ik heb trouwens de titel aangepast. Ik ga namelijk de versie maken die dit jaar in de rally van Ieper mee reed.
Er staan net iets meer sponsors op waardoor hij net wat mooier is.
 
ziet er al goed uit !
130 euro voor een traskitje, pff tegenwoordig zijn al die transkitjes zo duur geworden.
 
Kleine update maar toch een fikse klus geweest.

Body geschuurd en gespoten in het wit en vervolgens afgeplakt om zowel het grijs als het rood er op te spuiten.
Er is zoals je kunt zien, op de deur bovenaan wat rood tussen het tape kunnen komen maar met een fijn schuurpapiertje is dat zo weer weg.
Eerst even goed laten drogen nu.

2s62g54.jpg

4ghoc4.jpg
 
Die spuitwerkzaamheden zijn, op die makkelijk te corrigeren overspray na, inderdaad erg goed gelukt zo te zien. Sommigen zouden voor zoiets decals gebruiken denk ik; dit ziet er toch wel overtuigender uit op deze schaal.
 
Hmm, mooi spuitwerk en inderdaad gewaagd door te spuiten , in plaats van decals te gebruiken.
En zo niet voor de makkelijkste gekozen te hebben !

Die (soms onvermijdelijke) kun je zeker nog wegwerken...komt goed :)
 
Zeer knap gedaan, met decals kun je ook een overtuigend resultaat krijgen hoor. maar als je ze zelf moet maken ( wat hier geberud denk ik ) dan is dit ook logisch dat ge de lijnen spuit. Nu nog een zwart lijne naast het zilver zo te zien.

mooi resultaat tot nu toe !
Damn krijg zo een zin om ook es een nieuwere evo rally te bouwen hé.
 
De strepen kunnen inderdaad in decal aangebracht worden en die zitten ook in het decal setje. Echter komen de kleuren beter overeen met de echte als ik het spuit.
De decals zijn net ietsje te licht van kleur. En al met viel het afplakwerk nog mee dus heel moeilijk was het niet echt.
Enkel de zwarte streep die er nog rechts naast komt, zal wel in decal gedaan worden.
 
Mooie vorderingen , van welk merk en type bouten gebruik jij voor die te vervangen op je velgen
want dat is veel mooier zo

tom
 
Die vraag is me al vaker gesteld maar ik kon het me niet meer herinneren.
Het zakje waar ze in zaten was gescheurd dus heb ik die boutjes ooit eens in een apart zakje moeten steken zonder label.. Had ik moeten labelen idd..

Maar nu toch nog maar eens opgezocht en gevonden.
Het zijn 0.6 hexagonal rivets with flange van Tuner Model Factory.
Ze bestaan in verschillende maten en te verkrijgen bij onder andere Domino
 
alvast bedankt voor het opzoek werk
 
Het interieur is wat mij betreft klaar. Niet al te veel detail, enkel het nodige werd toegevoegd.
Rolkooi is uiteindelijk niet volledig zelf gescratcht maar is een aangepaste versie van een Evo 7 rolkooi. Maar er was alsnog heel wat werk aan.
Het dashboard werd gemonteerd alsook de twee zijpanelen en zo kon ik vervolgens nog een versnellingspook en een handrem toevoegen.
Ook werd nog een reservewiel aangebracht. Tenslotte waren er dan nog de stoelen die voorzien werden van gordeltjes en toen mocht dan uiteindelijk de rolkooi er overheen.
Het moeilijkste is dus achter de rug.

Enkele foto's om duidelijk te maken wat er dus allemaal gebeurd is.

34ipn4n.jpg

opd5yd.jpg

2lj5ffn.jpg

23uzzif.jpg

2cxsysw.jpg

296n9d0.jpg

vdlh7k.jpg

2rogbrc.jpg

j5xzjt.jpg
 
Ziet er goed uit !
Haha ik ben blijkbaar niet de enigste die die het zo moeilijk en soms saai vind dat werkje van de gordels en rolkooi.
 
Dank je wel.

Het is inderdaad nog altijd het meest zenuwslopende werkje om die gordeltjes door die pe slotjes te krijgen en vast te lijmen.
Maar het is en blijft wel een meerwaarde voor je model en nadien ben ik altijd wel blij dat ik gordeltjes gebruikt heb in plaats van de decals :)
 
ik ben van principe dat gordels verplicht is bij auto's is maar een kleine kost met een grootte meerwaarde.
Rolkooi ziet goed uit, moet ook aan de mijne beginnen.
 
Ja, hier ook, altijd pe gordeltjes bij wagens. Heeft idd een grote meerwaarde. vooral als je door de achterruit kijkt en ziet dat ze vasthangen aan de kooi.
Maar soms is het echt een gevloek om alles mooi te krijgen.
 
Vandaag eindelijk nog eens wat kunnen verder doen aan deze.
Nadat de body opgepoetst werd, kon ik beginnen met het aanbrengen van de decals.
Toch altijd het leukste werkje want dan zie je de auto pas echt tot leven komen.
En heb wat zitten prutsen aan mijn camera en het is me gelukt om enkele foto's te nemen van betere kwaliteit.
Nu is het nog een kwestie van afwerken en dan is deze ook klaar. Misschien nog net op tijd voor model van de maand :)

2upy9hy.jpg

11qs7ld.jpg

6h8im9.jpg

2mw5ieo.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan