Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Luc, is het gedane werk goed gedaan of moet je dat nog eens allemaal nagaan?
 
Aan de Tiger is er eigenlijk nog niet zoveel gedaan geweest hoor, Michel
Enkel de romp is geassembleerd en de wielen zijn bevestigd. Dat werk heeft Chris dus goed gedaan. :D
De andere 99% is voor Bibi. ;)
 
Ah, dan heb je nog veel knutselplezier :D
 
Om gemakkelijk aan de Tiger te kunnen werken heb ik nu eerst een hydraulische heftafel besteld. Het chassis staat nu op een workmate maar die is eigenlijk niet op zo'n gewicht afgestemd.
De heftafel zal 500kg kunnen dragen, dus een 200kg wegende Tiger zal zich daarop goed thuis voelen.:D


Ondertussen in de werkplaats:

001a.jpg

002a.jpg

003a.jpg

004a.jpg

005a.jpg

006a.jpg


Tja, die twee paljassen zijn terug uit hun vitrine ontsnapt en willen nu echt een vinger in de pap hebben.
Ik moet eerlijk bekennen dat ze me wel goed hebben geholpen met het 1/16 Königstiger- en het 1/6 StuG IV project.
Daarom denk ik dat ik ze maar laat en we zullen wel zien hoe ze het hier doen.
Ik hoop enkel dat die oen van een Gefreiter Frits (zie bouwstrip 1/6 Stuart) hier niet komt opdagen. :roll:


Wordt vervolgd... ... op hoop van zegen... ... ... als die twee het huis niet laten afbranden ... ik laat alvast een kaarsje branden... ... ... :roll:
 
Hihi LOL ik ga dit volgen maatje,steeds leuk met de strip erbij he;)
Patje.
 
Succes met je nieuwe aan winst, ga dit zeker volgen ;)
 
Merci manneke's,


@ Burglar: zo zal mijn tijgerbeestje in de toekomst er inderdaad uitzien. Dit is dezelfde als de mijne. ;)

@ Michel: Door het vaste, automatische afvuurmechanisme binnenin de toren, is het bij dit model technisch niet mogelijk om een terugslag van de loop te verkrijgen. Vergeet niet dat er zes 12 gauge hagelpatronen kunnen afgevuurd worden (wel losse patronen natuurlijk).
En een jachtgeweer met een terugslag op de loop ziet ge ook niet alle dagen hé. :laugh::laugh:
De nieuwe T34 van Armortek zou een verbeterd systeem hebben waarbij er wel een recoil zou aanwezig zijn.


Update

Daar ik nog steeds aan het wachten ben tot m'n heftafel wordt geleverd, heb ik nog niet veel aan de Tiger kunnen werken.
Daarom heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat voorbereidend werk te doen: namelijk de binnenkant van een wit verflaagje voorzien:

007-1.jpg

008.jpg



009.jpg

010.jpg

011.jpg







012.jpg


013.jpg


014.jpg


015.jpg


016.jpg


017.jpg


Oeioei... als dat maar goed afloopt tussen die twee.
Maar dat zien we later dan wel weer.

Ondertussen zijn de uitlaten toch afgewerkt en is alles nu klaar om op de rookmodule aangesloten te worden.
't Is alvast een begin. :wub:


Wordt vervolgd,



Droop


5.gif
 
Ja een ferm beeste he Luc man.Hoop dat uw heftafel er snel is dan kan je eindelijk verder.
Patje.
 
Dat hoop ik ook Patje.
Elke gram dat ik er nu op aanbreng is er eentje teveel.
Het chassis alleen al is nu door één persoon niet meer te tillen. :8
 
droop , je mannen zwoegen veel met hun werk materiaal zie ik , maar ze leveren mooi werk af

tom
 
@ Tom: bedankt maatje. ^^


luc maatje,als dat beest ooit in uwe tuin zal rond krossen vliegen de graszoden
achter uw oren
ha,ha,ha hoop dat christel dan niet in de omtrek is
groetjes,ronny

Daar kan je wel eens gelijk in hebben, maatje. Maar gelukkig heb ik hier net naast de deur een veld waar ik lekker kan op crossen.
Allez, dat wil zeggen als er geen gewassen op staan hé. Anders krijg ik de boer achter m'n g*t. :D
De metalen rupsen hebben een breedte van 12 cm én hebben elk een gewicht van 8,300 kg.
Dat maakt een kleine 17kg aan rupsen.
Geloof me vrij, daar maak je meer dan enkele graszoden mee naar de duvel :laugh: :

DSCN2467.jpg

DSCN2465.jpg



Droop
 
Jongens dit is echt super en je manen werken bijzonder hard,ik hoop dat ze niet bij de vakbond zijn...:nowink:
 
Staat daar een veiligheid op voor als de RC uitvalt? stel me voor als je bakbeest aan de haal gaat in je tuin :yikes:
 
Even vooruitblikken luc. Aangezien het metalen rupsen zijn zou ik die nu al een beetje bevuilen met stof en (natte) aarde en dat er goed laten op inwerken op dat metaal. Als ze later zullen ronddraaien heb je dan al meer kans op gekraak en gepiep van die rupsen. Dus laat de oliebus maar achterwege voor het geluid alleen.
 
Ik kan niet wachten tot deze weer Droop's garage buitenrijdt.
 
@ Danny: geen vakbondsgedoe aan m'n deur hé! :laugh::laugh:


@ René & Dominiek: een fail safe zou inderdaad nog geen slecht idee zijn. Veiligheid voor alles, nietwaar? ;)

@ Peter: Dit is wel een goede tip maar ik ga eerst eens luisteren of het gepiep van de rupsen niet elektronisch is verwerkt in het geluid van de Maybach. Bij m'n Stuart is dit wel het geval. Maar ja, da's dan ook weer eer 'n ELMOD installatie die ik daarin heb verwerkt.


@ Guy: Eer het ooit zo ver zal zijn, dan zullen we al zeker enkele maanden verder zijn, maatje. ;)


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




018.jpg


019.jpg


020.jpg


021.jpg


022.jpg


023.jpg



Wordt vervolgd,


Droop


5.gif
 
Edit:


Alhoewel ik eerst van plan was om een Wittmann-Tiger te maken, ben ik toch van dat idee afgestapt.
Dit mede door het feit dat ik aan de tank enige aanpassingen zou moeten maken (bv. feifels enz. aanbrengen) om hem te transformeren tot een early.

Ik heb het me gemakkelijk gemaakt en heb besloten om hem te bouwen naar de tank van de werelds bekendste apotheker: de 217 van Otto Carius.


Voor de mensen die niet weten over wie ik het heb:

otto%20carius2.jpg

Otto Carius in z'n apotheek.
Je zou het niet zeggen maar deze oude man had met z'n Tiger méér dan 150(!) overwinningen op z'n naam staan.

In 1943 muteerde Oberleutnant Carius naar de schwere Panzer-Abteilung (sPzAbt) 502 en werd dan naar Leningrad gezonden.

otto%20carius.jpg
CariusOtto-KCA061.JPG

Meer over Otto kan je hier terug vinden.
De man zou nu 89 jaar oud zijn (*27 mei 1922).


Een filmpje ter ere van Otto: Hier klikken aub




Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan