Hoofdsponsor

1/6 Mid Produktion Tiger I (Armortek 1/6) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok guys, we're back in business!:D

Vandaag kreeg ik een mailtje van m'n Nederlandse vriend Chris met daarin de melding
dat m'n toren voor de Tiger -na in de grondverf te zijn gespoten- in de States klaar staat voor verzending:

00113.jpg
Foto: Chris Quick
De gun mantlet zit wel ondersteboven maar dat mag de pret niet drukken.
Die draaien we wel zelf terug om. :)
Als je naar de werktafel kijkt en dan naar de toren, dan hebben jullie een goed idee hoe groot dat ding wel is.

Het is nu enkel een kwestie van tijd en afwachten hoe rap ze bij de douane zijn en dan gaan we hier definitief van start.


Wordt zeker vervolgd,


Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klein torentje is dat ;) Heb eens een 1/6 Panther gezien, en dat was groot, dan moet dit ook een grote jongen zijn...
 
volgens mij een duur modelletje ,,, wat kost ie euro 4000 ???
 
volgens mij een duur modelletje ,,, wat kost ie euro 4000 ???
Als je 'm helemaal nieuw koopt en voorziet van alle standaard toeters en bellen dan kost dit poesje
6054,00 £ oftewel een goeie 6689,00 € (zonder de verzendingskosten).
Mijn Tiger heeft dan nog méér extra's dus reken zelf maar uit. ;)

Mijn model is een reeds met moeite half afgebouwde Tiger. Dus 2de hands en kost uiteraard niet zoveel.
Hoeveel ik 'm betaald heb blijft uiteraard iets tussen Chris en mij. Ik kan wel zeggen dat het toch nog genoeg was om met dat geld een schoon reiske te maken. :)

Voor meer info: de site van Armortek.



Droop
 
Ja dat wil ik wel geloven .... het is allemaal metaal toch ... ? dat zullen dan wel geringe oplage,s zijn .....
 
Ja dat wil ik wel geloven .... het is allemaal metaal toch ... ? dat zullen dan wel geringe oplage,s zijn .....
Inderdaad Bubble, al deze modellen zijn metalen uitvoeringen.
Méér nog: de dikte van het metaal is exact op 1/6 van de originele uitvoering. Van precisie gesproken!

Als je eens een kijkje neemt op de Armortek-site dan zal je merken dat de meeste allemaal uitverkocht zijn.
Dit komt -zoals je het ook al aangeeft- omdat de oplage beperkt is.
Ik heb bijvoorbeeld deze week contact gehad met Armortek i.v.m. hun nieuwe Panzer IV.
Deze kan je nu reeds bestellen, en word pas in september geleverd.
Als je het risico neemt om wat lang te wachten dan loop je kans dat hij ook uitverkocht is.


Droop
 
Ik heb net het nieuws ontvangen dat de turret van uit de States verzonden is.

Eindelijk!!!!!!!!!!!!
7.gif
7.gif
 
Droop maatje dat is dus echt goed nieuws zeg,ik kan nie wachten tot je het in bezit hebt zodat je het kan tonen maatje.
Patje.
 
Het ziet er naar uit dat ik na de vakantie met dit 1/6 project eindelijk van start kan gaan. ^^

In afwachting kunnen jullie alvast eens kijken hoe in de jaren '40 in de Henschel fabriek te Kassel (D) de 1/1 Tiger gebouwd werd.

Voor deze fotoreportage hoeven jullie enkel hier te klikken.


Veel kijk- en leesplezier.

Droop
 
Hoi,

Vandaag heb ik op de SMAZ beurs m'n Tiger van Chris in ontvangst kunnen nemen... JOEPIE!!

DSCN2406.jpg
Tijgerbeest met z'n onderdelen in de auto. Tja, dat zat goed vol! :D


DSCN2408.jpg
Een dryfit van de toren en de loop van het 88mm kanon.


DSCN2409.jpg
Een kijkje van bovenaf.


DSCN2410.jpg
De 1/16 KöTi naast z'n grote zus.


DSCN2412.jpg
Een klein deel van de benodigde moertjes, vijsjes enz.


DSCN2411.jpg
De eerste stap zal het inbouwen van de aandrijfunits zijn. ;)


Wordt vervolgd,


Droop
 
Man man al dat lekkers hihihihhi,wat een pracht stuk zeg Luc.die ga ik ook volgen zulle.;)
 
Amai mijne rug :)

Ik ga weer op de voorste rij zitten.
 
Jawel !!!! Hij is er !!! Super dat ge hem nu hebt Droop.

Héél veel foto's maken hé, dit project is niet alleen fantastisch om te volgen, het is ook nog eens 1ste klas referentie-materiaal ^^

Veel succes met de bouw.
 
Hoi Luc,

blij te zien dat je weer verder kan gaan bouwen maatje!!!
Bouwen op schaal 1/6 is een hele uitdaging zeg en het neemt best veel plaats in beslag, man man man.
Die rolstoel motoren zien er puik gaaf uit zeg, heb je de aansturing ook al ???
 
Oké Droop bring in the Tiger !
 
Nu het grote poezenbeest al een beetje aan z'n nieuwe thuis heeft kunnen wennen, was het tijd om de motoren te plaatsen:

DSCN2415.jpg
Om de grootte van de motoren weer te geven heb ik er een aansteker op geplaatst.
Zo krijgen jullie al een heel klein beetje een idee. ;)

DSCN2418.jpg
Enkele technische gegevens van de motoren en overbrengingen:

Motoren

- 24 volt dc
- Max Amp : 141
- Watt : 280
- Rpm : 4000

Overbrengingen

Torque : 4.7 Nm
Rpm : 353



Droop
 
Sterk als een paard zijn die beestjes Droop.
 
Ik heb me deze morgen eens bezig gehouden met het ordenen en her-klasseren van de bouwbeschrijving.
Tja, dat moest ook eens gebeuren.
Elk heeft zijn manier van werken en daarom vond ik het interessant om eens alle papiertjes naar mijn zin te klasseren.

Dit heeft nu als resultaat dat de bouwbeschrijving een klein telefoonboek is geworden:

DSCN2424.jpg



Mede ook het feit dat ik foto's van het net heb gehaald en die aan de bouwplannen heb toegevoegd, heeft er voor gezorgd dat
dit nu zo'n lijvig werk is geworden:

DSCN2426.jpg
De pagina's heb ik niet geteld maar in plaats daarvan heb ik de bouwbeschrijving eens gewogen.
Totaal gewicht: 2,5 kg aan papier. :8
We kunnen er weer tegenaan. :D

Droop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan