Hoofdsponsor

1/24 Mercedes-Benz 300 SLR " zilveren pijl " [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Nog even ter inlichting de body ligt terug in de alcohol er lagen teveel stofjes in dus maten ik moet terug spuiten in kleur
Marc
 
Marc dat is spijtig...maar langs de andere kant....goede instelling...niet goed terug beginnen....top man...
 
Waarom de body meteen in de alcohol leggen? Stofjes zijn er makkelijk uit te schuren toch?
 
Stofjes kan je er inderdaad uitschuren en dan polijsten.
Voor de rest ziet het er allemaal prima uit.
Details zijn ook netjes.
 
Beste jelle en Cedric en natuurlijk alle andere collega's , ik heb die stofjes uitgeschuurd en wat bleek dat het allemaal zwarte puntjes werden en op dat zilver zie je dat zeer goed daarom , plons in de alcohol , ik weet begot niet hoe die daar kwamen maar tweede keer zal beter zijn , want ik had ook op de koffer niet erg veel een beetje metalique verloop dat wil zeggen dat er deeltjes in de metaalkleur zich verplaatst hadden en dan krijg je zo iets als een loper maar breder en niet zo dik het is raar om uit te leggen maar deze keer zal het goed moeten zijn ( hoop ik ):laugh:
Marc
 
Normaal gezien moet je dan nog even verder schuren als je die zwarte puntjes ziet.
Maar goed, die loper is al wat moeilijker uit te schuren natuurlijk.
Verder ziet het er inderdaad allemaal heel netjes en nauwkeurig gebouwd uit.
 
Marc, jammer van de body maar dat komt ook goed, het ziet er verder prachtig uit.
 
Leuke bouw en leuke details,komt wel goed.Binnekort komt er van Tamiya een straatversie van deze uit en
dan ga ik die ook aanschaffen want ik vind het nog altijd een supermooie wagen.Ondertussen kan ik hier
wel wat inspiratie opdoen.

groetjes,

Yannick
 
Roy het is een pracht auto.ik heb hem met Marc kunnen zien en fotograferen op de classic beurs...en heb er ook een prachtig boek van gezien ook aldaar...mooi dat deze in kit uitkomt...waar is mijn verlanglijstje :P:P:P


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Revell heeft deze al langer in zijn gamma.
Zelfs op 1/12de.
 
Ammaai dat is mijn formaat....:D:D:D...ik ga dat al is dirrekt opzoeken...bedankt voor de tip...:D
 
Zonder het topic te willen kapen, een paar opmerkingen over de 300 SL:

- Het is mijn favoriete auto.
- Ik heb hier al 2 diecast-modellen van.
- Dit type was de hoofdreden van mijn bedevaartstocht aan het Mercedes-Benz Museum in Sindelfingen, 14 jaar geleden.
- Wanneer deze uitkomt ga ik 'm tegen mijn natuur van "afbouwen tenzij ik een goeie reden heb om iets anders eerst te bouwen, en dan kopen" aanschaffen en elk aftermarket-stuk dat ik kan vinden, erbij kopen.
- Als het even kan, koop ik geen Revell meer, kost me teveel tijd om dingen aan te passen.

Ik ben dus erg verheugd over dit nieuws. Sorry voor het korte enthousiasme-offtopicstukje ;)
 
Geeft niks alle nieuws is welkom en Roy ik heb hem nog zien rijden als ik jong was en ik was er toen ook verliefd op maar wel die met de lange lichten vooraan want tegenwoordig zie je ze met de kop als een 190 met twee ronde koplampen en een standlicht eronder
Ik heb die nog van Chuco gehad die was helemaal zilver ramen ren al en die moest je met een sleutel opdraaien en kon je die in een 8 of een rondje laten rijden ,die zou nu wel wat opgebracht hebben
Marc
 
Die met de staande koplampen is de cabrio-versie. Of je bedoelt de Pagode misschien. De 190 was de uitvoering van de 300 SL 'voor vrouwen', tegenwoordig ook al bijna niet meer te betalen.

Een echte Schuco brengt tegenwoordig, zeker indien voorzien van een sleuteltje en in complete staat, inderdaad het nodige op.
 
Avond bouwers alles goed ? Ik heb het interieur verder afgewerkt en ik moet zeggen ik ben er een beetje fier op de decals zijn mooi ( alhoewel een beetje tegenslag ik had voor 1 zetel twee rug decals gebruikt zonder erg en dan was het knippen plakken maar het is goed gelukt ) gelukt en alles mooi in kleur zoals aangegeven
kijk zelf maar

attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

Nu eentje voor de quizzers onder ons
Wie ziet de fout goed kijken iets klopt niet op dit plan van Revell zie je het ?

attachment.jpg
 
Heb je het gevonden ?????

kijk eens naar de pedalen dat moet een krak van een chauffeur als die man ooit een ongeval krijgt zal hij kindjes niet meer kunnen maken ( denk ik )
de chauffeur moet over de middenconsole met zijn rechterbeen zitten en zijn links been aan de andere pedalen grove fout
Marc
 
Pedaal gas en rem zitten aan de passagierszijde.
 
Erwin juist gezien ik weet niet hoe ze daar zijn ingelopen bij Revell
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan