Hoofdsponsor

1/24 Mercedes-Benz 300 SLR " zilveren pijl " [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
hey marc.

heb deze eens gemaakt van de revell clasic serie en viel mij op dat de decals van de stoelen niet echt op iets trokken en je ze er niet goed op kreeg.
weet niet of ze andere hebben gemaakt voor deze giftset of de oude hebben gebruikt. maar ziet er al goed uit.

groeten, Joachim
 
Hey Joachim zo ver ben ik nog niet hor je zal het wel horen als er problemen zijn tot hier toe gaat het een beetje hier en daar wat wringen en een beetje vijlen en doen maar het gaat hoor
Marc
 
Mooie vooruitgang tot nu toe, ziet er netjes uit. Ik ben benieuwd naar hoe je het buigen van de injectorleidingen aan gaat pakken. Dat lijkt mij voor deze motor de grootste uitdaging. Om het helemaal netjes te doen, zou je kunnen overwegen alle 8 de leidingen tussen een bankschroefje o.i.d. te klemmen (of photo etch tool) en ze tegelijktijdig te buigen, naar voorbeeld van een exemplaar dat je al hebt gemaakt. Maar het is geen sinecure, hier zou je wel eens de nodige hersenkrakingen van kunnen krijgen...

Ga zo voort in elk geval.
 
Eerst en vooral bedankt voor de steun dat ik van jullie krijg
Ik heb vandaag me serieus bezig gehouden met de motor en de inlaatcollector die is het echt verbonden met de motor door korte rubberen darmen die op hun beurt vastgeklemd worden met brides ( klembanden ) hier de chromen ringetjes ik heb daarvoor chrome stripjes moeten maken

attachment.jpg

hier een dry-fit gedaan en het ziet er redelijk goed uit

attachment.jpg

ik ben ook al begonnen met de benzineleidingen de eerste vier van de achterste cilinders

attachment.jpg

zo nu eerst eten en dan misschien straks verder doen ik heb er echt zin in
Marc
 
Ziet er zeker goed uit! Ik ben benieuwd hoe de leidingen eruit komen te zien.
 
Nog snel een up-date voor dat ik naar Don-Bosco ga
Over de injectie leidingen , wederom gebruik gemaakt van de binddraad omdat deze de juiste dikte had , dus als volgende
De draad gestript en zeer goed op geschuurd , dan in vier stukjes gesneden voor de achterste kant , die mooi naast elkaar op tafel gelegd en aaneen gekleefd met een stukje afplak tape en dan mooi op zicht met een mooi voorbeeld voor mij voorzichtig in model geplooid ,
maar met het losmaken vielen ze uiteen ( wat normaal is ) ik had ze wel gemerkt maar het was toch een redelijk zoeken eer ze terug mooi naast elkaar zaten
uit voorzichtigheid heb ik ze dan maar aaneen gekleefd en ze verder in model geplooid maar dat is voor straks eerst bokes eten en naar de beurs gaan


attachment.jpg

attachment.jpg

Tot laters he vrienden ik zie misschien weer iemand van jullie
Marc
 
Kameraden ik heb vandaag nog wat kunnen doen aan de leidingen en nog wat zwarte leidingen gemaakt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dat zwarte in het midden zouden in het echt een PAK kabels zijn ik tel er een stuk of zes zeven , maar dat krijg ik niet voor mekaar dus een beetje improvisatie mag wel daarom heb ik onderaan die zwarte kabelboom gaatjes geboord en daar komen dan zwarte draden naar de voorkant van de motor
tot zover
Marc
 
Mooie vooruitgang Marc. De leidingen liggen al goed op hun plek zo te zien.
 
Marc...mateke ....mooi gedaan....je hebt daar een heel goede oplossing voor gevonden....top man...
 
Schitterende vorderingen coach..die leidingen,het motorblok,,enz...!
Goed bezig...

Grtz yves,
 
https://www.youtube.com/watch?v=tx1GzR1f1iA

(let op het motorgeluid op 2:23 :) en ook op de verschillende -veel te korte- cockpitviews met ratelend geluid)

Het volgende filmpje is ook zeer de moeite waard. Een bedrijfje gaat repro's maken van de 300 SLR maar in het filmpje is de echte te zien. Op 3:38 begint het feest.

https://www.youtube.com/watch?v=5cc1_d8pRlM

Hier wordt het monster gestart met de motorkap open en kun je zodoende ook wat detaillering van de motor zien.

https://www.youtube.com/watch?v=UiaT9zLd9Jo

En dit filmpje is gewoon van begin tot eind leuk vanwege het geluid:

https://www.youtube.com/watch?v=5te9HhrPte4
 
Roy wat mij opgevallen is dat foto's waar ik me op baseer helemaal verkeerd zijn ( eerst en vooral bedankt voor de filmpjes ) de duidelijkste beelden die ik heb is van op schaal gebouwde motor daar heb ik zeer goede foto's van maar die zijn niet juist , of wel is het een motor van een veel latere type wat ik betwijfel maar de injectieleidingen die ik gemaakt heb zijn helemaal verkeerd
De leidingen die ik nu heb die zo in een lus liggen zitten in het echt naar voor of bedriegt er iets mij , dus ik ga de tweede of derde film nog eens goed bekijken en dat wil zeggen opnieuw beginnen, is nu nog niet erg omdat ze nog niet vast gekleefd zijn
Dus Roy we weten weeral wat te doen
Marc
 
Baseer je nooit op een door iemand gebouwd model als je realisme nastreeft...
 
Roy ik weet het maar dit is wel een firma die die zo verkopen en ik heb ook al wel gezien bij collega bouwers die de grote schalen doen waar ze toch ook veel moeten veranderen, maar dit was de enige duidelijke foto die ik ervan had en nu over een dag of drie terug heb ik duidelijkere foto's gevonden waar ik me nu op baseer deze zijn van de echte 300 SLR
Nu iets anders ik heb altijd gedacht dat messing een koperlegering was en dus niet magnetisch was omdat ik juist een rolletje messing draad gekocht van 0,4 mm en tot mijn grote verbazing kan ik het met een magneet oppakken , raar ,

attachment.jpg

Hier een beetje verdere stand van zaken dus dit is mijn enige goede foto die ik kan vinden van de motor op een plaats waar ik in feite moet zijn

attachment.jpg

Hier kan je duidelijk zien dat mijn vorige leidingen verkeerd lagen en in het midden van de motor zie een zwarte dikke leiding waarvan ik me afvroeg voor wat deze diende , nu hier op dit beeld is het duidelijk . Deze motor is uitgerust met 16 bougies dus twee per cilinder en dat zijn de bougiedraden die daar bovenuit komen
Hier nog wat leiding werk

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier ben ik de buis aan het maken waar de bougiedraden uitkomen, het zou een holle buis ( is natuurlijk altijd hol een buis ):laugh:
en daar zitten dus 14 gaatjes in en aan de zijkanten komen er ook twee kabels uit

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Zo en we zijn weer goed op weg ,ik heb nu een mail gestuurd naar Mercedes om of ik daar geen foto's van kan krijgen nu heb ik al bericht gekregen van Mercedes en daar hebben ze me doorverwezen naar een adres voor zulke dingen ik ben echt nieuwsgierig of ik iets kan krijgen
Grt Marc
 
O jee Marc, zodra je mails gaat sturen naar fabrikanten weet je zeker dat je door het detailleervirus bent gegrepen :D

Voortgang ziet er goed en... nogal bewerkelijk uit...
 
Ja beste Roy ik weet het ik zal nog wel wat schilderwerk hebben , nu ben ik alleen nieuwsgierig of ik iets ga krijgen van Mercedes
Marc
 
Waww Marc zeer sterk begin hier,motorblok begint te leven ik hou zelf van al die extra details die worden toegevoegd geven toch zoveel meerwaarde en bouwplezier.
Ook als ik bouw ga ik nooit voort op gebouwde modellen elke bouwer brengt toch zijn eigen toets aan of deze nu correct is of niet,maar ik hoop in alle stilte dat hij rood wordt ;)
 
@Danny het is wel een uitgave van die motor op een staander , de motor is werkelijk mooi gemaakt maar wel verkeerd en dat heb ik maar pas ontdekt daarom , het was geen bouw kit maar eerder een in de fabriek gebouwd
Marc
 
Marc ...mateke ...het verheugt me heel diep...dat je echt voor de details:8:8:8..en zeker met deze kit gaat....en inderdaad zoals Roy zegt..je hebt het virrus echt dik te pakken en je geraakt er nooit meer van af...:P:P....al goed..want ik blijf het hier met de allerhoogste intresse volgen...goe bezig mateke.........;);)
 
Mijn tweede stel leidingen is zo goed als klaar


attachment.jpg

attachment.jpg

het instrumenten paneel heeft ook zijn beurt gehad deze is in koetswerk kleur geschilderd en gevernist , daarna heb ik de decal's geplaatst
maar die waren niet zo mooi omdat ze een zilveren rand hadden waar in het echt een chrome ring zit , dus heeft ons Marcske die rand eraf geknipt en een chrome rand gemaakt met B.M.F. folie , stukken beter de bovenzijde moest mooi in het rood komen een zeer mooie combinatie moet ik zeggen
Ik heb ook nog met die clear glaasjes gemaakt op de decal's

attachment.jpg


de cockpit is ook al in kleur gezet en de slotvangers waar de deuren in sluiten ook met B.M.F. bekleed , de zeteltjes liggen nog te drogen ze zijn blinkend gespoten om de decal's te kunnen plaatsen wat niet gemakkelijk zal zijn

attachment.jpg


De velgen ( spaakwielen ) waren wel mooi verchroomd dat wel maar ik heb ondervonden zoals bij mijn Dixie die chroom veel te dik ligt en dat verbergt de schoonheid , dus even in het bleekwater en goed gespoeld natuurlijk en daarna in de zwarte primer gezet en kunnen daarna mooi in het zilver gespoten worden zoals het in het echt ook is

attachment.jpg

Zo kameraden we zijn weer een stukje verder straks als de tv het toelaat ga ik de tweede set injectieleidingen verder afmaken
Tot laters
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan