Hoofdsponsor

1/35 M577 Command post car (Tamiya)

ERVARING
Redelijk wat ervaring, maar ik durf nog wel eens te prutsen...
BOUWWIJZE
Herstellen met wat er te vinden was in de rommeldoos en/of scratshen
BOUWBUDGET
€ 0,0- , alles wat ik nodig acht voor dit model wil ik uit de reserve- onderdelendoos halen of scratshen
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Een reactie is steeds welkom :D
Ben zopas nog even enkele foto's gaan nemen van dit model.
Al enkele decals geplaatst, drytransfers van VP, en intussen begonnen met aluminium chipping.
Het kan teveel lijken :unsuree:, maar dat zie ik op het einde wel en kan dan altijd terug met basiskleur chippen..
083.jpg
084.jpg
086.jpg
 
Die chipping ziet er wel goed uit. Kan mij inbeelden dat verf op aluminium vlugger slijt dan op staal en zeker op zo een platform waar iedereen over moet.
 
@StevenVD en @Grijze Wolf , inderdaad, daar moet dus een kabel komen.
Het lijkt me niet te moeilijk om dat te scratshen en nog te bevestigen. Bedankt voor de opmerking :-)
 
Door verschillende omstandigheden is hier nog niet veel veranderd.
Wat ik wel al kan delen zijn de hoofdjes van de figuren welke ik wil gebruiken bij dit model.
Er zullen negen figuren bij de M577 en één Ford Mutt komen te staan.
Acht van deze figuren zijn van Tamiya en Italeri, sommige wellicht een mix van beide? Zeker weet ik het niet, want deze komen allemaal uit de figuren-rommeldoos. De negende man (niet op foto) is van Bravo-6, onlangs aangeschaft op een beurs.
Twee figuren werden aangepast om een andere pose te krijgen, waardoor ze beter passen in de Ford Mutt. Alle figuren krijgen een ander hoofdje opgezet, omdat dit toch een totaal ander beeld geeft dan de meegegoten hoofdjes uit de kit. De meeste krijgen een Hornet hoofd, maar er zitten ook twee VP hoofden en één gemaakt door Rene Duret, gekend op dit forum bij de figuren.
Ik heb enkele Hornet hoofdjes liggen, maar met een helm van een ander land (ik denk Russisch?)
Dus dan maar de microzaag boven gehaald en een kleine ingreep gedaan en de helmen verwijderd en vervangen door Amerikaanse helmen van Tamiya en/of Italeri.
005.jpg
003.jpg
007.jpg

Op de twee rechterfiguren zijn de originele hoofdjes nog te zien, links zijn de nieuw samengestelde hoofdjes te zien.
006.jpg

Eerst wou ik de poses correct krijgen eer ik de hoofden verving
009.jpg

Na deze sessies ben ik vergeten om tussendoor foto's te nemen, en daardoor zie je op volgende foto al enkele figuren in een verder stadium
011.jpg
012.jpg

Ook de hoofdjes hebben wat aandacht gekregen (met helm is een VP hoofd, rechts ervan is die van Rene Duret, met rechts daarvan terug een VP hoofd.:
010.jpg
013.jpg
014.jpg
 
Nu ik die helmen ziet dan denk ik dat je hier wel een leuk handeltje heb voor een diorama en dat zie ik jou wel doen :unsuree: :LOL:

khaldei_yevgeny_2008_109_14_417188_displaysize.jpg
 
black sheep squadron zou het niet beter black mustang zijn?

Figuren komen al aardig samen zo...
 
@Ron, ik had al eens een foto tegen gekomen waar een heleboel wapens werden verzameld van de overwonnen troepen, deze met helmen had ik nog niet gezien...
Misschien maak ik wel eens een combinatie in model? :winking:
@Silenoz , ik begrijp wat je bedoeld, maar nee, toch niet. Het zwart steigerend paard is het embleem van de 11e Cavalerie, de naam op de voertuigen werd door de bemanning zelf gegeven. Het is trouwens een klein beetje veranderd naar enkel "Black Sheep".
De "Sqn" is verwijderd, daar dit blijkbaar voor de vliegende tuigen werd gebruikt, niet voor de grondtroepen... :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan