Hoofdsponsor

1/35 M4 Sherman ( Early production ) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel erg netjes, Bart. Bij de decal zou ik ook eens proberen met wat Sol en Set, mocht dit niet lukken kun je altijd nog voor de andere opties gaan.
 
Dank voor de opties mannen, een deel is al opgelost door de bepakking.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De rest zal ik wegwerken met de camouflage.

Nu ook eens zoeken in mijn figuren box voor een gepaste tank crew.

Tot de volgende update.

Grtz Bart.
 
misschien de roest een beetje korrelig maken door pigmenten er in te verwerken.
Olieverf lichtjes aanbrengen (eerst een nachtje de olie er uit laten trekken ) en dan verschillende roest-soorten in tamponeren.
 
Hey Bart,

Jouw Sherman vind ik heel schoon! Het enigste wat ik mij afvraag is of je de roest die op de tracks staat niet een beetje zou moeten weghalen omdat ik denk dat die tracks van de Shermans meestal uit rubber werden gemaakt (misschien vergis ik mij hier omdat ik geen expert ben in de verschillende modellen van tracks)???
Anders vind ik ook dat de bepaking en de tools er prima uitzien!

Thierry
 
Met die tracks daar ga ik de methode van Famo toepassen, ze zijn inderdaad nog niet wat het zijn moet.

Thierry er bestonden ook tracks uit metaal voor de Sherman, kijk eens terug in dit draadje er staat een kleine uitleg.

Vandaag begonnen aan de Camouflage, hoh wat was dat een hel, prutsen tot je vingers er bij pijn doen.
Daarna verder afgewerkt met een lichte spay van Flat Brown en Buff
Maar het probleem met de decals is hierdoor wel verdwenen.
Dit idee kwam eigenlijk door mijn boek van de Sherman, daar stond er zo'n mooie gecamoufleerde Sherman.

Nu de foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat is alles voor vandaag, deze is bijna klaar voor zijn duty;

Grtz Bart.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind hem er goed uitzien Bart.
Het camojasje staat hem opmerkelijk mooi.
Camo verbergt de slechte decal goed genoeg om je er geen zorgen meer te moeten over maken.
Op naar de laatste loodjes.

Mark
 
struikcamo is chique aangebracht !
 
Dat is heel mooi gedaan. Een model om jaloers op te worden.
Enkel het machinegeweer vind ik er nog wat plastiekerig uitzien. Ofwel komt dat door de vergrotende foto's.
 
Heb nog een probleempje met die reservetracks op de tank, zien er toch wat te eenkleurig roest uit om goed te zijn. Voor de rest goed bijgewerkt, lijkt wel of hij zich aangepast heeft aan de toestanden bij de gevechten in de bocage in Normandie.
 
Piece off art...wat mij betreft,dit gaat dienen als voorbeeld voor mijn kleine chaffee's...
Mooi werk Bart reden zat om fier op dit model te zijn!!
Nu benieuwd naar crew en ondergrond??

Grtz yves,
 
??? Door het bos ziet ge Uw tank niet meer !

Prachtige camouflage, Bart. Mooi natuurlijk aangebracht.

Groeten Rik
 
Hij stààt ! De camouflage dmv. takken is een hele overtuigende zet geweest !
 
Helemaal top, Bart. Nog de laatste loodjes, maar nu al een model wat gezien mag worden.
 
Bedankt mannen, nu even rust en dan verder doen.

Grtz Bart.
 
Knap werk Bart,je hebt met deze cammo echt de puntjes op de grote I gezet en je bent hier echt bijzonder realistisch te werk gegaan!!!
 
Gezien de burcht nog niet af is, en ik toch wil meedoen aan de wedstrijd in Middelkerke met deze Sherman, heb ik een klein voorlopig grondwerkje gemaakt.
De bedoeling is deze Sherman op een landweg tussen de Normandische hagen te laten rijden.
Er is nog heel wat werk zoals schilderen en de hagen plaatsen, maar toch al een update.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz Bart.
 
Na een namiddagje vollenbak werken, heb ik dit verkregen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Eerst heb ik een basiskleur va wijnstok zwart gebruikt om daarna in alle soorten bruin tinten te drybrushen, daarna het weg gedeelte nog eens extra gedrybrushed met lichte aarde kleuren en beige kleuren.

Het volgende is het fabriceren van de Normandische hagen, het gras nog wat drybrushen.

Grtz Bart.
 
Ziet er prima uit.

Maar een kleine tip : Normandische hagen (in de Bocage) staan op een talud van 1 à 2 m hoog. Dit talud zijn de wortels van de beplanting die met aarde opgehoogd zijn, hierdoor bekom je een aarden wal.

De hoogte van deze wal brengt met zich mee dat ze uiteraard ook een zekere breedte heeft. Het was hiermee dat de Amerikanen in de eerste dagen van de uitbraak miserie mee hadden.
Hopelijk kun je er nog rekening mee houden voor je grondwerk, het is tenslotte iets dat je dio zal typeren tot een Normandische setting.

Succes !

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan