Hoofdsponsor

1/35 M4 Sherman ( Early production ) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een niet alledaagse bewerking maar een mooi resultaat
 
Tracks zien er netjes uit Bart.
 
T'is al een tijdje geleden dat ik hier nog iets gepost heb, maar de werken lagen niet helemaal stil.
De Sherman is nu met een laagje vernis overspoten en uitgehard, klaar om het verweerproces aan te vatten.

Ook zijn de uitlopers rond de decals verdwenen.:)

Foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En nu aan het eerste verweerproces beginnen zie.

Grtz Bart.
 
Dat ziet er heel mooi uit, ben benieuwd naar de foto's van het verweren.
 
Ik vindt dit toch een schoon beestje! Altijd een liefhebber van Shermans geweest!

Let's start weathering the beast! :D

Thierry
 
Fraai resultaat Bart...! Knap spuitwerk ...man!

Grtz yves,
 
Knappe Sherman ! Niet té donker gelukkig.
 
Vandaag serieus verder gewerkt aan de Sherman ^^.

Eerst werd een wash met Burnd sienna aangebracht, met deze wash start ik meestal.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Daarna werd het geschilderde materiaal erop geplaatst.

attachment.jpg

Vervolgens enkele drybrushes met volgende Vallejo verven:

Olive green
Reflictive green
Russian uniform
Medium olive

Vervolgens een pin wash met Raw Umber olieverf. Om de dag af te sluiten met een mix van Raw umber en silver voor een metaalschijn aan te brengen.

Foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

O ja bijna vergeten, de tracks werden verder behandeld met Italian earth pigment en daarna hier en daar een pin wash van Raw umber.;)

Volgende keer in "De Sherman": Olie en diesel vlekken, verder aan brengen van een metaalschijn en camouflage.


Grtz Bart.
 
Ziet er goed uit Bart. Waarschijnlijk ligt het aan de macrostand van het toestel, maar ik denk dat je de loop iets dieper mag uitboren...
Voor het overige weer een goede uitleg qua vervuiling- en verouderingstechnieken.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Hey,

Indd, al een knap model geworden.
Ik zie dat je toch nog wat last hebt van die silvering in je decals. Misschien in de toekomst je decals uitsnijden langs de tekening zodat je de draagfilm niet meer meehebt. Als je dan je decals legt op een zeer gladde ondergrond, dmv vernis of klir, zal je normaal gezien geen silvering meer hebben. ;)
Maar toch, heel knap model geworden man, je details komen goed uit. Benieuwd naar het vervolg.... ;) :)
 
Knappe verwering Bart...!!

Grtz yves,
 
Schoon werk Bart, de Olive Drab vind ik zeker geslaagd! Ik zou nog enkel met een potlood over de "sprocket wheel" en de "idler wheel" gaan zo krijgen die een metalische schijn van de wrijving van de tracks ertegen. En misschien de (leder?) beschermingen op de luiken met Vallejo verf wat behandelen.

Thierry
 
Terug een zeer mooie namiddag mensen, de Sherman ondergaat fase na fase.
Vandaag het metaliseringsproces, zo staan hij er nu bij.

Foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo tot de volgende update

Grtz Bart.
 
Ziet er goed uit Bart. Op de laatste foto lijkt het wel of je decal loskomt ?
Ga je daar nog iets aan kunnen doen ? Vastleggen met een laagje vernis of zo...
Of er komt misschien nog wel een weathering over waarmee je dat kan oplossen ?

Mark
 
Inderdaad Mark, de decal komt los. Nochtans is er al een laagje vernis over. Dit is ook de eerste keer dat ik dit tegenkom. Hoe ik het ga oplossen weet ik nog niet, maar er moet nog veel camouflage op komen. Dus denk ik in die richting, of heeft er iemand anders een ander idee?

Grtz Bart.
 
Ik weet niet of het mogelijk is Bart, maar zou je er niet een beetje Microscale SET kunnen achter druppelen ?
Na droging misschien met een beetje SOL proberen om hechting te bekomen...
Microscale heeft ook nog een product om decals te herstellen, maar de naam ontglipt me nu even...
Ik zoek nog eens in mijn documentatie... en heb dit gevonden Micro Liquid Decal Film

Mark
 
Hey,

Je kan dit oplossen door het stukje af te nemen en zogezegd laten doorgaan als gewone slijtage. Ook dit werd erop geschilderd en sleet af, dus ik zou me er geen probleem over maken. Let wel, doe het elders dan ook zodat de slijtage wat realistisch overkomt. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan