Hoofdsponsor

1/35 M4 High speed tractor [DONE]

Bedankt Yves voor deze toelichting ivb de Gator lijm heb me deze ondertussen ook aangeschaft werk perfecte met PE netjes te doseren met het penseel..
Nu de tracks achter de rug zijn kijken we uit naar de volgende stappen...
 
Mooie update. Ik volg in stilte.

De tracks mogen inderdaad iets strakker gelegd worden.

Groeten Rik
 
@Swa;@Rik:Bedankt vrienden...heb nu de tracks even opzijgeschoven voor de scharniertjes of/en het motorblok...we'll see..!
Alvast hier foto's van de tracks hoe ze nu erop liggen,was eigenlijk niet eenvoudig om te juiste spanning te krijgen,schakel te ,schakel te weinig met als gevolg er een wiel loskwam..
Maar het is toch wel goegekomen ;-)..!

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

@Danny,heb trouwens gezien dat de Gator ook bij u met de PE's goed werk heeft geleverd.. ;-)) !!

Tot de volgende,

Grtz yves
 
Ziet er goed uit Yves; op de laatste foto meen ik te zien dat de rups bovenaan niet helemaal goed uitgelijnd ligt, maar misschien zie ik het verkeerd.
 
Ziet er goed uit Yves; op de laatste foto meen ik te zien dat de rups bovenaan niet helemaal goed uitgelijnd ligt, maar misschien zie ik het verkeerd.

Nee ,daar heb je volkomen gelijk in Roy^^,ondertussen heb ik de tracks eraf gehaald voor het latere schilderwerk..ben me momenteel aan het klaarzetten om de scharnieren naar jouw voorbeeld te maken...:O

Grtz yves,
 
ziet er meteen stukken beter uit met deze "spanning" op de schakels.
 
Als er vragen zijn over de scharniertjes, hoor ik het wel. Zeker de laatste methode pakken, dat scheelt een hoop tijd en ziet er ook netter uit.
 
Xziet er goed uit Yves. En veel beter zo nu het strakker staat.
 
leuk model dat je hier aan het maken bent,het zijn leuke voertuigen die tractors met rupsen.
Ik bouw zelf niet veel militaire dingen maar heb zelf een Russische Ya-12 gemaakt van Mini art en was heel leuke bouw.
De metalen tracks op je voertuig zijn wel nice.Ik blijf deze volgen.

groetjes,

Yannick
 
Een heel stuk beter die tracks Yves het is steeds een beetje zoeken in onze hobby om een mooi resultaat te bekomen,je bent echt zeer goed bezig...
 
Allen bedankt voor de lovende woorden....Heb wel een probleem omtrent de scharnieren...
attachment.jpg
attachment.jpg

De luiken en het frame staan niet gelijk,er komt eerst nog een PE-roostertje in de openingen zodoende ik niet weet hoe ik dat moet oplossen met de andere kant van de scharnieren.
Ik kan één deel onder het luik aan de binnenkant plakken,maar wat dus met het andere..?
Langs de buitenkant heb ik wel echt bitterweinig plaatst
Hoop da mijne uitleg een beetje duidelijk is..:wub:

Grtz yves
 
Wat de voorzijde betreft waar de luiken zich bevinden is dit het beste wat ik kan vinden..
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

That's it...

Grtz yves,
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de verhoging in het echt lang niet zo'n groot verschil maakt als op het model. Bedenk ook dat het plastic van zo'n model meestal veel te dik is en, om realistisch over te komen, bijgeschuurd moet worden (=dunner gemaakt).

IMG_05491.jpg

hst004.jpg

hst003.jpg
 
Volgens de foto's van Roy dien je je scharnier zo te lijmen dat beide lippen niet zichtbaar zijn, dus aan de binnenzijde van de afgesloten ruimte.

Wat je tracks betreft : ze zien er stukken beter uit zo. Een kleine tip hoe ik mijn Friuls monteer op een tank, misschien heb je er iets aan. Eigenlijk is het wat gebaseerd op de manier waarop de troepen te velde een track monteerden. Zij gebruikten hiervoor een stuk gereedschap waarmee ze beide einden naar elkaar toe trokken. Ik doe het op ongeveer dezelfde manier, maar gebruik hiervoor het aandrijfwiel. Dus één uiteinde pruts ik over de terugloopwielen tot aan het aandrijfwiel. Daar duw ik de track op de tanden van het wiel. Vervolgens leg ik de track rond alle andere wielen en sluit het andere uiteinde door het ook op de tanden te duwen tot de laatste pin bevestigd kan worden.

Groeten Rik
 
Volgens de foto's van Roy dien je je scharnier zo te lijmen dat beide lippen niet zichtbaar zijn, dus aan de binnenzijde van de afgesloten ruimte.

Wat je tracks betreft : ze zien er stukken beter uit zo. Een kleine tip hoe ik mijn Friuls monteer op een tank, misschien heb je er iets aan. Eigenlijk is het wat gebaseerd op de manier waarop de troepen te velde een track monteerden. Zij gebruikten hiervoor een stuk gereedschap waarmee ze beide einden naar elkaar toe trokken. Ik doe het op ongeveer dezelfde manier, maar gebruik hiervoor het aandrijfwiel. Dus één uiteinde pruts ik over de terugloopwielen tot aan het aandrijfwiel. Daar duw ik de track op de tanden van het wiel. Vervolgens leg ik de track rond alle andere wielen en sluit het andere uiteinde door het ook op de tanden te duwen tot de laatste pin bevestigd kan worden.

Groeten Rik

Bedankt voor de tip Rik,maar ik zit aan de binnenkant nog met die PE...!Zal het nu even laten rusten want zaterdag vertrek ik naar Le Normandie..!!
Dus volgende week pak ik de draad terug op...

Grtz yves,
 
We zijn er terug aan begonnen...de scharnieren toch nog effe opzij gelaten en aan de motor verder gedaan...het hoofdgedeelte heeft eerst OD gekregen daaarna dark grey erover,de kleine onderdelen hebben de od/dark grey gekregen en daarna een klein beetje metallic grey aan toegevoegd?het geheel moet nog een gedetailleerde kleurlaag krijgen en verwering, ga ook nog proberen om de details dmv kabels te trekken nog meer tot zijn recht te laten komen..
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Grtz yves,
 
mooi motortje ( komt misschien nog ) maar de v-riemen mogen zwart of donker grijs ik geef maar raad niks negatiefs he dat weet je wel he
Marc
 
mooi motortje ( komt misschien nog ) maar de v-riemen mogen zwart of donker grijs ik geef maar raad niks negatiefs he dat weet je wel he
Marc

No problem coach had een beetje gerekend op ervaren kenners van motoren zoals gij..alvast bedankt voor de tip..!!!

Grtz yves,
 
Motor begint behoorlijk tot leven te komen Yves en ook mooi voorzien van details,ga je nog hier en daar wat extra leidingen toevoegen..
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan