Hoofdsponsor

1/35 M4 High speed tractor [DONE]

Anders eens referentie foto's zoeken van de periode waarin je jouw model wil situeren..
 
Hoi,ben er weer..wat de tracks betreft is het ATL 131 geworden,heb deze besteld en zijn vandaag toegekomen..dus ineens van start gegaan!
attachment.jpg

attachment.jpg
Een soppeke gegeven en klaar voor montage..

attachment.jpg
Gaatje geboord op de breedte van de schakels en iets meer, zo al een heel deel draad op maat gegknipt.

attachment.jpg
Das het begin..wel een werkje om de schakels eerst door te boren maar het resultaat is het waard..;-)
Als ik al een schakel of 25 gedaan heb ga ik daar waar de draad uitsteekt vastlijmen en afgknippen.
Het lijmen ga ik met de befaamde Gator Glue doen vermits ik al eens geprobeert heb met Revell Contacta en deze niet hechte..!

Tot de volgende..

Grtz yves,
 
Best niet te veel draad "verspillen".
Heb in het verleden al gemerkt dat het soms juist is qua draad...
Maar het was dan wel geen koperdraad, misschien dat je nu wel genoeg zal hebben?
 
Best niet te veel draad "verspillen".
Heb in het verleden al gemerkt dat het soms juist is qua draad...
Maar het was dan wel geen koperdraad, misschien dat je nu wel genoeg zal hebben?

Er was idd draad bij maar had ook nog koperdraad liggen(genoeg),want ik ken mijn eigen... ;-)

Grtz yves,
 
Hey,

Yves, gebruik secondelijm om metalen en koperen onderdelen te lijmen. Juist aanbrengen op het laatste stukje voordat je het volledig monteerd zodat de tracks werkbaar blijven ;) :)
 
@Swaken:Bedankt voor de tip maat maar was al begonnen met Gator...!
Eén zijdeis gedaan,dryfit erop gelegd..
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat zijn de bevindingen..?Te los of juist goed of mag het iets strakker...of als er iets anders is..shoot!!!

Grtz yves,
 
Prachtige schakels Yves.

Als ik kijk naar pagina 3 van deze thread, zie ik een aantal 1:1-exemplaar-foto's waarop de rupsen toch een stuk strakker staan. Ook op de doos van Hobbyboss wordt daar vanuit gegaan.

Kun je proberen één schakel weg te halen, of staat hij dan op knappen? In dat geval kun je bijvoorbeeld een van de wielen verstellen.
 
Ga je de schakels trouwens ook nog een badje Blacken-it geven?

finishing-09.jpg


Zie hier voor de te behalen effecten. Eigenlijk zonde om het niet te doen, als je Friuls gebruikt.
 
Dat is al een mooie rupsband dat je daar gemaakt hebt.
Ik ben nu geen us tank kenner, maar ik denk dat je de rupsen beter iets strakker er op legt?

Nog een kleine opmerking, je kan deze track beter aan de andere kant leggen (of omdraaien als er geen verschil is in het patroon?). Op die manier zitten de gaatjes dat je geboord hebt aan de binnenkant van de tank ;)
 
@Roy:Bedankt maat!Ga eens proberen om er ene vantussen te halen,mag normaal geen probleem zijn..Dat produkt heb ik nog nie un huis al wel veel tegengekomen in magazines..😉

@Beyond:Mercikes maat,voor die gaatjes is er wel een probleem nl.heb er veel doorgeboord door mijn dremel niet in toom te houden..😕

Grtz yves,
 
Dremel?? :O -nono-
Handboortje gebruiken, veel beter (duurt wel iets langer..)
 
Mooi werk Yves,kan je even vertellen hoe de Gator lijm zich gedraagt bij metalen tracks met de koperdraad. ..
 
@Beyond: Met handboortje..allez dan,had het geprobeerd maar duurde voor één schakel enorm lang,zijn maar een tiende van ne mm voorgeboord! ;-)
@Danny:Mercikes makker..die Gator is top vind ik persoonlijk,geen probleem met hechting,een klein beetje aan de draad gedaan en na 10min.nog een beetje handelbaar kort daarna muurvast!
Ook de lijmresten lijken zich vanzelf op te lossen ;-)kan je met water op je penseel wegwerken..Ben er zeer tevreden van..!

Grtz yves,
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit uit Yves, ik persoonlijk zou de rups ook strakker maken.
Met,da boren Yves, kan je ni vb het eerste deel me de drempel boren en dan de rest verder me de hand? Alle weet ni of da mogelijk is. Is maar een ideetje.
 
Yves ,netjes hoor je rupsen die je aanbracht...sluit me aan bij eerdere reactie's (moest) het kunnen natuurlijk (nog ietsje strakker ), maar het resultaat mag er toch al best zijn.
Je bent goed bezig !
 
@Capri@PeiperJ: bedankt vrienden...heb er twee schakels van tussen genomen,en ze staat strak..heb ze er terug afgenomen en ben aan de tweede track begonnen..
Heb de gulden middenweg genomen en het dikke stuk en eerste ring met de dremel gedaan en de ring die niet doorboord mag worden met het handboortje,veel beter resultaat,als ze er alletwee opliggen volgt er een foto..!!8)

Grtz yves,
 
Hey Yves, klopt het dat ik die koperdraad herken ;) welke dikte heb je juist gebruikt? Ik zal binnen afzienbare tijd ook een project hebben met friuls en dat kan wel eens interessant zijn om te weten. En is het die witte Gator's glue die je gebruikt hebt? Als dat zo is ben ik blij te horen dat het je zo bevalt, dat is dan nog een testament van de degelijkheid ervan.
 
Hey Yves, klopt het dat ik die koperdraad herken ;) welke dikte heb je juist gebruikt? Ik zal binnen afzienbare tijd ook een project hebben met friuls en dat kan wel eens interessant zijn om te weten. En is het die witte Gator's glue die je gebruikt hebt? Als dat zo is ben ik blij te horen dat het je zo bevalt, dat is dan nog een testament van de degelijkheid ervan.

Idd dat is de kopersraad maat 0,5mm en de Gator glue heeft zijn dienst al bewezen..😆Friuls daar ben ik ook tevreden van,alleen zou het iets handiger zijn moesten de gaatjes voorgeboord zijn,dat zijn ze enerzijds wel aan de twee ringen,maar niet aan het platte stuk van de schakel.De ringen zijn naar mijn idee met 0,3mm voorgeboord maar de meegeleverde draad gaat er niet doorheen ,dus boren is zowieso nodig op 0,3 of 0,5mm..!

Grtz yves,
 
Al goed wat voortgang hier en netjes gelukt. Dat de tracks wat strakker moesten is al opgelost, want dat was nodig. Friuls het best te behandelen met een handboortje 0,5mm en dan soms boor je er nog doorheen. Gebruik van de Gator glue zeker een om te onthouden. Suc6 verder.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan