Hoofdsponsor

1/35 Let's roll out, boys [wip]

:ohmy:Een indrukwekkend idee en al even indrukwekkend werk afgeleverd,....keep on the good work!

Grtz yves,
 
Ben benieuwd naar het resultaat met het Still Water, Bart.
Ik blijf met veel interesse volgen.

Mark
 
Terug veel dank mannen,

Er komt nog een verwering van de burcht hoor, Walesha
Voor het Still Water is het nog een beetje wachten Interceptor, eerst moet de bodem nog enkele stages ondergaan.

Ondertussen heeft de rots zijn eerste kleurbehandeling gekregen, Burnd op Sienna op waterbasis.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu denken over de volgende kleuren.

Grtz Bart.
 
begint prachtiger en prachtiger te worden doe zo voort
 
Dat begint er hier al prachtig uit te zien, Bart !

Voor de verdere kleuren van de rots kun je best één (of een paar) referentiefoto's zoeken waar je dan naar toe werkt. Te veel foto's van verschillende rotsen zal te veel verscheidenheid tonen waardoor het een poespas zal worden. Daarom raad ik je aan om één foto, of enkele over dezelfde rotsformatie te zoeken.

Uiteraard zul je moeten zoeken naar het kleurpatroon van de burcht zelf, want de stenen van dit gebouw zullen wel uit de streek zelf komen.
Gezien de bruine tint van de muren zul je dit moeten terugvinden in de rots waar hij op staat. Door enkele donkere washes en wat lichte highlights kun je nog wat verschil creëren.

Succes !

Groeten Rik
 
Daar heb je gelijk in Rik, in de Ardennen, Luxemburg en Duitsland correspondeert het bouwmateriaal van dergelijke bouwsels met de ondergrond waarop ze gebouwd werden... mooie voorbeelden daarvan zijn bvb de burchten in Bouillon en Herbeumont en nog een aantal in die regio.
 
De burcht begint er al goed uit te zien , doe zo verder en het komt wel goed Bart...;)
Ik blijf zeker volgen.:)
 
Hier zijn we terug,

Op de rots zijn nu een aantal kleuren aangebracht, meer naar de kleuren van de burcht toe.
Volgende kleuren werden aangebracht: Mars bruin, Italian earth, Yellow ochre, Red ochre.
Ook is er hier en daar al begroeiing op de rots.^^

Intussen heeft de rivier zijn eerste groen schakeringen gekregen, maar hier moet het nog beter.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Zo nu verder doen met de begroeiing op de rots en het water.

Grtz Bart.
 
prachtig , ben nu reeds benieuwd naar de volgende up-date.
succes met de verdere afwerking
vgr
Marc
 
Rotsen zien er goed uit Bart. Ik vermoed dat de kleuren onder "echt/natuurlijk" licht veel zachter zullen zijn...
Het groen van de rivierbedding heb je zelf al aangehaald dat dit nog moet worden verbeterd, dus...
Knappe vorderingen toch weer. Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Wel mensen het vervolg laat niet op zich wachten.:D

Vandaag de rotsen verder afgewerkt met drybrushes van Tan Yellow, Yellow Sand en Pale Sand.
Ook het de bodem van de rivier werd verder behandeld.
Plotseling schoten er kleine struikjes en gras op mijn rots :$, denk dat ik ze zal laten staan in plaats van uit te trekken.8)

Nu de foto's.

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Nu de rots nog verder afwerken, verwering op de burcht aanvatten en nog een vloertje in de torens leggen.

Grtz Bart.
 
Amai, begint er netjes uit te zien, vooral die zwerfkeien in de rivierbedding komen heel realistisch over... op en top Ardennen!:wow:
 
prachtig werk bart deze wil ik toch ook eens in het echt zien .
gr dirk d
 
Dit is inderdaad prachtig, telkens ik kom kijken ben ik verstomd van het resultaat.
 
prachtig werk man daar kan ik nog veel van leren maar ja ik ben nog maar juist bezig met modelbouw
 
D-day ik heb een vraag voor u hoe en met wat maak je die rotsen ? zou het graag willen weten voor in de toekomst gr cartes
 
Zeer zeker Cartes, ik heb geen geheimen.

Eerste wat ik doe is de rotsen ( zoals ik ze in mijn hoofd voor heb ) op maat snijden uit muurisolatie of uit piepschuim 5 muurisolatie werk prettiger ) naar gelang de hoogt moet je wel meerdere stukken op elkaar lijmen.
Daarna met een mes stukken uit de rotsen halen, dit doe ik om diepte te krijgen in mijn rotswand. vervolgen alles in smeren met gips of een soort polyfilla.
Wil je ruwe rotsen dan kan je dit gewoon laten drogen, voor meer effen rotsen het gips of polyfilla nog eens bestrijken met een nat breed penseel en daarna laten drogen.
Als je keien erbij wilt niet vergeten ze erin te plaatsen voor dat het droogproces begint.
De rest is schilderwerk.

Zo ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Grtz Bart.
 
Knap werk. Ben benieuwd naar het totaalplaatje.

JM
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan