Hoofdsponsor

1/24 Kubelwagen - Hasegawa [done]

Schaal 1/24 - 1/25
Vrienden ik heb me weer wat bezig gehouden en sta weeral een stapje verder een zichtje onder de motorkap kan ik u laten zien je kan wel duidelijk de krik zien links onderaan en denkelijk links boven een reserve bus olie , ook heb ik nog een elektrische kabel gelegd van de stroomregelaar boven op de Dynamo naar de windtunnel wat ik op foto's van de echte ook te zien zijn , ook nog een benzine leiding gelegd van de extra tank naar de benzinepomp

attachment.jpg

De foto is me wat tegengevallen maar dat maakt niks uit er komen er vele en betere
hier dan nog de bodemplaat met de vooras en stuurinrichting erop

attachment.jpg

en hier nog wat beelden van alles dat zowat al in kleur staat de gesloten kap is een beetje verweerd door de zon ook de opgevouwen kap heeft zijn verwering gekregen

attachment.jpg

1 zijkant staat ook al in kleur en die scharniertje's werken nog altijd

attachment.jpg




zo nu kan ik weer wat verder doen
 
Voila ik heb mijn tweede stel deurtjes EINDELIJK klaar gekregen , de eerste ging als vanzelf maar de andere kant efkes aan het kl**** geweest maar het is toch in orde gekomen , ik heb er wat beelden van gemaakt

Hier de binnenkant van het motorkapdeksel met de banden pomp en moersleutel

attachment.jpg

deze zijn beelden van hoe ver ik al sta

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

hier en daar nog wat retoucheren , komt wel goed he voor een half ineen gekleefd gekregen paard ik heb tot het laatste alles terug uiteen gedaan , en niks is er stuk gegaan
grt
Marc
 
Schitterende update 😉 open deuren is een echte meerwaarde aan dit voertuig..👍
 
doe zo verder en dit wordt een prijsbeest :D
 
Kameraden verlof of niet ik ben ermee de Kubel is weeral ( bijna ) juist de decals nog maar ik moet nog uitmaken welke
Ik heb wat fotokes genomen in mijnen hof ( zelfgemaakt in alle rapte's ):)
Een oude kattebak vol zand gedaan wat zeer jonge varens en nog een onbekent plantje ( onkruid denk ik ) en wat wat gras van tussen de stenen en mijn houten schutsel en als laatste van een struik een stengel verknipt als versiering
En jullie verdict nog en zou hij mogen meedoen nog voor model van de maand of is het al te laat of mag er maar 1 model meedoen ?
mannen geniet ervan ( hoop ik toch )

Deze foto was wat onscherp dan maar even gefotochopt en iets anders van gemaakt

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Let wel vrienden die was al ineen geplakt dus heb ik hem voorzichtig terug moeten demonteren met het gevolg dat hij niet zo goed past maar al bij al is het toch nog goed gelukt , nu dicht merk ik juist op heb geen mooie foto hierbij die komt er nog hoor
" And the Results Are ????? "
grt
Marc
 
prachtig resultaat, en ook een leuk diorama :D :D :D
 
Ziet er geslaagd uit.
Ik mis nog wat verwering, maar dat is persoonlijke smaak...
Nu nog de decals en hij kan in de vitrine ;)
 
Ja ik weet nog niet wat of hoe ik het ga doen , ik heb er wel zin in maar ik durf niet goed omdat het de eerste keer is
Ik ga het wel eens proberen op iets oud dat ik nog heb liggen vooraleer ik aan het echte werk begin
Marc
 
Ziet er goed uit Marc maar op de laatste foto zie ik nog enkele vieze gietnaden op de klemmen voor de voorruit en op de benzinedop.
 
Ja beste Erwin ik zie ze nu ook op de benzinedop had ik kunnen verwijderen maar die haakjes heb ik er in het begin terug afgedaan omdat die al gekleefd waren en die zijn zo klein dat ik ze met mijn dikke p++++ nog niet kon vast houden en nu zeker dat ze voor een tweede maal gekleefd zijn durf ik er toch niet goed aan schuren , die benzinedop kan ik nog wat aan doen ( straks )
Bedankt Erwin en ook iedereen die mijn kubeltje beoordeelt en bekeken heeft
Marc

P.s. ik moet nu nog mijn decalletjes doen dan kan ik ineens de rest nog wat bewerken

Ik heb nu nog 1 vraagje aan jullie moet ik nu op de plaatsen waar de decal's komen nu nog vernissen met blinkende of kan ik ze zo kleven en daarna terug vernissen met matte vernis of wat ?
 
Op een matte ondergrond altijd een glansvernis gebruiken anders krijg je silvering onder je decals en na het plaatsen en goed laten drogen een mat vernis erover heen zetten.
 
HELP heeft er iemand nog decal's op overschot van de kubel die op de deur moet komen die is in het water helemaal uiteen gevallen die vierkante met de gewichten op
Marc
 
ik zou daar precies toch nie teveel decals op aanbrengen :) vind de kubel wel mooi zo
 
@ Jordi ik ga er niet teveel op aanbrengen ook niet juist die ene die stuk gegazan is ,want op foto's van de echte in het grijs staat er ookniet veel op hoor
@ Krutje bedankt voor uw reactie
Marc
 
Bedoel je de tekst op de wagen met het gewicht leeg en beladen?
Anders eens rondkijken welke merken deze in 1/24 aanbieden en hun aanschrijven met de vraag naar de decals?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan