Hoofdsponsor

1/50 Kotter Bou 319 schaal 1:50

Status
Niet open voor verdere reacties.
een ander merk zal geen probleem zijn zolang je voltage en amp ok zijn (maar wel in parallel zetten dus de + met de + en de min met de min) anders heb je 24 volt.


groetjes Rik
 
als je veel wil gaan varen kan je best een 2 de batterij nemen maar met een batterij van 7 Amh kan je al eventjes varen , als je het enkel doet voor het gewicht kan je volgens mij beter een rolletje lood kopen dat zal goedkoper uitkomen.

vgr
Marc
 
als je veel wil gaan varen kan je best een 2 de batterij nemen maar met een batterij van 7 Amh kan je al eventjes varen , als je het enkel doet voor het gewicht kan je volgens mij beter een rolletje lood kopen dat zal goedkoper uitkomen.

vgr
Marc
Ik werk in een bouwmarkt en weet dat je voor een rol lood ook aardig wat voor moet betalen, dan koop ik liever een extra accu.
 
Je moet dat ook niet nieuw kopen Fred. Loodafval is er genoeg hoor ;)
 
Vandaag m'n 2e 12 volt accu gekocht. Ik heb een plateau gemaakt ter grootte van 3 accu's met rondom een opstaande rand van plankjes. Nadat ik het bad had vol laten lopen kon mijn boot te water. De losse accubak moest ik wel een heel stuk naar voren schuiven. Daarna heb ik de accbak met een paar schoefjes vast gezet. Ik vind dat er voorin nog wel het een en ander aan lood bij kan, ik heb hier geen ervaring in. Misschien dat ervaren bouwers er anders over denken.

img1456u.jpg

By fevdw at 2011-11-12

img1457k.jpg

By fevdw at 2011-11-12

img1458e.jpg

By fevdw at 2011-11-12
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fred ,
door het zuivere water in je bad zien we niet tot waar het komt , Altans ik toch niet.
het lijkt inderdaad wel dat ze naar achter overhelt op de foto , als je naar je afgetekende waterlijn kijkt zie je toch of ze mooi pas licht.
mischien heeft iemand anders nog een ander tipje.

vgr
Marc
 
Nou vanmiddag was het eindelijk zover. Hij is zover dat ik er mee kon varen. Ondanks dat hij kan varen zit ik nog wel met een probleem. Ik heb voor de ontvanger een eigen 6 volt accu. Tussen de accu en de ontvanger heb ik de schakelaar gemonteerd die ik bij de zender/ontvanger in de doos zat. Het dunne rode draadje van regelaar die naar de ontvanger gaat heb ik los gehaald. Toen ik de zender in werking had gezet gebeurde er niks, ik snapte er heleaal niks meer van. Toen ik het rode draadje van de regelaar weer in het stekkertje had gestoken werkte alles, en nu komt het. Het schakelaartje tussen de accu en de ontvanger kan ik uit zetten maar alles blijft werken totdat ik de stroom van de regelaar af haald. Ik heb in de punt wat extra gewicht gelegd zodat het schip wat vlakker in het water ligt maar volgens mij mag er zowel van voren als van achteren nog wel wat gewicht er bij omdat hij nog wat hoog in het water ligt.

img1459xp.jpg

By fevdw at 2011-11-13

img1460o.jpg

By fevdw at 2011-11-13
 
Dat is normaal Fred.
Als je de rode draad gebruikt dan neemt je ontvanger stroom via de regelaar.

Dus als de ontvanger het niet doet met de aparte batterij en zonder het rode draadje dan is er iets mis met de voeding tussen die aparte batterij en de ontvanger.

Nu moet je wel opletten. Als je zowel de rode draad gebruikt als een aparte batterij dan bestaat de kans dat je de ontvanger stroom geeft via twee wegen.
Als dat gebeurd dan zal je ontvanger niet lang leven want dan krijgt die te veel stroom binnen.

Als ik van u was zou ik gewoon die rode draad gebruiken en zonder die aparte batterij werken.

Als je echt die aparte batterij wil gebruiken dan moet je die rode draad verwijderen en het probleem met die batterij zien op te lossen.

Ze is wel mooi op het water :)
 
Dat is normaal Fred.
Als je de rode draad gebruikt dan neemt je ontvanger stroom via de regelaar.

Dus als de ontvanger het niet doet met de aparte batterij en zonder het rode draadje dan is er iets mis met de voeding tussen die aparte batterij en de ontvanger.

Nu moet je wel opletten. Als je zowel de rode draad gebruikt als een aparte batterij dan bestaat de kans dat je de ontvanger stroom geeft via twee wegen.
Als dat gebeurd dan zal je ontvanger niet lang leven want dan krijgt die te veel stroom binnen.

Als ik van u was zou ik gewoon die rode draad gebruiken en zonder die aparte batterij werken.

Als je echt die aparte batterij wil gebruiken dan moet je die rode draad verwijderen en het probleem met die batterij zien op te lossen.

Ze is wel mooi op het water :)

Ik kan het nu zo laten zitten maar dan gebruik ik de 6 volt accu niet. Ik ga eerst onderzoeken waarom ik geen spanning krijg. Eerst zal ik de rode draad loshalen om schade te voorkomen.
 
Het probleem van de spanning is opgelost. De schakelaar is stuk, nadat ik hem vervangen had was het probleem opgelost. De rode draad heb ik nu niet meer nodig.
 
Fred , prachtige foto's, en machtige boot zo op het water.
vgr
Marc
 
Erg mooi om haar op het water te zien Fred.

Fred
 
Daar mag je fier op zijn Fred, mooi zo in haar ellement Applaus
 
Vanmorgen kon ik eindelijk mijn netten ophalen in het noorden van het land. M'n netten laat ik de volgende keer zien, maar eerst de visbomen.
De bomen hebben een totale lengte van 39 cm lang. De buitenste pijp heeft een buiten diameter van 7 mm en de binnenste pijp past er precies in. De sloffen is gemaakt van 1,5 en 2 mm koperenplaat.

img1461b.jpg

By fevdw at 2011-11-19

img1462d.jpg

By fevdw at 2011-11-19

img1465e.jpg

By fevdw at 2011-11-19

img1466j.jpg

By fevdw at 2011-11-19
 
Nou de netten zien er prachtig uit. Er zit zelfs een binnenkuil in. De maker van het net krijgt van mij een pluim, dit is echt vakwerk zo krijg ik het niet voor elkaar.
Na het plaatsen van de netten ziet het schip er heel anders uit. Het schip is bijna compleet. Ik moet alleen nog de reddingvlotten maken en wat antenne kabels die vanaf de achtermast naar de voormast loopt dan kan ik dit project afsluiten.

img1472qv.jpg

By fevdw at 2011-11-19

img1467zg.jpg

By fevdw at 2011-11-19

img1468p.jpg

By fevdw at 2011-11-19

img1474g.jpg

By fevdw at 2011-11-19

img1475o.jpg

By fevdw at 2011-11-19

img1476l.jpg

By fevdw at 2011-11-19
 
Mooi materiaal Fred, zo is ze aangekleed, een vissersboot zonder netten is als een zeilboot zonder zeilen ;)
 
nu is ze af !
Ik vond de foto's op het water al prachtig maar nu met de netten eraan , gewoon machtig.

Fred , je mag best trots zijn op wat je hier in elkaar geknutseld hebt.
vgr
Marc
 
knappe prestatie fred en je kan terecht trots zijn op deze mooie boot . veel vaar plezier gewenst .

en komt er nog een volgend bouwsel ?
 
knappe prestatie fred en je kan terecht trots zijn op deze mooie boot . veel vaar plezier gewenst .

en komt er nog een volgend bouwsel ?

Hoi amazone,
Ja ik sta te popelen om iets anders te beginnen. Kijk als ik aan tekeningen kan komen van een andere vissersboot dan gan ik die maken. Maar ik wil ook graag de H.M.S. Victory bouwen maar dan moet ik wel even door sparen. Ondertussen ga ik m'n mijnenjager van de marine afmaken, die ligt ook ruim 10 jaar in een kist op zolder te wachten. Hier 2 foto's van de mijnenjager. Op dit schip heb ik gevaren.

dsc02652ih.jpg

By fevdw at 2011-11-24

dsc02653g.jpg

By fevdw at 2011-11-24
 
Dat zijn mooie schepen die mijnen jagers, maar ik kan niet meer zien op je foto dan M85.... welk getal komt erachter Fred?

Alkmaar M850
Delfzijl M851
Dordrecht M852
Haarlem M853
Harlingen M854
Scheveningen M855
Maassluis M856
Makkum M857
Middelburg M858
Hellevoetsluis M859

ben benieuwd....

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan