Hoofdsponsor

1/250 "Japans slagschip Yamato" [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik dit zie word het tijd dat ik de mijne ook eens onder het stof uithaal.
Mooi vooruitgang.

Erik.
 
update 11/02/2010

Voila dan de afgewerkte foto van de draaiplatformen en de rails.
http://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=251491_IMG_4419.jpg


Was in tussentijd al de roeren ook aan het maken, dus hier een foto van deze roeren die ik net aan het afronden ben.
http://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=251501_IMG_4420.jpg

Ook nog een paar stukken klaar liggen om te spuiten, eerst opschonen en in een sopje steken, er zitten stukjes bij voor de schoorsteen en lampen alsook nog onderdelen voor een radar.
http://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=251511_IMG_4421.jpg


Hier dan nog een paar stukken samengelijmd waaronder de schoorsteen.
http://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=251521_IMG_4422.jpg

(* 1 uur aan gewerkt, totaal 134 uur )
 
Laatst bewerkt:
Als ik dit zie word het tijd dat ik de mijne ook eens onder het stof uithaal.
Mooi vooruitgang.

Erik.

Het zou inderdaad eens tijd worden dat we de uwe ook eens zien, laat maar komen, heb net een antwoord op uw topic geplaatst ;)
 
update 11/02/2010

Zo, alle steunpunten staan er op met pen en gat + ook al bewerkt met plamuur, morgen verder schuren en dan zal ik de onderkant een stukje proberen in de primer te zetten, zal in stukken moeten gebeuren daar men spuitcabine te klein is om dit monster in te zetten.
1_IMG_4425.jpg
attachment.php


De metalen onderdelen geschuurd en al de naden de nodige plamuur gegeven zoals je kan zien, man man man, wat is dit veel als ik het zo op foto zie, maar het meeste zal er zo al af gaan als ik gewoon met de zijkant van het schuurpapier er langs loop.
1_IMG_4423.jpg
img4423r.jpg
attachment.php


Morgen meer


(* 2 uur aan gewerkt, totaal 136 uur )
 

Bijlagen

  • IMG_4425.JPG
    IMG_4425.JPG
    59,5 KB · Weergaven: 8
  • IMG_4423.JPG
    IMG_4423.JPG
    81,1 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit hoor. Verder erg mooi hoe je de rails zo maakt.
 
Er word hier hard gewerkt zie ik! mooie update's in elk geval, en leerzaam;)
 
update 12/02/2010

De romp een gedeelte in de primer gespoten zoals je kunt zien.
1_IMG_4428.jpg
jnimg4421bjx
1_IMG_4428.jpg
img4428.jpg
img4427t.jpg

Ook een paar onderdelen op de schoorsteen gelijmd met 2 componenten lijm van Bison.
1_IMG_4427.jpg 1_IMG_4427.jpg
img4427t.jpg


Ook aan een van de radar's aan het werk geweest met dezelfde 2 componenten lijm van Bison.
1_IMG_4426.jpg
img4426fn.jpg
1_IMG_4426.jpg

(* 2 uur aan gewerkt, totaal 138 uur )
 
Laatst bewerkt:
Hoi Dirk,

hier is inderdaad heel hard gewerkt geweest!!-fck--fck-
Prachtig man!!!ApplausApplaus
Die metalen stukken zien er heel gedetailleerd uit Dirk.Horen ze origineel bij bouw doos??
 
Inderdaad, alles zit in de bouwdoos inbegrepen, behalve de verf en lijm en evergreen en dergelijke.

Bedankt voor de leuke comment's
 
hoi dirk,
bedankt voor je reactie.:D ik zal er snel voor zorgen dat ik een eigen topic aanmaak zodat je mijn bouwwerkzaamheden kunt volgen en eventueel van op en aanmerkingen kunt voorzien.
dat geldt natuurlijk ook andersom. het grappige is dat ik toevallig ongeveer net zo ver ben als jij.
wat je radar betreft, het bovenste schuinafgevlakte uitsteeksel hoort recht naar voren te wijzen en niet het rondje eronder mijn inziens.;)
ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes hans
 
Daar kan je wel eens gelijk in hebben, zal ik morgen eens bekijken, bedankt om mee te kijken.
 
En gelijk had je, heb het dus veranderd zoals je zal kunnen zien op de volgende foto's.

IMG_4431.png

Dan de roeren er ook nog eens bij genomen voor ik ze zal monteren
IMG_4432.png

De onderdelen die ik zal voorzien van hun eerste primer laag.
IMG_4435.png

En dan tenslotte een foto van de gespoten onderdelen in de primer, dus de Radar de schoorsteen en de voet van de Radar.
IMG_4436.png

(* 2 uur aan gewerkt, totaal 140 uur )
 
Update 22/02/2010

Ik heb nu ook al de waterlijn afgetekend met het speciale tooltje die bij de onderdelen van deze kit is meegeleverd en ik moet zeggen het is primitief maar verdomd makkelijk om te gebruiken, kijk zelf.

IMG_4437.png


Dan hier een paar foto's van de waterlijn.

IMG_4438.png


IMG_4440.png


IMG_4441.png

En dan gewoon eens het kleurtje getest die er op zal komen eens het een beetje warmer is en ik buiten kan gaan spuiten.

IMG_4442.png


(* 2 uur aan gewerkt, totaal 142 uur )
 
Ziet er erg netjes uit Dirk.
Dat tooltje voor de waterlijn oogt dan misschien 'simpel', maar vaak zijn die het makkelijkst hanteerbaar. Zelf heb ik ook zo iets gemaakt en het werkt perfect.
 
Ziet er netjes uit hoor,
De lijn op het schip is strak nu de verf nog.

De boeg op de laatste foto laat volgens mij zien dat er nog iets onregelmatigs op zitten. Kijk er eens naar, het kan de uiteindelijk resultaat nog verhogen als je het niet gezien had. De foto´s blazen altijd goed op en geeft zo een goede spiegel of alles wel glad is.
 
Ziet er netjes uit hoor,
De lijn op het schip is strak nu de verf nog.

De boeg op de laatste foto laat volgens mij zien dat er nog iets onregelmatigs op zitten. Kijk er eens naar, het kan de uiteindelijk resultaat nog verhogen als je het niet gezien had. De foto´s blazen altijd goed op en geeft zo een goede spiegel of alles wel glad is.

Je hebt gelijk Rik, ik heb het gezien en er word aan gewerkt, op foto's zie je inderdaad veel meer he.
 
Update 23/02/2010

Ik moet zeggen dat het werken met photobucket makkelijker is dan met ons eigen album, je ziet gelijk de foto's staan onderaan en je moet alleen maar de link copy pasten, of kopieren en plakken in het nederlands.

Dan een overzicht met 2 foto's van de afgewerkte radar, alleen nog gespoten worden een eerste keer terug met primer en dan de uiteindelijke lak, zal voor later zijn als ik meerdere stukken tegelijk kan spuiten.

IMG_4443.png

en dan met geschut er op

IMG_4444.png

Dan al een paar foto's van de antenne die ik aan het maken ben om dan achter de schoorsteen te zetten, is geen makkelijk klusje, maar zoals je zal zien op de foto's heb ik terug voor vele onderdelen of dragers of steunen gekozen voor evergreen ipv messing.
Oogt mooier.

IMG_4446.png

IMG_4447.png

IMG_4448.png

IMG_4449.png

IMG_4450.png

Hier boven en onder zie je dus duidelijk de evergreen tot zijn recht komen.

IMG_4451.png
Men zou zeggen dat die steun niet op dezelfde hoogte zit, maar is optisch bedrog hoor.

(* 2 uur aan gewerkt, totaal 144 uur )
 
dat ziet er goed uit dirk die antenne. een secure werkje presies 8)
 
Ziet er inderdaad mooi uit die antenne..
Die evergreen plak je dan met secondenlijm of met iets anders ?
 
Ziet er inderdaad mooi uit die antenne..
Die evergreen plak je dan met secondenlijm of met iets anders ?

Met seconde lijm inderdaad, is makkelijk spul hoor, en is dan ook veel rechter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan