Hoofdsponsor

1/35 Is there anyone who knows where we are? [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug met een volgende update. :)

Ron dat was ook mijn eerste idee, maar het kwam allemaal in orde met de washes en drybrushes.
Merci Pascal.

Verder gewerkt aan het bovenste deel, gras gezaaid en dan hier en daar wat pollekes geplaatst. Daarna alle grasdelen een tintje groen gegeven met de airbrush.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De eigenaar van het huis is wel een sloddervos, hij heeft zijn bijl buiten gelaten. En straks gaat het regenen:ohmy:.

attachment.jpg

Vanavond gaan we verder met planten van struiken en kleine plantjes om alles wat op te vrolijken.

Grtz Bart.
 
Met dat ijle zonlicht erin lijken de foto's wel van het echte spul ! Dit is superleuk om te volgen. Persoonlijk zou ik wel uitkijken met het toevoegen van bomen omdat het op zich grote groene massa's zijn, terwijl er ook nog een Sherman te zien is. Gaat die niet wat 'verloren' door de kruinen ?
 
Guy ik weet wat je bedoeld daarom komen de bomen enkel op het bovenste gedeelte, waardoor de kruinen eigenlijk hoog boven de Sherman uitsteken.
De bedoeling is eigenlijk om de Ardense sfeer er in te krijgen. Je weet wel zo'n iet wat donker bos sfeer op een regenachtige dag.
Ik zal de bomen eens op hun plaats dryfitten en geef de eens gerust jullie mening.

Grtz Bart.
 
De planten zien er goed uit, maar in zulke rotsen verwacht ik eigenlijk wat gelaagdheid in de vorm van barsten en kleurverschillen. Dat kan misschien met een wash nog bekomen worden.
 
Laatst bewerkt:
Een paar foto's met de bomen op hun plaats, alles is nog verplaatsbaar dus geef gerust jullie mening.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de Sheman moet nog ingewerkt worden dus deze is ook nog verplaatsbaar.

Grtz Bart.
 
Eerlijk gezegd heb ik wat moeite met die rotswand.
Mooi gevonden en uitgevoerd hoor, daar niets op gezegd, maar een huis zo dicht bij die rotswand die dan op de koop toe nog eens de scheiding moet maken tussen een straat en een verhoogd deel, dat lijkt mij ietwat onredelijk.
Let op, geen afbreuk aan je kunnen en waarschijnlijk zal je je baseren op iets wat je misschien wel op foto of zo gezien hebt maar ik denk persoonlijk dat die rotswand hier misplaatst is. Het zou beter zijn om die op te bouwen uit grote rotsstenen die dan zo gemetst zijn dat zij fungeren als steun voor de achterliggende woning en als afscherming voor de weg.
Sluit niet uit dat tussen die stenen reeds wat vegetatie kan staan.

Als ik naar je laatste foto kijk dan zal de gemetste rotssteen muur niet veel verschillen met de rotswand op je foto maar ik vind het raar dat een rotswand juist daar sterk naar beneden gaat en dat er pardoes daarachter ooit een huis gebouwd werd. Blijkbaar werd de rots afgevlakt om dat huis te kunnen bouwen?
Hoop dat je begrijpt wat ik wil zeggen en hier tracht uit te leggen.
 
Als de boom rechts op de foto nog verplaatsbaar is, zou je die best vervangen door een paal. Toen de boom nog kleiner was en takken laag boven de grond had, zou die de toegangsweg tot het huis versperd hebben voor karren met een gewone spoorbreedte. Eigenlijk idem met de andere boom, en zeker de huidige situatie met de twee tegelijk is moeilijk in te denken, er zou maar een meter plaats tussen geweest zijn. Een paal geeft een gelijkend silhouet, of de boom beneden zetten zoals de andere.
 
Erwin en Steven hebben me met hun oprechte mening even kritisch aan het denken gezet, ze hebben allebei zeker een punt.
Nu is de vraag of ik gebruik de rotswand om verder uit te werken en verlies ik mijn huis of ik gebruik mijn huis en dan verlies ik eigenlijk een beetje de setting van het verhaal. Moeilijke keuze. Mede omdat ik in het huis echt wel veel tijd heb gestoken, maar ook in de bomen die ik persoonlijk wel geslaagd vind.
Hoe dan ook er zal iets veranderen, maar geen nood de regenval die komt er.

Grtz Bart
 
Zie niet in waarom je je huis zou moeten verliezen.
Het enige dat ik je voorstel is om hetgeen nu als rotswand uitgewerkt is, om te vormen tot een wand bestaande uit gemetste rotsstenen.
Waarschijnlijk niet zoveel werk, de wand wat meer effen zetten en er een steenpatroon in aanbrengen. Willekeurige stenen wel te verstaan, geen bakstenen metselwerk. Daarna kan er opnieuw wat vegetatie tussen de groeven aangebracht worden.
 
Wat je bedoeld Erwin is waarschijnlijk meer zoiets als dit ?

attachment.jpg

( for reference only)

Grtz Bart.
 
Ik hoop het want dit zou erg knap zijn, veel meer structuur om mee te spelen !
 
Inderdaad, dit is wat ik bedoel, stenen mogen zelfs iets grover of groter zijn.
Wel iets beter gemetst want ze moeten de grond en structuur van het huis tegenhouden en ik bedoel hiermee dat ze niet het risico mogen lopen om te verschuiven of uiteen te vallen.
 
Okee, bedankt collega's om jullie opmerkingen mee te geven, zo worden we allemaal alleen maar beter in onze hobby.
Dus de kogel is door de kerk, of beter door de rots we beginnen gewoon met het landschap opnieuw want de rots verbouwen gaat niet lukken, omdat het opgebouwd is uit isolatiepanelen met een fijn laagje plamuur erop. Erin krassen lukt dus niet zo goed.

Gzrt Bart.
 
volg steeds met grote aandacht Bart (voor mij is dit ook leren ) en moedig om volledige switch te maken grt.
 
Interessante ontwikkelingen hier :)
De setting op zichzelf vond (en vind) ik al mooi, maar de aangedragen tips
zijn inderdaad zinvol.

Wordt alleen maar mooier dus ;)

Happy Dioraming :D
 
Opnieuw begonnen aan de basis van dit diorama, terug eerst wat isolatie gesneden en op een houten plankje vast gelijmd

attachment.jpg

Daarna een gyproplaatje zijn papier verwijderd, en in kleine en grote, platte en blokken gebroken.
om ze vervolgens te metselen tot een muurtje die de aarde moet tegen houden.

attachment.jpg

Foto van ietsje dichter

attachment.jpg

attachment.jpg

wat denken jullie?

Grtz Bart
 
Wat ik denk ? Dat je vastbesloten bent om hiervan een topper te maken. Opnieuw beginnen vergt moed en wilskracht want je was op zich erg goed bezig. Maar de laatste foto's tonen niet alleen de perfecte steenstructuur, ook de opbouw had je NIET raker kunnen treffen, amai menne frak zo mot erop.
Gààn Bart !
 
Veel succes met de nieuwe start
 
Amai. Respect omdat je de moed hebt om opbouwende kritieken ter harte te nemen.
En niet voor een volgend dio, hé. Hier gewoon efkens herbeginnen.
En hoe!! Goe bezig.

Grts,
Joost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan