Hoofdsponsor

1/35 Is there anyone who knows where we are? [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor de mooi reacties, het is inderdaad veel beter dan die rotswand.

Erwim, ik zie het ook al voor me, maar nog even wachten eerst de grondlagen om dan alles in elkaar te kunnen laten over vloeien.

Grtz Bart.
 
Begonnen aan de weg beneden, eerste basis laag is aangebracht.

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende werk is de weg voorzien van fijn en iets wat dikkere aarde structuur en wat rotsen hier en daar, om dan vervolgens de wielsporen in de weg uit te werken.

Nog een totaalplaatje van het landschap zonder de Sherman en zijn bemanning, Denk van in de verste hoek nog een boompje bij te plaatsen.
Tussen de bomen zelf en over de muur komt ook nog vegetatie.

attachment.jpg

Tot de volgende update.

Grtz Bart.
 
Voor die wegstructuur zou je eventueel gedroogd koffiegruis kunnen gebruiken. Goedkoop, gemakkelijk aan te brengen met verdunde houtlijm en ruikt nog lekker ook.
 
Als dat maar blijft ruiken he
Geweldig hoe jullie het toch weer voor mekaar krijgen
 
Ja ja dat komt hier ferm goed en wacht vol spanning op verder resultaat want is de moeite grt.
 
Erg geloofwaardig, het huis staat er prachtig op z'n plek, de stenen muur is zoveel mooier. Die kan je wat aankleden met kleine varentjes, mos...prachtig ! De weg zou je kunnen pimpen met wat afgebrokkeld puin, steentjes langs de kant, wegwijzers zouden ook niet misstaan.
 
Eerst en vooral vond ik het jammer dat ik niet op de ledendag kon aanwezig zijn, ik had weer het "geluk" van dienst te zijn.

Vandaag begonnen aan het grondwerk, ik heb gekozen voor een slijkerige bruine tint met een klein beetje zwart, het word tenslotte nog altijd een diorama met regen.

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende stap is eerst een testje voor de plassen op een apart ondergrondje, om te zien wat het beste is.
Eerst test zal zijn met Gloss medium van Amsterdam, de tweede met Vallejo Water effects gel.
We zien wel wat het beste wordt.

Gzrt Bart.
 
Ben benieuwd naar uw bevindingen vanwege materialen test water .
Intussen knappe vorderingen alweer grt.
 
Mooi grondwerk Bart ! een opmerking : ik vind de hoopjes stenen tussen de wielsporen beetje teveel van het goede.
Zou mijns inziens beter uitzien wanneer die wat dieper in de grond zitten. Met de bovenkant nog net zichtbaar.
 
De testjes zal ik vandaag nog posten Pascal.
Peter dat was ook mijn eerste idee maar gezien de sporen nog "gevuld worden met water" zullen de stenen nog net boven het troebele water uitsteken.

straks de fotos van de werdere werken.

Grtz Bart.
 
zoals beloofd, het testplaatje:

attachment.jpg

De bedoeling van deze test was om te zien wat nu het beste leek te zijn om een natte ondergrond te krijgen door de regen.
De A staat voor Gloss Medium van Amsterdam, de V voor Gloss Varnis van Vallejo en de WE staat voor Water Effects gel van Vallejo.
mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Vallejo's Gloss varnis omdat deze meer de natte glans heeft dan de andere.
Let wel dit is niet voor de sporen, de sporen worden gevuld met Still Water van Vallejo, het dient wel om alle andere elementen in de dio een natte indruk te geven.

De sporen en plaatsen waar plassen ontstaan zijn hebben al een fixeerlaagje gekregen met de Gloss Varnis van Vallejo, dit om het Still Water niet te laten in dringen in mijn grondwerk.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Volgende werk is eerst de vegetatie aan brengen, dit om te voorkomen dat deze geen natte indruk zouden krijgen. Daarna het ingieten van de sporen met Still Water.

Grtz Bart.
 
Bedankt voor uitleg en foto's erbij grt.
 
Merci mannen.
Pascal geen enkel probleem.

Vandaag de granieten muur voorzien van de eerste vegetatie, samen met de weg.
Let wel het gras moet nog bijgekleurd worden.
Ook heb ik de eerste plassen gegoten, tweede laag zal met een iets donkerdere tint gebeuren. attachment.jpg

attachment.jpg

Nu eerst alles laatje rusten en uitdrogen voor we verder kunnen.

Grtz Bart.
 
Ziet er knap uit, wel oppassen als je het verplaatst dat het water uit je plassen niet wegloopt :D:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan