Hoofdsponsor

1/35 Is there anyone who knows where we are? [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mensen ik zit met een probleem, is er iemand die een manier weet om regen te simuleren?
Wat ik wil bekomen is dat er regen te zien is op mijn Sherman, huis en eventueel de helmen van de figuren.

Grtz Bart.
 
Ik heb ooit eens natte modder gemaakt met blinkende verf. Ik weet niet als dat haalbaar is voor hetgeen je wil bereiken maar het blinkende geeft het geheel wel een nat uiterlijk.
 
Ik heb eens een dio zien passeren op fb, en daar werden de spetters van de druppels op de grond nagebootst, ik dacht met doorzichtige sprue? of silicone?
Zag er zeer overtuigend uit...
 
Ik heb dit spul gebruikt op mijn kleine Comet tankje:

wet-effects-fluid-35ml.jpg


Het is in feite een soort van olie-achtige glansvernis dus ik denk dat je ook gewoon dat kunt gebruiken.
Geen speciaal spul voor kopen als je dat in huis hebt.

Misschien een beetje spelen en afwisselen tussen matte en glanzende oppervlakken. Maar als alles nat is, glimt natuurlijk alles...
Wellicht de ondergrond een beetje nat of modderig te maken? Paar plasjes langs de weg enzo, en veel donkere, lichtjes glanzende tinten.

Leuk voorbeeldje via google: http://garciagazquez.com/wp/t-55-in-the-rain/
 
Zou glanzende vernis werken om regen te imiteren?
 
Alain het is naargelang hoe ge het gaat gebruiken kleine druppels vernis zou ik zeggen
Modelspecialst ( Steven ) zal wel de juiste zaken hebben en u graag raad geven
Marc
 
Ik heb eens een dio zien passeren op fb, en daar werden de spetters van de druppels op de grond nagebootst, ik dacht met doorzichtige sprue? of silicone?
Zag er zeer overtuigend uit...

En vandaag werd deze foto op ons forum gedeeld.

Het was dezelfde foto welke ik bedoelde ;) :D
 
Ja Beyond, dat is het. Eens kijken hoe ik dat voor mekaar zou krijgen.

Grtz Bart.
 
Hier wordt er ook gebruik gemaakt van "druppels" om regen voor te stellen.
 
wel mooi gemaakt die regen druppels op de foto's
 
Ook hier zijn we terug begonnen. Het huis is en de Sherman zijn er al maar voor ik kan beginnen aan het grondwerk wil ik nog hier en daar enkele omgeving vullers, zoals een grove den.

Dus heb ik mijn bloemdraad erbij gebracht.

attachment.jpg

Dit is natuurlijk nog maar de begin fase, waar de wortels naar beneden gaan daar moet de boom verankerd worden in de ondergrond.
Nu de bast erop zetten.

Grtz Bart.
 
Intussen ben ik vaste volger en dit komt echt goed met het diorama Bart grt.
 
De vorm van de boom ziet er al goed uit ;)
Benieuwd naar het vervolg hiervan..
 
Ondertussen is ook de lader van de Sherman geschilderd, zijn plaats is voor de tank om een "gesprek" aan te gaan met de co-driver.
Nu ja gesprek, het is meer dat de co-driver de titel van deze dio aan het roepen is naar de lader. Deze arme ziel kan er natuurlijk ook niets aan verhelpen.....

attachment.jpg

attachment.jpg

Een zicht van uit de commandershatch

attachment.jpg

Verder heb ik nog een hekje in elkaar geflanst, dit met kleine stripjes hout. het schilderwerk zal op de zelfde manier als de poort gebeuren, dit om een verweerd hekje te bekomen.

attachment.jpg

Ook nog een afvoerpijp als decoratie in de wand gepropt, hier uit zal natuurlijk water lopen. Water door de regenval (als deze lukt natuurlijk).

attachment.jpg

Nu nog een paar sfeerbeelden...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ziezo, tot de volgende update.

Grtz Bart.
 
Komt flink wat leven in de brouwerij
 
Heel mooi maar de enige vraag die ik me stel is over welke periode het gaat ? omdat de wingerds een herfstkleurtje heeft en de takken op tank mooi groen ?.
Nochtans in ww 2 was het winter in de ardennen of ben ik fout.
Het is een opmerking en een vraag he want ben een fan hoor grt;)
 
Om op jouw vraag te antwoorden Pascal, de Amerikanen waren al in de herfst aanwezig in de Ardennen. Veel struiken zijn nog altijd groen in de vroege herfst, daarom groene takjes op de tank.
Het is dan ook de bedoeling om een herfstfase in de ardennen neer te zetten.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan