Hoofdsponsor

1/100 HrMs Tydeman (full scratch) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat ziet er echt wel goed uit edwin 8)

hoe heb je het nu opgelost met de witte lijnen ?
 
dat ziet er echt wel goed uit edwin 8)

hoe heb je het nu opgelost met de witte lijnen ?

ik heb een afvalstukje hout groen gespoten en toen er wit overheen gespoten, er gebeurde niets, dus de lijnen afgeplakt en gespoten en gelukkig ging het goed :)
 
Met de lichten aan het het wel mooi zeg.
Gelukkig dat de witte lijnen gelukt zijn.
Moet er nu nog veel aan gebeuren Ed?

Fred
 
Prachtig om te zien. Hopelijk wordt de verlichting van de Emma net zo sfeervol. Netjes gedaan en gelukkig heb je aan de positie lichten gedacht. Verlichting geeft je model/project altijd meerwaarde al is het niet altijd gemakkelijk om in te bouwen.

Ron
 
Met de lichten aan het het wel mooi zeg.
Gelukkig dat de witte lijnen gelukt zijn.
Moet er nu nog veel aan gebeuren Ed?

Fred

de davits van de reddingboten is nog en hele klus, drie grote kranen (2 voor en 1 achter) en vooral nog veel details (maakt het net even iets realistischer), relingen (ook lastig werkje) verweren/verouderen (heb vandaag getest met een wash op een proefstukje en dat ziet er goed uit, nu is het dek helemaal egal groen, in het echt is dat natuurlijk niet zo bij een schip dat haar laatste vaart maakt.

su nog wel even werk, hopelijk voor de kerst klaar, maar ik beloof niets :)


@homeghost, de verlichting heeft me wel eens hoofdbrekens bezorgd, vooral de kleine smd-ledjes, hoe kleiner het wordt moe moeilijker het wordt om de voedingskabels netjes weg te werken, maar aldoende leert men en ik heb veel geleerd van een topic over het inbouwen van led in het cruiseschip queen mary, had jij die niet gebouwd?
 
@homeghost, de verlichting heeft me wel eens hoofdbrekens bezorgd, vooral de kleine smd-ledjes, hoe kleiner het wordt moe moeilijker het wordt om de voedingskabels netjes weg te werken, maar aldoende leert men en ik heb veel geleerd van een topic over het inbouwen van led in het cruiseschip queen mary, had jij die niet gebouwd?

Yep dat is alweer enige tijd geleden maar het was een fijn project.Ook voor mij destijds erg leerzaam geweest.

Ron.
 
Mooi met die lampjes Edwin, heel het model trouwens ;)
 
Mooi met die lampjes Edwin, heel het model trouwens ;)


bedankt voor de complimenten, ben zelf ook redelijk tevreden tot nu toe, is mijn eerste full scratch model, en ik maak nog al eens een foutje, maar dat hoort er nu eenmaal bij.
 
de laatste dagen bezig geweest met de dekfittings van het voordek, bolders en de ankerlier met de ketting geleiders.

alles staat om los op het dek :)
IMG_2838.jpg

hier en daar geprobeerd om roest aan te brengen, met olieverf burnt umber.

IMG_2835.jpg

IMG_2839.jpg

IMG_2840.jpg


alle groene dekdelen hebben een witte wash gehad om de glans weg te krijgen en er een levendig dek van te maken, de witte lijnen hebben zwarte wash gehad om ze iets verweerd er uit te laten zien, wash is ook met olieverf en moet nog geseald worden met blanke lak.
IMG_2832.jpg
 
Laatst bewerkt:
het is weer een tijdje geleden dat ik hier iets gepost heb, maar de tijd om te bouwen is de laatste tijd minimaal geweest, ik heb af en toe wel een uurtje gevonden om iets te doen en het voordek is op de ankerkettingen na helemaal klaar, de fittings zitten vast en ik heb inmiddels de twee kranen op het dek gemaakt en geplaatst.

verder ben ik begonnen met het maken van de relingen en als eerste heb ik de reling van het dek van het stuurhuis gemaakt, is goed gelukt al zeg ik het zelf

hier de foto's wel een gedoe met het niewe forum :( werkt in ieder geval niet zoals het zou moeten type zelf maar de hekjes [ en IMG ] etc

1_IMG_2935.JPG


1_IMG_2936.JPG


1_IMG_2934.JPG


1_IMG_2933.JPG
 
Laatst bewerkt:
De zomer is voorbij de tuin winter klaar en inmiddels heb ik er al weer enkele bouwuurtjes opzitten.

Ik ben vanaf de boeg naar achteren aan het werken om alle details en de relingen te maken. Het voorste gedeelte is zo goed als klaar en ik heb inmiddels de davits voor de reddingboten gemaakt (de reddingboten komen er zeer waarschijnlijk niet op). verder is de lier voor de reddingboten gemaakt. De volgende stap is het maken van de 'bomen' op het voorste werkdek (staan te drogen)

hier enkele foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
mmoi werk edwin en leuk dat je weer aan het bouwen bent geslagen
 
dag edwin,
eerst moet ik zeggen,prachtig werk tot nu toe,
maar,ge hebt nu alles gemaakt/gebouwd davits,lieren voor de reddingsboten,
dus ik vind het jammer moesten er geen reddingsboten op uw model ge plaatst worden,
natuurlijk weer meer werk maar het brengt enkel een meer waarde aan uw model,
denk er nog eens over na,
groetjes,ronny
 
kleine update mbt de davitsen. Geleiderail voor de kabels naar boven gemaakt en railing.

attachment.jpg

attachment.jpg

verder de kranen van het werkdek gemaakt en een deel van de reling.

attachment.jpg

attachment.jpg

gr Ed
 
Wat verder opgeschoten met het soldeerwerk van de verschillende railingen.

attachment.jpg

attachment.jpg

en begin van de relingen rond het helidek

attachment.jpg

grts Ed
 
De bouw nadert inmiddels bijna het einde. Op het roer, een stellage met reddingsvlotten en een lier op het werkdek na is het model klaar.

Sinds de vorige foto's zijn alle railingen gemaakt en geplaatst en hier en daar kleine details aangebracht, niet te veel, aangezien de schaal 1:100 is dus allerlei kleine zaken laat ik achterwege.

Ik heb eens wat foto's buiten gemaakt, krijg je toch een mooier beeld van.

Iedereen goede feestdagen en een gezond en bouwvol 2012

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


gr Ed
 
Zeer mooi model Ed! Mijn hoed af voor dit scratchwerk.
 
dacht bij de eerste foto dat het een referentiefoto was, dus... goed gelukt zou ik zeggen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan