Hoofdsponsor

1/100 HrMs Tydeman (full scratch) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er heel mooi uit
Welkom en veel succes met de bouw ervan

groetjes ludo
 
Ziet er heel mooi uit
Welkom en veel succes met de bouw ervan

groetjes ludo

dank je wel

inmiddels is het onderwaterschip gespoten, ik heb er voor gekozen om deze antifoulling in mat zwart aan te brengen. Ik heb via inetrnet verschillende mogelijkheden gezien, groen en zwart, maar op het laatst was de onderkant volgens mij echt zwart. Zwart vindt ik verder ook beter ogen dan groen.

Hansweert_scheepswe_744101b.jpg

dan de foto's ik ben tevreden en moet alleen bij de huidbescherming nabij de kranen op het voordek een beetje bijwerken.

IMG_2755.jpg

IMG_2756.jpg

IMG_2762.jpg

IMG_2758.jpg

volgende stap het dek in de groene kleur spuiten en dan de bovenbouw er definitief op bevestigen.

grt Ed
 
Ziet er goed uit Edwin
Heb je al een groene kleur op oog, kan zelf nog geen match vinden met ral 6002.
Denk dat het iets wordt als Vallejo parkgreen 70969, of heb jij een alternatief.

Blijf volgen,
Groet,
Kees
 
Ziet er goed uit Edwin
Heb je al een groene kleur op oog, kan zelf nog geen match vinden met ral 6002.
Denk dat het iets wordt als Vallejo parkgreen 70969, of heb jij een alternatief.

Blijf volgen,
Groet,
Kees

ik spuit alles met motip verf, die hebben wel de groene kleur. Ik durf nog niet over te stappen op de AB, maar moet dat binnenkort toch maar eens gaan proberen, met spuitbussen werkt op zich goed, alleen moet je wel altijd veel en goed afplakken anders nevelt alles er onder :(
 
Hallo allemaal

ik heb jullie advies nodig over de grote/dikte van de benaming, ik heb het juiste lettertype en heb twee versies, de vette en de normale, voor de achterkant doe ik de vette uitvoering en voor de romp denk ik de gewone dikte, graag jullie mening (de vette is volgens mij net iets te vet)

de echte
06-52-tydeman%7E1.jpg

normale dikte
IMG_2763.jpg

vette uitvoering
IMG_2769.jpg

achterkant
IMG_2772.jpg

de echte achtersteven
Hansweert_scheepswe_744101b.jpg

grtz Ed
 
Ja de normale vooraan ja en de vette lijkt me toch net ietjes te vet maar dat is denk ik geen probleem he. kan je dat nog aanpassen??
Patje.
 
aanpassen kan nog, de letter/cijfers zijn nu nog geprint op gewoon papier en er gewoon voor de foto / oog opgeplakt (alleen nat gemaakt) om goed te kunnen vergelijken. Ik moet eerst nog decal papier bestellen :)
 
Inderdaad de normale aan de voorkant en de vette aan de achterzijde lijkt mij het mooiste.;)
Ziet er verder netjes uit Edwin.

Fred
 
ben begonnen om de fittings op het voordek te maken, in iedergeval de fittings die dezelfde kleur als het dek moeten krijgen.

staanders voor de container (of de container er ook op komt weet ik nog niet) en een 'loopplank'
IMG_2779.jpg

de ribben (verstevigingen) aan de boeg gemaakt en een begin met de golfbreker.
IMG_2777.jpg

close-up van de golfbreker
IMG_2778.jpg

en gezien vanaf de boeg
IMG_2781.jpg

tot de volgende update maar weer :)
 
Mooi gemaakt de golfbreker. Is het niet lastig om deze glad te krijgen omdat je deze gemaakt hebt uit hout materiaal?.

Ron.
 
Mooi gemaakt de golfbreker. Is het niet lastig om deze glad te krijgen omdat je deze gemaakt hebt uit hout materiaal?.

Ron.

tot nut toe heb ik daar geen problemen mee, ik schuur alle delen voor ik ze lijm en als de lijm bijna droog is, na 6/7 min schuur ik heel ligt de naden, hierdoor worden de naden gevuld met schuursel en krijg je een mooi resultaat, dan plamuur en schuren.

Ik ben eigenlijk niet een plastic man, dit is het eerste schip dat niet geheel uit hout is, maar waar plastic in verwerkt is, hout vind ik prettig werken, kost je wel meer tijd, maar ach tijd zat, scheepje hoeft niet in 1 week af :)
 
Het dek is inmiddels in de groene keleur gespoten, geeft gelijk een ander aanblik.

IMG_2793.jpg

de verschansing aan de binnenzijde moest geel worden, dus eerst alles netjes afgeplakt, 1 1/2 uur bezig geweest, gespoten en wat gebeurde er toen, de onderste laag verf liet los :(
Ik had eerst het dek en de verschansing groen gespoten (acryl verf) en vervolgens een week laten drogen, alles afgeplakt en toen de oker kleur over het groen heen, ook dit is een acryl verf, alleen van een ander merk, ik heb alles van motip, behalve de gele kleur, want die heeft motip niet.

Bij het spuiten van de romp heb ik ook eerst de witte kleur grotendeels aangebracht en vervolgens het zwart, hier had ik geen enkel probleem, ik heb bij de opbouw ook al eens groen over wit gedaan ook zonder problemen, weet iemand raad, want op het achterdek moeten nog witte lijnen komen en die wil ik spuiten zonder dat ik weer problemen krijg)

dus heel de verschansing goed schoon gemaakt, opnieuw in de primer en vervolgens de gele kleur, nu wel goed :) klein beetje bijwerken en het ziet er goed uit, er komen nog verschillende pijpjes en toestanden in de verschansing te staan zie de echte

voordek0018.jpg

inmiddels is de golfbreker bijna klaar, niet helemaal zoals die in werkelijkheid is, het top licht komt er niet in, heb niet genoeg voedingskabels, er zitten wel twee schijnwerpers in een naar voren en een naar achteren gericht, wat andere zaken komen er wel op, maar de fotos komen de volgende keer,staat nu in de grondverf, moet nog beetje plamuur op en dan kan de juiste kleur er op (okergeel).

de laatste foto's, close-up

IMG_2792.jpg

en over de opbouw heen naar het achterdek gezien
IMG_2784.jpg

groeten Ed
 
ja het ziet er heel goed uit wel spijtig van de gele verf of de ondergrond verf die los liet en je helemaal opnieow moest beginnen.

mischien kan je eerst een mat vernislaag over het groen zetten en daar de witte lijn opzetten , anders weet ik het ook zo niet of je moet decals maken.

ik ben wel niet echt een verf kenner maar er zitten hier wel een paar schilders op het forum mischien kan je het hen wel eens vragen .

yvan is zo iemand hij zit bij de plastic boten bouwers, hij gaat je zeker kunnen helpen. mischien ff een pb sturen met je probleem
 
Zo met haar gekleurd jasje gaat het een hele dame worden Ed.
Mooi hoor!

Fred
 
bedankt voor de tip.

Ik heb nu een paar plankjes gespoten die ik ga gebruiken als proefkonijn, gaat dit goed dan gaat het op het model ook goed, gaat het niet goed dan probeer ik de matte vernis.

morgen even kijken hoe het gaat.

De voormast is klaar en gespoten, kijken of ik die morgen kan bevestigen en foto's kan maken.


gr Ed
 
strepen getrokken op het achterdek en de voormast geplaatst.

beelden zeggen meer dan woorden, om maar een cliché te gebruiken.
IMG_2829.jpg

IMG_2830.jpg

IMG_2831.jpg

IMG_2827.jpg

IMG_2828.jpg
 
Een sfeerbeeld met die verlichting, :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan