Hoofdsponsor

1/12 Hell from Hell (Yamaha V-Max schaal 1/12)[WIP]

Ik was terug maar ben ondertussen weer afgevallen door andere niet-modelbouw-projecten die m'n volledige aandacht opeisen. Hopelijk komt daar snel wat vaart in want het sleept te lang aan. Hopelijk komend weekend wat verder bouwen.

Het principe van de mock-up heb ik in beperkte mate toegepast met de zuilen, vierkantjes uitgesneden in papier en dan schuiven tot het goed aanvoelde. Maar het zou beter zijn zoals peter zegt om dat eerst te doen met alle onderdelen vooraleer de onderplaat aan te schaffen. Goede tip om te gebruiken.

De foto's van de hekkens zullen ook van pas komen want ik had er geen idee van hoe er aan te beginnen, google streetview en afbeeldingen kunnen ok een goede hulp zijn.

En het is inderdaad een zware motor, zowel qua gewicht als qua vermogen. Als tiener moest en zou ik er één kopen 'later'. Maar ja, prioriteiten veranderen al eens hé.

Hopelijk tot één dezer dagen met een update.
 
Neem gerust de tijd Alain... en soms heb je die gewoon niet...
We wachten geduldig af ;)
 
Beetje verder geprutst aan de Hell from Hell wegens geen primer waardoor de Piranha nu in de koelkast zit. De primer was op en dus vergeten nieuwe te kopen.

De twee zuilen voor de poort worden langzaam maar zeker opgebouwd, als die eenmaal af zijn zal het wat sneller gaan.

attachment.jpg
 
Mag ik gokken voor de zuil ,dat je die aan het opbouwen bent materiaal uit kurk?
Zo,te zien aan de houtlijm die je gebruikt...
Is niet zo duidelijk te zien op deze foto,of zijn die houten latjes die je verzaagde zoals bij je muurtje in aanbouw?

Zal je nadien die zuil nog uitkleden met kalk/gips , volledig of gedeeltelijk , of laat je ze naakt staan in steen?
Bedoel eerder zo iets in die aard;

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
De zuilen zijn opgebouwd met die houten latjes, kurk zou moeten aangekocht worden en die latjes liggen hier te liggen. Kurk zou makkelijker werken en zal m'n voorkeur hebben bij andere projecten waarbij toch iets moet gekocht worden.

Het plan was om onderaan de zuilen een stuk te bekleden en de rest blote steen te laten. Steen per steen kleuren dan en een verweerd uiterlijk te geven.
 
Momenteel komt het niet zo goed…

M'n verstand en m'n gevoel komen in conflict. De eerste zuil is nu omgerekend 1m20 terwijl een beetje deftig hekken en muur al gauw 2m is. De vraag is nu als het dan niet vreemd zal overkomen als de zuil nog eens zo hoog is. Hoe zit het dan qua verhoudingen op het gehele diorama? Voor de foto heb ik de V-Max er eens naast gezet.

Wat denken jullie? Hoger gaan of kan het zo ook?

attachment.jpg
 
Voor mij mag het nog een halve keer hoger zal veel beter zijn maar boven aan zou ik hem beginnen af te brokkelen en dan de poort er scheef in hangen zo zou ik het doen moest ik zoiets maken
Marc
 
Het kán natuurlijk best zo !, maar naar mijn mening
zou ik voor de hoogte van het hek de lengte van een mens als uitgangspunt nemen.
Dan mogen (naar mijn smaak) de zuilen best twee keer zo hoog worden dan op de foto.

Daarbij denk ik ook aan de sfeer van jouw verhaal en mag (weer mijn smaak ;) ) het
best een ferme poort worden... beetje "gates of hell" gevoel mag die wel uitstralen twisted_zpsfsccxzhk.gif

Zet Feindflug maar eens op als je gaat dromen bij dit werkstuk ;)

Have Fun :D
 
men heeft tenslotte hekken en koloms in alle maten en soorten dus zie ik geen enkel probleem...................
 
Nu is de kolom 1m40 hoog en om het eens goed te kunnen bekijken deze twee foto's.

attachment.jpg

Op de tweede foto staat er een potje verf op die net de juiste maat is om de kolom op 2m te brengen, al bij al valt het nog goed mee wat de verhoudingen op het diorama betreft. Ik zal voor de 2m gaan omdat dit toch wel beter oogt en wat meer mogelijkheden opent in verband met afwerking (een affiche bvb).

attachment.jpg
 
De opstelling ziet er goed uit, alleen vind ik dat je grondplaat iets te groot is.
Je zal een groot deel moeten opvullen om het aantrekkelijk te maken, en met als resultaat dat de aandacht verdeeld zal worden over je dio, ipv naar je moto...
Mocht je toch deze grondplaat blijven gebruiken, dan zou ik eens kijken of je niet beter de moto iets meer naar voor brengt, samen met je muur, en er achter kan je dan een deel van het kerkhof maken met grafstenen..
Zo komt je moto op de voorgrond, en vertellen de grafstenen een deel van je verhaal.
 
De moto kan nog naar voren maar de muur niet, die hangt al vast aan de grondplaat en die hangt goed vast. Houtlijm is nogal zeer sterk.

Om de rest op te vullen is het de bedoeling om er een vervallen oud kerkhof van te maken, zo kunnen er stukken opgevuld worden met weggezakte overgroeide zerken met nog wat nader te bepalen details.

Ook zou ik (vanaf nu) diorama's willen maken met een groter verhaal en meer details. Zo zullen de mensen (misschien) langer blijven staan om te kijken en te ontdekken. Ik heb vorig jaar gehoord van iemand die op elk diorama een soort van geheim verbergt die je dan moet ontdekken. Veel meer werk en veel meer risico op falen maar toch wel de moeite om te proberen lijkt me. Maar ik begrijp waar je heen wil, het is inderdaad een verdelen van de aandacht wat misschien niet zo'n goed idee is.
 
Alain waarom weer dat falen, werk nu toch eens met wat in uw hoofd zit en trek u van de rest niks aan het is UW werk en uw doel en als de mensen het niet goed vinden dan leggen ze hun kop ernaast is misschien nog een idee om uit te werken he
Marc
 
Dat falen is omdat er verschillende technieken zullen gebruikt worden die ik nog nooit heb gebruikt en dat kan dan al eens verkeerd lopen. Niet zozeer falen in het algemeen want daar heeft iedereen een andere kijk op, wat ik prachtig vind kan een ander brol vinden.
 
mag ik je dan aanraden om de technieken die je wil gebruiken eerst uit te testen op iets anders. op deze manier kan je deze technieken onder de knie krijgen zonder dat je het werk dat je in je diorama gestoken hebt verprutst. verder vind ik je vorderingen zeer geslaagd, want je weet wat ze zeggen "oefening baart kunst".^^
 
Het lijkt me inderdaad het beste om eerst te proberen op een proefstukje, anders zou het wel eens kunnen dat het andere werk verprutst is.

De voegen van de muur/zuilen opvullen, ik had gedacht om dat met houtlijm te doen. Iemand ervaring daarmee of een ander idee?
 
Plaaster of vulmiddel voor voegen (vb Polyfilla).
Houtlijm zal niet het gewenste resultaat geven, en zal ook glad opdrogen (= niet als cement)
 
Bij nader inzien hebben jullie gelijk, houtlijm is inderdaad niet geschikt voor dit doel. Plaaster zal het worden, dat heb ik hier nog ergens liggen en dat zal leuk worden. Eerst oude kledij of een schort aantrekken want het zou wel eens een kliederboel kunnen worden.

Maar de komende dagen eerst de muur en kolommen afwerken.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan