Hoofdsponsor

1/72 H.M.S. Victory Caldercraft (door Henkl) [!]

Valt best wel mee hoor Henk, als je de slag eenmaal te pakken hebt, ik heb het op de Bounty ook gedaan.
 
Al weer een tijdje bezig met de koperen laag. Vandaag 1 zijde geheel gereed gekregen. Direct maar weer even wat foto's gemaakt

attachment.jpg

Deze week nog de achterzijde aan de andere kant afwerken en dan kan ik beginnen met de kiel af te dekken. Het is meer werk dan ik gedacht had.

attachment.jpg

Ik hoop de koperen beplating voor de 26e af te hebben, maar denk dat ik het niet ga redden. Volgende week zaterdag hebben we namelijk een bijeenkomst in Barneveld. Dan maar zo mee en volgens mij kan ik alle komende adviezen nog meenemen in het project. :laugh:
 
Is toch een knap schip he, heb hem ook besteld, dus volgend jaar, of het jaar daarop zal ik ook een Victory bouwen :)
De mijne zal geen koperen beplating hebben.

Schitterend werk hoor, blijf ik volgen
 
Heel veel werk, maar met een knap resultaat tot nu toe.
 
het ziet er prachtig uit henk en al dat vele werk loond dan weer als het af is
 
Het ziet er idd. heel strak uit Henk maar wat is dat blauwe boven de waterlijn of heb ik ergens wat gemist?
 
Het ziet er idd. heel strak uit Henk maar wat is dat blauwe boven de waterlijn of heb ik ergens wat gemist?

Dag Dick, ik heb de onderzijde eerst in de grondverf gezet. Lijkt blauw, maar is feitelijk grijs.
 
het is een juweeltje henk heb ik vorige week zelf kunnen zien 8) en het koper werk zit er erg mooi op
 
Ben het helemaal met Dirk eens, in het echt kun je pas goed zien hoe strak het is.
 
Dank jullie wel, ik heb erg genoten vorige week. Het was leuk om eens de gezichten te zien achter de namen en zeker om tips te krijgen, maar ook te geven.
Ik was eigenlijk van plan het schip te gaan spuiten, maar kreeg vorige week diverse tips om het toch meer met een penseel te gaan doen.

attachment.jpg

Beide kleuren zitten er nu op en nu maar starten met de geschutspoorten

attachment.jpg

Daarna de kanonnen zwarten. Het begint nu eindelijk wat te lijken
 
Kleuren zitten er netjes op, dit geel is heel geslaagd moet ik zeggen.
 
Wat een verschil met vorige week!

Andy
 
Afgelopen week de laatste hand gelegd aan het schilderwerk, voor zover het schilderwerk gedaan kon worden. Daarna begonnen met de roosters, enz. voor het midden dek en de trappen naar het onderste dek.

attachment.jpg

Alles is inmiddels aangebracht, de touwen zijn lang genoeg om doorgetrokken te worden.

attachment.jpg

Daarna de 12 ponds kogels stuk voor stuk op de balken gelijmd. Het schip mag nu even opzij voor andere werkzaamheden. Gisteren gestart met het bruineren van de kanonnen. Heb maar een megaorder aan bruineringsmiddel geplaatst, het zijn er ruim 130 en dan heb ik aan 1 potje zeker niet genoeg. Heb dus nog wel even wat werk om 130 kanonnen compleet te maken.
icon_eek.gif
 
mooi henk en dat zijn heel wat kogels zo te zien
 
Afgelopen 2 weken bezig geweest om alle kanonnen in elkaar te zetten. Alle rolpaarden in elkaar gezet, lopen gebruineerd, enz.

attachment.jpg

Begint nu echt wat te lijken. Kan mij voorstellen dat de dit schip uit de weg ging, als deze naar je toe komt varen. Wat een geschut zeg.

attachment.jpg

Ga nu starten om de tuigage in elkaar te zetten om het geschut op hun plaats te houden. Twijfel alleen nog of de katrollen direct vastgezet moeten worden op de ogen van de rolpaarden of dat deze er aan gehaakt moeten worden met een haak. Er zijn nog al wat verschillende varianten in en ik kom daar nog niet uit.
help.gif
 
mooi hoor henk. ziet er al indrukwekkend uit

katrollen vast aan het paard lijkt me niet echt goed te zijn zou tog proberen een haakje aan de katrollen te maken.
het is wel veel werk natuurlijk zeker bij dit schip.
maar ik zou enkel de broekingen doen op de overloop ( behalve in de midden kuil waar je wel de kanonnen ziet staan. van de rest ga je nooit meer iets zien.
 
[

katrollen vast aan het paard lijkt me niet echt goed te zijn zou tog proberen een haakje aan de katrollen te maken.
het is wel veel werk natuurlijk zeker bij dit schip.
maar ik zou enkel de broekingen doen op de overloop ( behalve in de midden kuil waar je wel de kanonnen ziet staan. van de rest ga je nooit meer iets zien.[/QUOTE]

Over de haken ben ik al uit, de ga ik aanbrengen. Twijfel alleen nog of ik ze niet allemaal voorzie van broekingen, maar ik denk dat je gelijk heb. Slaap er nog een nachtje over :laugh:
 
Het is een tijdje stil geweest met het plaatsen van berichten op mijn verslag. Veel klein werk om alle kanonnen gereed te maken. Heb intussen ook mijn werkplek maar eens drastisch omgebouwd.

attachment.jpg


Heb nu voldoende licht, extra ruimte, helemaal happy
icon_lol.gif


Intussen was ook de bestelde stofkap voor mijn vorige boot gereed en kon ik hem een mooi plaatsje geven.

attachment.jpg

Nu kan moeders de vrouw ongestoord alles schoonmaken, zonder dat ze wat kapot kan stoffen.
icon_cool.gif


Ben intussen alle voorbereidingen aan het treffen om het bovendek er op te gaan plaatsen.

attachment.jpg

Spanten uitlijnen, enz.

attachment.jpg

Al met al begint het nu een hele boot te worden met al het geschut. Nu ik alles weer een beetje op orde heb, zal ik mij weer wat vaker melden op dit forum.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan