Hoofdsponsor

1/72 H.M.S. Victory Caldercraft (door Henkl) [!]

Laatste dagen bezig geweest om de basis van de achtergalerei te plaatsen. Aankomende week de hoekspiegels(zeg ik het goed?) verder afbouwen, dan kan ik over naar het beplanken van het eerste dek.

attachment.jpg
 
de hoekspiegels / zij galerij :)

ziet er goed uit henk
 
Ik heb heel goede resultaten met de verf van "Adm. Paints" , op water basis en geeft een zacht satijnglans . Alleen het okergeel vond ik te 'beige' , ik heb zelf een soort geel samen gesteld dat het meest lijkt op dat van de 'echte' Victory. De koperverf die bij de set zat was al snel niet meer bruikbaar ( uitgedroogd in klonters ).
Succes ! ;)
 
Afgelopen dagen de zijspiegels afgewerkt. Ga me voorbereiden op de 1e keer beplanken Vanmiddag van Germt een schema gekregen hoe ik het moet aanpakken. Ik snap het 4 planksysteem, maar moet wel even alles goed narekenen. Wil namelijk niet voor paal staan als ik de boot mee neem naar Barneveld :wub:

attachment.jpg
 
Daar hoef je zeker niet bang voor te zijn :).
Maar bij die ontmoetingen gaat het ook om veel meer dan alleen een strakke romp.
 
Daar hoef je zeker niet bang voor te zijn :).
Maar bij die ontmoetingen gaat het ook om veel meer dan alleen een strakke romp.

Inderdaad en "voor paal staan" zal die niet voorkomen -nono-

Andy
 
Dank voor alle reacties. Afgelopen week het eerste dek beplankt. Geschuurd en gelakt. Vanmorgen nog een keer opgeschuurd met korrel 1000 en nabehandeld met staalwol.

attachment.jpg

Dansvloer is er niets bij:1244:

attachment.jpg

Aankomende weken mag ik mij richten op de 2e laag beplanken van de romp
 
Dat dek ligt er zeer strak bij - je kan een dansfeestje houden ;).
 
Jammer, ik kan niet dansen :( ........ ondanks dat prachtige dek.
En staalwol doet wonderen!
 
Nu een weekje bezig met de 2e beplanking. Het gaat niet echt hard, maar ik wil het netjes hebben.

attachment.jpg

Voordat de 1e plank er op zat, was ik 2 avonden verder. Ze zitten er dan ook wel conform de tekening en op de mm nauwkeurig op.
Ik werk nu voorlopig van boven naar onderen en span de geweekte plank er met elastieken op.

attachment.jpg

Op advies van Germt leg ik de planken in een wildverband. Omdat ik tussen het drogen van de lijm en het opspannen niets te doen heb, ben ik begonnen met het ruw vijlen an de geschutspoorten. Kan deze pas pasklaar maken als deze rondom in de beplanking zitten. Kon het vandaag niet laten en heb een stukje beplanking opgeschuurd en met staalwol nabewerkt. Kon ik toch niet meer de kopsekanten van de planken zien. Hoezo wilverband..... maar er zit een systeem in :P
 
Hoezo wilverband..... maar er zit een systeem in :P

Hahahaha, dat zei ik al, als je écht een strakke romp bouwt, zie je de kopse kanten ook niet meer.
Dat is weer het nadeel als we het té netjes willen doen:D

Overigens, het ziet er strak uit hoor:8
 
mooie vorderingen henk beter traag en goed dan helemaal verkeert :laugh:

ik wil maar zeggen dat het niet op een week steekt het beplanken .
 
attachment.jpg

Na 7 weken eindelijk gereed met het beplanken van de 2e laag op de onderzijde van de romp. Na het schuren nog een keer na behandeld met staalwol. Het resultaat mag er zijn.

attachment.jpg


Besloten dat ik de waterlijn er vast op zet en alles onder de lijn in de grondverf ga zetten.

Dan kan ie voorlopig in de bouwhelling blijven staan en is hij direct beschermd. Daarna kan ik de romp verder naar boven beplanken van de 2e laag
 
Ziet er prachtig uit henk, succes.
 
Strakke romp, eigenlijk zonde dat ie onder een laag verf terecht komt .....
 
Ziet er keurig uit! En ook in de verf zie je dat het een mooie romp is

Andy
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan